Hallo Dennis,
Ik heb de GTR 2014 met Ultegra 11 speed. De wielen zijn Fulcrum Racing "Sport", ze lijken verdacht veel op de Fulcrum 7, dus blijkbaar dient het stickertje "sport" om te versluieren dat het wielen uit het laagste segment zijn.
Wielen zijn echter oké gezien mijn rijstijl en favoriete wegen (de Vlaamse Ardennen met zelden perfect asfalt en geregeld kasseien). Jumpen, veldrijden en knallen zonder zorgen om die dure wielen dus.
Positief aan de fiets vind ik dat hij mij perfect past: uren fietsen zonder problemen, ondanks rugblessure. Pasvorm is natuurlijk persoonlijk. Nog persoonlijk: de
looks vind ik prima, de Italianen maken het toch net dat tikkeltje mooier.
Nadelen: model 2014 is duidelijk goedkoper gemaakt dan model 2013. Heb ze naast elkaar zien staan en je ziet het aan kleine details. De decals zijn wat slordiger aangebracht. Frame lijkt ook goedkoper, het is nu helemaal gespoten en onder de laklaag heb ik ergens een oneffenheid gezien.
Ook minder vind ik dat de interne bekabeling rammelt op kasseien en nog jammer is dat banden van 28mm maar nipt passen. Achter is er zo'n 5 mm overschot en van voor een krappe 2mm. Voor een fiets met het predicaat
GranTurismo had dat beter gemogen. De Specialized Roubaix is bvb nog met sloffen van 30mm uit te rusten
Afgezien van de minpuntjes, toch een bijzonder fijne fiets. Ik zou zo meteen geen waardige vervanger weten. De Specialized Roubaix was op papier de ideale fiets, maar ben dan toch voor de Italiaanse charmes gevallen
Meer foto's in
dit topic.