Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mei 2025 08:10

koeroeur schreef: 25 mei 2025 20:25 Dat zal de sponsor héél leuk vinden... Een paar wedstrijden in het voorjaar en verder MTB die een stuk minder aandacht krijgt., zeker in de lage landen.
Een keuze zoals ik hierboven schets heeft ook mogelijk gevolgen voor zijn contract. Toen ik van minder werk naar meer hobby ging is m'n contract ook aangepast. Dus als MTB meer hobby dan werk (z'n werk is reclame maken) is zal dat gevolgen hebben.
Verder is het simpel als hij het echt wil: een hobby mag geld kosten!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 26 mei 2025 08:45

een WK-mtb titel, naast de 3 andere diciplines zal voor Canyon ook wel publicitair interessant zijn... je kunt je de reclame-uitingen al voorstellen. Misschien wel interesanter dan een etappe-zege (of n dagje geel) in de Tour.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2025 08:52

kxlight schreef: 26 mei 2025 08:45 een WK-mtb titel, naast de 3 andere diciplines zal voor Canyon ook wel publicitair interessant zijn... je kunt je de reclame-uitingen al voorstellen. Misschien wel interesanter dan een etappe-zege (of n dagje geel) in de Tour.
Stel dat het lukt: WK op een Canyon racefiets, gravelbike, cx en mtb: lijkt mij geen reden om een contract te verlagen.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Justrace
Forum-lid

Justrace 26 mei 2025 09:27

Of helemaal geen tour, wk en andere wedstrijden deze zomer.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/mathi ... n-draadje/

marsman
Forum-lid

marsman 26 mei 2025 09:34

Wielerflits staat altijd garant voor klick bait headliners. Laten we eerst maar eens afwachten. Als VDP geen Tour kan rijden, dan is dat natuurlijk gewoon een aderlating. Volgens mij zijn er best wat etappes die op zijn lijf geschreven zijn.

Voorlopig stuitert hij gewoon te vaak van de MTB in wedstrijden. We hebben nu diverse voorbeelden gezien. Ik schat in dat het komt omdat hij het te weinig doet. Keuzes, keuzes . . . Misschien het veld een jaar skippen, voorjaar rijden met daarnaast een focus op de MTB en dan eens de Vuelta?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 mei 2025 10:15

Hij doet het te weinig, daardoor start hij achteraan en vervolgens heeft hij niet de tijd of het geduld om rustig op te schuiven.

Ik denk dat Mathieu naast WK MTB ook graag een keer een goede Tour wil rijden, eentje waarin hij een aantal etappes pakt, zoals van Aert en Sagan dat hebben gedaan of zoals Pedersen nu in de Giro schittert. Ook dat zou een grote aanvulling op zijn palmares zijn en samen met daat WK MTB één van de weinige realistische doelen die er voor hem nog te halen zijn die niet onder de categorie "meer van hetzelfde" vallen. Helaas bijten die twee elkaar nogal.
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid

el_loco 26 mei 2025 11:22

Ernie C. schreef: 26 mei 2025 10:15 Hij doet het te weinig, daardoor start hij achteraan en vervolgens heeft hij niet de tijd of het geduld om rustig op te schuiven.
...
Dat is ook mijn inschatting. Hij heeft natuurlijk zoveel meer power in de benen dan het achterveld in zo`n wedstrijd en dan wil je te snel te veel inhalen. Begrijpelijk, maar niet echt handig gezien de resultaten. Anyway, hij zal zelf het beste weten waar het aan ligt. Hoop dat het allemaal meevalt!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 26 mei 2025 13:12

Het lijkt bij mvdp eerder zijn soms te nochalante houding te zijn. Wat hij twee jaar terug ook liet zien.
Je hoeft hier echt met zijn talent niet langer dan een uurtje of twee aan te wennen. Dat is je verkenning van vrijdag en zaterdag.

We denken allemaal wel dat de tour zo belangrijk is voor de sponsor. Maar welke bedoel je dan?
Volgens mij heeft ie het grootste contract met Canyon. En vergis je niet in het belang van MTB. In NL misschien klein.
Maar in de meeste landen is MTB veel groter dan race.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 mei 2025 15:20

Tja, Hij had pas 3x op die fiets gezeten (https://nos.nl/artikel/2568600-mountain ... -tijdelijk)
Maar hij zou ook alleen maar deze wedstrijd rijden, want de dauphine is nog aan zijn programma toegevoegd.

Ik denk dat wat meer op die fiets en dit terrein oefenen geen kwaad kan. Maarja, hij kan ook koud de crossfiets opstappen en lekker meedoen. Maar als je het WK serieus wilt nemen, dan is het toch logisch om wat meters te maken in deze discipline, en zeker ook wat wedstrijden voor het ritme, automatisme, gevoel en een fatsoenlijke startplek.

De kritiek is voor vd Poel uiteindelijk altijd hetzelfde: "Hij doet maar 10 crossen op een seizoen, dus geen echte crosser" . "hij heeft amper koersdagen op de weg in het voorjaar." "Hij zit te weinig op de MTB om die sport serieus te doen"..,
Dus door de combinatie van 3 (4, als je Gravel mee neemt), disciplines door het jaar heen zal de kritiek naar zijn adres altijd hetzelfde zijn. Als hij wint is het "ja maar hij doet zo weinig wedstrijden".. En als hij niet wint of uitvalt is het "ja maar hij oefent er ook te weinig op" :-p
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 mei 2025 15:31

In vergelijking met de Tour is mountainbike nivautje korfbal.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid

marsman 26 mei 2025 15:50

Ik vind mezelf niveautje korfbal, maar weet zeker dat ik in de eerste ronde al gelapt wordt door de toppers in het veld :-)
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 26 mei 2025 16:31

Ernie C. schreef: 26 mei 2025 15:31 In vergelijking met de Tour is mountainbike nivautje korfbal.
:shock:

Plaats reactie