Giant
Online is hij ook goedkoper te krijgen dan de adviesprijs, maar de fiets die ik wil inruilen is het huismerk van mijn FM (Storm) en dat verkoopt 2de hands lastiger dan een bekender merk. Daarbij krijg ik van de FM ook een prima bedrag ervoor en vind ik het een prettige winkel met uitstekende service. Dus het liefst koop ik hem gewoon daar.
Heb ook bij mijn FM nog even de vraag neergelegd of hij op te bouwen is met Di2, even kijken hoe zij er tegenover staan.
@matthijsIn Volgende op mijn shortlist is de Scott foil 10 2016, had de Aeroroad er ook op staan maar ik vind de Foil net iets vetter en die kan ik ook bij mijn FM kopen.
Heb ook bij mijn FM nog even de vraag neergelegd of hij op te bouwen is met Di2, even kijken hoe zij er tegenover staan.
@matthijsIn Volgende op mijn shortlist is de Scott foil 10 2016, had de Aeroroad er ook op staan maar ik vind de Foil net iets vetter en die kan ik ook bij mijn FM kopen.
Onlangs is mijn TCR composite 1 gestolen. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe. Ik twijfel echter tussen de TCR advanced 1 en een Propel advanced 1. De TCR beviel mij prima, ik vind alleen de kleuren van 2016 niet mooi. Heeft iemand ervaring of advies welke te kiezen? Met name op het gebied van comfort. Ik rijd elke zondag in een groep en door de week 1 x alleen. Voornamelijk vlakke weg.
Daarnaast zal ik andere velgen kopen. Ik ben aluminiumvelgen gewend. Heeft een overstap naar full carbonvelgen ook nadelen?
Daarnaast zal ik andere velgen kopen. Ik ben aluminiumvelgen gewend. Heeft een overstap naar full carbonvelgen ook nadelen?
Sensa Giulia G2 Project Paint
Bulls Harrier
Bulls Harrier
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Hoe ga je dat doen? Giant kent geen halve maten (m/l is de oplossing voor een "gat" in de matenlijst in een ver verleden)
Ik heb meerdere giants en merk qua passing weinig verschil tussen tcr en propel
Ik heb meerdere giants en merk qua passing weinig verschil tussen tcr en propel
Ik noem het verschil in halve maat van L naar m/l wat ze nog steeds hanteren. Of begrijp ik je verkeerd?
Mijn fm waar ik de Tcr gekocht had, rijd zelf ook propel en wist mij te melden dat ik een framemaat kleiner moest nemen van de propel.
Beiden fietsen moest hij bestellen, dus was geen winkelvoorraad aankoop.
Dit heeft heel goed uitgepakt.
Mijn fm waar ik de Tcr gekocht had, rijd zelf ook propel en wist mij te melden dat ik een framemaat kleiner moest nemen van de propel.
Beiden fietsen moest hij bestellen, dus was geen winkelvoorraad aankoop.
Dit heeft heel goed uitgepakt.
Bedankt voor jullie reacties.
De TCR welke ik had was een maat L. Volgens de tabel van Giant had ik eigenlijk XL "moeten" hebben (ik ben 1.91m). Dit werd mij echter afgeraden bij de FM. Ook hier op het forum had ik soortgelijks al gelezen. 3 maanden terug toen ik de TCR nog had heb ik nog een bikefitting laten doen. Daar kwam maat L ook prima uit (alhoewel een XL blijkbaar ook wel had gekunnen volgens de bikefitter). Een maat L voor een Propel moet mij in dat geval ook wel passen. Wil via intenet de Propel 2015 bestellen. De FM waar ik eerder de TCR gekocht had raadt een Propel af omdat je daar gewoon slecht op zit....Ik lees hier (en in andere reviews dus iets anders).
Iemand nog een tip voor goede wielen?
De TCR welke ik had was een maat L. Volgens de tabel van Giant had ik eigenlijk XL "moeten" hebben (ik ben 1.91m). Dit werd mij echter afgeraden bij de FM. Ook hier op het forum had ik soortgelijks al gelezen. 3 maanden terug toen ik de TCR nog had heb ik nog een bikefitting laten doen. Daar kwam maat L ook prima uit (alhoewel een XL blijkbaar ook wel had gekunnen volgens de bikefitter). Een maat L voor een Propel moet mij in dat geval ook wel passen. Wil via intenet de Propel 2015 bestellen. De FM waar ik eerder de TCR gekocht had raadt een Propel af omdat je daar gewoon slecht op zit....Ik lees hier (en in andere reviews dus iets anders).
Iemand nog een tip voor goede wielen?
Bulls Harrier
Bulls Harrier
....en nog een vraagje. Hoe is het verschil met klimmen Midstar? Heb je het idee dat het met de Propel zwaarder is t.o.v. de TCR of is dat verschil nihil? De Propel heeft daarnaast natuurlijk een Dubbel ipv een Compact, Niet echt handig voor de AGR bijvoorbeeld.
Bulls Harrier
Bulls Harrier
De geometrie van beide fietsen is exact gelijk. Het frame van de propel is wat zwaarder. Voor wat betreft de kettingbladen.. Ik vind de 52 geen succes (heb er nu een 46 blad op) maar heb hem niet geprobeerd met de 11-28. Met de 12-25 die ik er op heb trapte ik steeds te zwaar om toch maar een beetje een rechte kettinglijn te hebben. Voor een 10tje koop je een 34 blad erbij overigens. De buitenbladen zijn erg duur.
Verder hoor ik geen goede berichten over de wielen (die heb ik zelf meteen gewisseld (op een propel hoort een setje hoog trouwens
)
Verder hoor ik geen goede berichten over de wielen (die heb ik zelf meteen gewisseld (op een propel hoort een setje hoog trouwens
Laatst gewijzigd door krokie op 26 okt 2015 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Ook ik heb de wielen direct gewisseld, vooral omdat er hoge slr op moesten en ik ook de Fulcrum R3 heb.
Op de sets heb ik 11-25 en 11-28. Geen pobleem met de aandrijving, en 52 tand voldoet goed, rijd hier het meest op.
Op de sets heb ik 11-25 en 11-28. Geen pobleem met de aandrijving, en 52 tand voldoet goed, rijd hier het meest op.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Tcr klimt daalt veel beter (is ook iets stijver). Propel is vooral goed in heel hard rechtdoor (en daar past gewoon een klassiek crankstel bij).
Meeste fm's schrijven regelmatig een te grote maat voor en dan rijdt een Giant gewoon ruk (XL is ook een echte noodgreep aangezien je wel heel groot moet zijn om met een 59.5 bovenbuis uit te komen).
Meeste fm's schrijven regelmatig een te grote maat voor en dan rijdt een Giant gewoon ruk (XL is ook een echte noodgreep aangezien je wel heel groot moet zijn om met een 59.5 bovenbuis uit te komen).
Oke, dat verklaart dan wel dat ik de Propel verkies boven de TCR,
Ik rijd vlak en liefst zo hard mogenlijk
Wel is het zo dat ik bij de overstap zelf het gevoel had dat de Propel veel stijver is. In ieder geval directer in het overzetten van kracht naar de weg.
Ik rijd vlak en liefst zo hard mogenlijk
Wel is het zo dat ik bij de overstap zelf het gevoel had dat de Propel veel stijver is. In ieder geval directer in het overzetten van kracht naar de weg.