Het grote veldrijden-topic
Op de nieuwe beelden kan je zien dat de man een domme actie deed, maar dat het onopzettelijk was.
https://sporza.be/nl/2025/12/29/nieuwe- ... 017276183/
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Ik geloof de combinatie 'per ongeluk' i.c.m. VdP niet meer. Er gebeuren hem wel heel veel ongelukjes door toeschouwers. En dan ook nog een meet & greet hopen te versieren om 'persoonlijke excuses' aan te bieden. Ook haast ongelooflijk dat sommigen zo'n hekel aan hem hebben. Altijd respectvol naar concurrenten en organisatoren. Het tempo lag altijd erg hoog, Wout of Nijs waren erg sterk, heel mooi rondje ook. Er is vast een Reddit o.i.d. met alle 'actiefoto's'.
Volgens mij stak die man kort ervoor ook zijn arm al uit, terwijl er geen renner kort voorbij fietste. Daarom denk ik dat het geen opzet was.
edit: ik begrijp dat dit ook op de nieuwe beelden te zien is. Die van Sporza kan ik niet zien vanuit Nederland.
edit: ik begrijp dat dit ook op de nieuwe beelden te zien is. Die van Sporza kan ik niet zien vanuit Nederland.
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Nou, schijnbaar het eerste echte ongelukje.Fietsgenieter schreef: ↑29 dec 2025 18:41 Ik geloof de combinatie 'per ongeluk' i.c.m. VdP niet meer. Er gebeuren hem wel heel veel ongelukjes door toeschouwers. En dan ook nog een meet & greet hopen te versieren om 'persoonlijke excuses' aan te bieden. Ook haast ongelooflijk dat sommigen zo'n hekel aan hem hebben. Altijd respectvol naar concurrenten en organisatoren. Het tempo lag altijd erg hoog, Wout of Nijs waren erg sterk, heel mooi rondje ook. Er is vast een Reddit o.i.d. met alle 'actiefoto's'.
Zat ik er ff naast zeg.
Fijne reactie van Matthieu.
't Is echt stom, die vent steekt z'n arm gewoon echt te ver.
Maar het is wel een ongeluk. Of bijna ongeluk.
De keren dat ik naar de Tour de France ging kijken, had je dat ook. Sommige mensen beseffen niet 1. hoe hard die mannen afkomen en 2. dat de ene laatst estap naar voor écht gevaarlijk is.
't Is echt stom, die vent steekt z'n arm gewoon echt te ver.
Maar het is wel een ongeluk. Of bijna ongeluk.
De keren dat ik naar de Tour de France ging kijken, had je dat ook. Sommige mensen beseffen niet 1. hoe hard die mannen afkomen en 2. dat de ene laatst estap naar voor écht gevaarlijk is.
-
ottorongo2
- Forum-lid
En ook de frisheid nog hebben om de juiste, lijnen te kiezen.En dan nog twee maal op dezelfde steen lek rijden ??? Dit in relatie tot van Aert.
ottorongo2 schreef: ↑29 dec 2025 22:05 En ook de frisheid nog hebben om de juiste, lijnen te kiezen.En dan nog twee maal op dezelfde steen lek rijden ??? Dit in relatie tot van Aert.
Er zijn aandachtige toeschouwers geweest die Wout herhaaldelijk over het
geul-slootje zagen klungelen en zijn jump niet ver genoeg ging waardoor zijn achterband
een ferme klap kreeg.
Ook over de balken ging het vaak mis, want in plaats van erover te jumpen, zag men
hem herhaaldelijk de balken aanraken met zijn wielen.
Tja, dan steekt de renner het liever op" dezelfde steen 2x geraakt", dan toe te geven dat
zijn eigen geklungel hem wellicht 2 platte banden bezorgd hebben.