Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
Bianchi Impulso Pro GRX825
Eindelijk een winterjack in mijn maat in het geel gevonden:
https://www.hopmansfietsgigant.nl/winte ... ctric_lime
Toevallig hoor ik thuis in de populaire maten (L) en dan vis je snel achter het net.
En een Tacx E-Thru as om mijn Tacx met quick-release weer te kunnen gebruiken. Waarschijnlijk heb ik wat minder tijd om buiten te fietsen en dan is het prettig om een trainer klaar te hebben staan. Fietsen buiten maakt mij niet uit in de winter, er gaat echter heel veel tijd extra zitten in het omkleden en poetsen.
Edit: Cannondale maakt het niet makkelijk.....de thru axle is wel M12x1.0 maar ze gebruiken Speed Release met dubbele spoed! Gelukkig bestaat The Robert Axle project die een passende adapter maken.
Zou de strategie bij Cannondale zijn om specifiek iets te maken waarop standaard spullen niet passen? Achterwiel is ook al zoiets, gespaakt met 6mm Offset.... Daar is standaard nauwelijks iets voor te koop.
https://www.hopmansfietsgigant.nl/winte ... ctric_lime
Toevallig hoor ik thuis in de populaire maten (L) en dan vis je snel achter het net.
En een Tacx E-Thru as om mijn Tacx met quick-release weer te kunnen gebruiken. Waarschijnlijk heb ik wat minder tijd om buiten te fietsen en dan is het prettig om een trainer klaar te hebben staan. Fietsen buiten maakt mij niet uit in de winter, er gaat echter heel veel tijd extra zitten in het omkleden en poetsen.
Edit: Cannondale maakt het niet makkelijk.....de thru axle is wel M12x1.0 maar ze gebruiken Speed Release met dubbele spoed! Gelukkig bestaat The Robert Axle project die een passende adapter maken.
Zou de strategie bij Cannondale zijn om specifiek iets te maken waarop standaard spullen niet passen? Achterwiel is ook al zoiets, gespaakt met 6mm Offset.... Daar is standaard nauwelijks iets voor te koop.
Dogma F
Idem, nieuw winterjack gekocht. Assos Mille GT Eisenherz Ultraz Winter S11, kost wat maar Assos is toch wel een erg fijn kledingmerk. Hopelijk is deze wel waterbestendig, mijn Castelli Alpha RoS2 is ontzettend fijn bij koud weer maar blijkbaar niet goed in natte omstandigheden. Dat was de eerste en laatste keer dat ik dat Jack gebruik in de regen.
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voor mij een prima reden om GEEN Cannondale te kopen. Ik wil gewoon wielsets kunnen uitwisselen etc. Helaas heeft inmiddels bijna elk merk wel van die specifieke dingen zoals bijv sturen en bijpassende spacers. Wiel anders spaken is gewoon klantje-pesten.
Gaaf setje die Elites!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!