Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

Peet68
Forum-lid

Gebruikersavatar Peet68 09 apr 2014 21:15

joeywl schreef:Al zouden jullie niet rekening hoeven houden met het budget, zouden jullie het dan overwegen?
Even de vraag terugkaatsen Joeywl, welk voordeel denk jij te gaan hebben?
Om op jou vraag te antwoorden; nee, vind alle onderdelen (batterij zeker) veel te grotesk.
Jan Janssen Blade & Tdf

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 09 apr 2014 21:19

joeywl schreef:Al zouden jullie niet rekening hoeven houden met het budget, zouden jullie het dan overwegen?
;-) ;-) Nee, joeyw, is echt geen budget verhaal. Ik zie mijzelf gewoon een keer staan, halverwege de Col du Galibier, met een kapotte accu, kabel, etc. .... Echt niet !!!!

PS. forummoderator, kun je die Jaapnogwat niet uitsluiten van het (JJ) forum ?? Voegt weinig toe, behalve een hoop irritatie, heb ik zo de indruk......
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

joeywl
Forum-lid

joeywl 09 apr 2014 21:26

Peet68 schreef:
Om op jou vraag te antwoorden; nee, vind alle onderdelen (batterij zeker) veel te grotesk.
Batterij is tegenwoordig goed weg gewerkt, Pro heeft al een zadelpen waar een accu in zit. Voordeel wat ik zelf heb gemerkt is het snelle schakelen van het buitenblad.

Ik zeg niet dat ik zelf een di2 groep tov een mechanische groep zou kiezen want ik ben geen prof en zal er weinig aan hebben al zou ik het zelf moeten betalen. Wat Carel zegt, zeker mee eens, een versn kabeltje is sneller vervangen dan een hele elektirsche kabel.

Is allemaal persoonlijke wat elektronische schakeling betreft, al zou budget geen rol spelen had ik zeker de Dura-ace di2 groep aangeschaft maarja dan had ik maar geen huis moeten kopen :mrgreen:

Trouwens waarschijnlijk maandag leuk ( persoonlijk ) nieuws!

bladejanjmagic
Forum-lid

bladejanjmagic 09 apr 2014 21:37

Moderator +1 voor onderstaande verzoek.

PS. forummoderator, kun je die Jaapnogwat niet uitsluiten van het (JJ) forum ?? Voegt weinig toe, behalve een hoop irritatie, heb ik zo de indruk......[/quote]

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 apr 2014 21:43

bladejanjmagic schreef:Moderator +1 voor onderstaande verzoek.

PS. forummoderator, kun je die Jaapnogwat niet uitsluiten van het (JJ) forum ?? Voegt weinig toe, behalve een hoop irritatie, heb ik zo de indruk......
[/quote]

Wees maar niet bang, ik kom hier niet meer.
Ik houd me liever bezig met de echte fietsmerken. :P

bladejanjmagic
Forum-lid

bladejanjmagic 09 apr 2014 22:03

Dat je hier niet weer komt is goed nieuws. Maar als je dan vervolgens zegt je bezig te gaan houden met de echte fietsenmerken ben ik toch weer bang je hier regelmatig tegen te komen.
8-)

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 apr 2014 22:12

bladejanjmagic schreef:Dat je hier niet weer komt is goed nieuws. Maar als je dan vervolgens zegt je bezig te gaan houden met de echte fietsenmerken ben ik toch weer bang je hier regelmatig tegen te komen.
8-)

PS. forummoderator, kun je die bladejanjmagic niet uitsluiten van het (JJ) forum ?? Voegt weinig toe, behalve een hoop irritatie, heb ik zo de indruk.....

bladejanjmagic
Forum-lid

bladejanjmagic 09 apr 2014 22:15

Jaap breek je meteen je belofte.

DDX
Forum-lid HC

DDX 09 apr 2014 22:35

Moet zeggen dat Di2 me erg goed bevalt.
Een drukje op knop en meteen juiste versnelling en automatisch trimmen is erg makkelijk.
Ik heb wel de 10 speed versie, was maar minimaal duurder dan de mechanische groep. (en 10 speed is meer dan voldoende achter)

En ja het kan natuurlijk kapot gaan en dan is het wat lastiger te repareren dan mechanisch, maar je hebt bijvoobeeld geen last van slijtage van versnellingskabels.

Peet68
Forum-lid

Gebruikersavatar Peet68 11 apr 2014 09:24

joeywl schreef:
Peet68 schreef:
Batterij is tegenwoordig goed weg gewerkt, Pro heeft al een zadelpen waar een accu in zit. Voordeel wat ik zelf heb gemerkt is het snelle schakelen van het buitenblad.

Ik zeg niet dat ik zelf een di2 groep tov een mechanische groep zou kiezen want ik ben geen prof en zal er weinig aan hebben al zou ik het zelf moeten betalen. Wat Carel zegt, zeker mee eens, een versn kabeltje is sneller vervangen dan een hele elektirsche kabel.

