Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
18 okt 2011 21:18
walterg schreef:Zitten soms alle forummers in het buitenland deze week?
@legrimpeur Misschien ben je iets minder zeker van mooi weer dan waar jij zit, maar het is hier prima te doen. We houden erg van Oostenrijk maar kennen het vooral van de zomer. nu wilden we heel graag eens kijken hoe het in deze tijd van het jaar is. Bijkomend voordeel is, dat het voor de Oostenrijkers buitenseizoen is.De zomer is voorbij en maakt zich klaar voor de wintersport. Ze zijn al blij dat ze iets verhuren in deze tijd. Het is dan ook overal heerlijk rustig, het licht en de kleuren zijn fantastisch. Maar 's nachts vriest het hier wel, dus daar moet je met fietsen wel rekening mee houden.
BIKE to Work.
Work to Eat. Eat to live.
Live to BIKE
-
moiventoux
- Forum-lid
moiventoux
20 okt 2011 11:27
Beste grimpeur,
Mooi stukje over de Luberon. Het is niet omdat ik er nu mee bent begonnen maar waarom zet je al die mooie verslagen niet in een blog? Volger nummer 1 heb je al.
sportieve groet.
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
Le Grimpeur
20 okt 2011 18:32
moiventoux schreef:Beste grimpeur,
Mooi stukje over de Luberon. Het is niet omdat ik er nu mee bent begonnen maar waarom zet je al die mooie verslagen niet in een blog? Volger nummer 1 heb je al.
sportieve groet.
Beste 'moiventoux', Dank voor je complimenten en suggestie. Zelf heb ik ook al wel eens met de gedachte gespeeld om er een 'blog' van te maken. Maar ik ben eigenlijk iemand die dit soort zaken toch graag een beetje 'low key' doet. Doordat er echter op dit forum regelmatig erg positieve reacties kwamen, maak ik inmiddels wel zo ongeveer van elke fietstocht in het buitenland zo'n forum- verslagje. Doch in eerste instantie was het mijn bedoeling het slechts incidenteel te doen. Maar de komende winterperiode kan ik mooi mijn gedachten nog eens over een en ander laten gaan

.
Met fietsersgroet!
60 x Ventoux
-
rikh.
- Forum-lid
rikh.
20 okt 2011 21:16
Op dit moment zitten we een lang weekeind in Maastricht en dan gaat natuurlijk de fiets mee achterop de auto (of zitten we nu juist in Maastricht omdat het daar zo leuk fietsen is voor papa

)
Vandaag gelijk maar vanuit Cadier en Keer naar Sint Geertruid gefietst en daar de Mergellandroute opgepakt. Deze gevolgd via de Camerig-Zuid tot aan de provinciale weg bij Partij.
Van daaruit weer langs de provinciale weg Vaals-Maastricht terug richting het hotel bij Maastricht.
Uiteindelijk 52 km en 715 hoogtemeters weggetrapt en het ging best lekker voor de eerste keer in de heuvels van Zuid-Limburg.
Morgen of, waarschijnlijk, zaterdag richting Eys en de Keuterberg voor de tweede en wat langere ronde.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
21 okt 2011 15:38
80 km door Drenthe op de winterfiets. Dat was geen overbodige luxe. Ging het vorige week nog nét met de wegen; nu was het niet meer te doen. Overal bladeren en modder. Maar goed, daar heb je een winterfiets voor

-
farelli
- Forum-lid
farelli
21 okt 2011 18:38
In 't zuiden is het weer iets anders.
Mooi zonnetje, lekker droog, wél fris. Om 11 uur 6 graden.
Liessel-Asten-Heusden-Ospeldijk-Meijel-Neerkant-Helenaveen-Griendtsveen-Zeilberg-Deurne.
Vijftig kilometer heerlijk gefietst.
-
jpp
- Forum-lid
-
Contact
jpp
21 okt 2011 21:29
... más allá ...
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
22 okt 2011 12:07
Vanochtend heel vroeg een stuk gefietst... Ah, wat was het koud. In oneindige wijsheid had ik besloten mijn overschoentjes thuis te laten. 4 Graden was echter toch iets teveel van het goede, zeker met lichte tegenwind en een zwak laagstaand zonnetje die er twee uur over deed om de 5 graden te halen. Het was wel waanzinnig mooi, met de schuin invallende zonnestralen in de bossen bij Soesterduinen en Den Treek. Halverwege heb ik uit nood twee plastic zakjes over mijn sokken getrokken, zoveel last had ik van bevroren tenen. En het werkte net genoeg om niet meer aan mijn tenen te hoeven denken. Heerlijk, zo vroeg, nog geen recreatieve fietsers die ik in de weg zit; af en toe een peleton joggers.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
22 okt 2011 12:40
De kou heeft inderdaad één groot voordeel: de e-bikes blijven lekker thuis. Ik heb het even gehad met die slingerende en dove bejaarden.
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
22 okt 2011 14:34
Mooi atb-toertochtje in Ede afgehaspeld. Zeker tweede deel (goudsberg) is erg fraai. Heel mooi klimmetjes en afdalingen. Heel wat singletracks. Prima organisatie!
-
farelli
- Forum-lid
farelli
22 okt 2011 14:56
Het was weer eens tijd om het staal uit te laten.
IJsselsteijn-Heide-Venray-Leunen-Castenray-Horst-Meterik-Griendtsveen-Zeilberg-Deurne.
Veel achteraf door de polder. Lekker rustig fietsen. Nadeel is de stallenlucht. Het mais gaat er overal vanaf. Krijgen we weer zicht op de kruisingen.
En 't kuilvoer gaat er blijkbaar al uit. Gek is dat, die lucht ruikt dan weer lekker.
En als toetje door De Peel zelf.
Het wazige komt natuurlijk van m'n snelheid...

-
RRon
- Forum-lid
RRon
22 okt 2011 20:07
Vandaag mijn eerste echte rondje gereden op de Bianchi, ging lekker en het weer werkte mee! Had niet zo heel veel tijd maar heb 34,13km gereden in 1.16. Is 26,7 km/u gemiddeld, geen idee of dat hard is maar dat vond ik ook nog niet zo interessant!
Was wel weer even wennen, vooral het zitten! Eerste kwartier nergens last van, 2de kwartier voelde niet echt lekker en daarna ging het eigenlijk best lekker!!
En dat na ongeveer 25 jaar niet meer op zo'n fiets te hebben gezeten!
Eens zien of ik maandag weer tijd vrij kan maken voor een rondje, kan ik wat eelt op mijn kont kweken!
Mijn eerste rondje!!