Is allemaal persoonlijke wat elektronische schakeling betreft, al zou budget geen rol spelen had ik zeker de Dura-ace di2 groep aangeschaft maarja dan had ik maar geen huis moeten kopen :mrgreen:

Trouwens waarschijnlijk maandag leuk ( persoonlijk ) nieuws!
Ben niet nieuwsgierig aangelegd, maar wat gaat er maandag gebeuren Joeywl?? :roll: :) :D :lol:
Jan Janssen Blade & Tdf

DDurk
Forum-lid

DDurk 11 apr 2014 17:57

Harry Jacques schreef:
DDurk schreef:Goedemiddag allen,

Heeft iemand ervaring met een recent exemplaar van Jan Janssen Tour de France (105 afgemonteerd). Ik overweeg het sterk om deze fiets aan te schaffen en had hier reeds al een post over gemaakt op onderstaande locatie, maar hoop dat één van jullie wellicht wat meer inhoudelijk over de fiets kan vertellen.

Uitgebreidere toelichting is hier terug te lezen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 24#p916024

Groet,

Durk
Hoi Durk, hier schrijft een erg enthousiaste bezitter van een TDF met afmontage 105. eind 2012 gekocht dus, alweer pietsje ouder, alhoewel ik vermoed dat alleen de kleurstelling anders is geworden en de fiets nog voor 99-100% hetzelfde is gebleven.....tja, ik ben erg blij met mn TDF, destijds bewust een keuze gemaakt om geen carbon fiets te doen, ik wilde alu. Dit omdat carbon kwetsbaarder is bij eventuele valpartijen en toen ook wat duurder. Ik koos voor de JJ omdat ik ook al een 23 jarig oud exemplaar van JJ had staan die altijd enorm is bevallen, nooit trammelant of bijzonderheden mee gehad. bij aanschaf bewust gekozen voor de 105 groep, tiagra wilde ik niet (verteld werd dat die groep wat minder schakelde en wat minder duurzaam was)>> omdat ik net als jij zo'n mooi weer fietserd ben, inderdaad 1 of 2 keer per week en dan tussen de 40 en 80 km, hoefde ik ook niet het allerbeste en duurste en lichtste, dus 105 was goed. Inmiddels 4000 km op het fietsie gereden en met bijna constant een dikke smile (ik vraag mij weleens af hoe het moet zijn om op een echt dure fiets te fietsen als de Blade, waar ik de TDF al lekker vind)....geen enkel onderdeel is uitgevallen/kapotgegaan tot op heden. Ik moest wel wennen aan het nieuwe schakelen (bij de rem, ik was nog ouderwets een schakelsysteem op het frame gewend) Wel heeft de fiets een afstelbeurt gehad natuurlijk. Persoonlijk vind ik de oude kleurstelling mooier dan de huidige. Nadat ik diverse verhalen op intranet had gelzen over de wielen, was ik even bang dat de geleverde wielen (aksium uit mn hoofd) niet sterk genoeg zouden zijn... afgezien van een kleine slag in het wiel, gaat dat goed.
Je hoeft volgens mij geen echt racemodel, dus iets meer op comfort (wat dat dan ook is, er zit helaas geen demping op....) afgesteld, minder hoogteverschil tussen stuur en zadel heb ik...wetend dat sommige lezerds dat echt niet mooi vinden, maar ja mn rug is veel belangrijker...
Het instapmodel, de Vuelta, vond ik zelf minder aantrekkelijk (behalve financieel dus). De TDF volgens mij niet in de hele afmontage en het frame een pietsie beter/hoger en vond ik mooier. Met jouw budget zou ik absoluut de TDF doen en als je in de buurt van Zwolle woont, fietsen we een keer samen met een dikke smile. tenslotte, en dat is een stomme tik van mij: ik wou graag een nederlandse fiets, een fiets waar ik ook in 'emotioneel/bindings'opzicht blij mee zou zijn, en dat is de JJ zeker, helemaal als je, met vele van de forumleden, een bezoek aan de fabriek heb gebracht...je proeft het vakmanschap en trots!

..mn droom is om ooit een electronisch geschakelde versie te hebben....
Hoi Harry! Bedankt voor de reactie, erg fijn om te lezen dat de TDF je zo goed bevalt. Ik denk dat we inderdaad dezelfde soort fietsers zijn, dus reden voor mij om alles nog eens goed op een rij te zetten. Ik heb ook even een stukje boven mijn initiële budget gekeken, maar aangezien ik net zoals jij van een oldtimer afkom, denk ik dat er al een hele wereld voor mij open gaat wanneer ik op de TDF stap.

Ik woon helaas niet direct in de buurt van Zwolle, maar als ik even goed doortrap vanuit Leeuwarden, dan ben ik er zo! Dank nogmaals, ik laat het je weten als het toch een TDF wordt.

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 11 apr 2014 18:10

dan treffen we elkaar een keer halverwege.... Wolvega? :-)
succes met de aankoop!

Plaats reactie