Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wie kreeg op 9 juni jouw stem?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 jun 2010 16:00

Idem, ik woon in Amsterdam Bos & Lommer - volgens velen een soort Marokkaans getto - maar mij is zowel overdag als 's nachts nog nooit iets overkomen en dat geldt ook voor de rest van de buurt. Ik heb twee liquidaties gehad letterlijk voor mijn deur maar dat waren Holleeder-vriendjes die elkaar afmaakten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 jun 2010 16:11

Geniaal, daar gaan ze al...

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _overboord
DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.

Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Nu houdt hij het erop dat het ‘voor ons een heel belangrijk punt’ is. Wilders erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen, dat dit een ‘nuancering’ van een eerder standpunt is.

Een kabinet waarvan de PVV deel kan uitmaken, zou Wilders 'niet op dit punt laten schieten', zeker niet als dat een alternatief kan bieden aan een kabinet waarin het PvdA zou zitten.

In het gesprek met Paul Witteman, afgelopen nacht, stelde Wilders nog dat het 'puur kiezersbedrog' zou zijn als hij het breekpunt vlak na de verkiezingen zou laten vallen.

[...]

Wilders stelde op 22 februari 2010 voor het eerst in een interview met De Telegraaf dat de AOW-leeftijd absoluut op 65 jaar moet blijven. Wilders: 'We zijn bereid deals te sluiten. Op een punt na: handen af van de AOW'.

dario
Forum-lid

dario 10 jun 2010 16:11

Nu ja, we mogen niet blind zijn voor het feit dat nogal wat jongeren van Marokkaanse origine opgroeien voor galg en rad, en voor behoorlijk wat problemen zorgen - in Belgische grootsteden is dat zo, dus ik neem aan dat dat voor NL ook wel geldt.
Alleen moet je die problematiek 1° in een ruimere socio-ekonomische context zien, en 2° vooral niet op één hoop gooien met àndere problemen zoals "massa-immigratie" (die jongeren zijn doorgaans hiér geboren, dus naar welk land van herkomst zou je ze dan willen terugsturen?) of "islamisering" (straatschoffies lijken me niet meteen de meest vrome moslims): problemen kan je maar oplossen door ze correct (= genuanceerd) te duiden, en voorzover ik kan oordelen lijkt me nogal dat (net als hier het Vlaams Belang) ook de PVV hier schromelijk tekortschiet...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 10 jun 2010 16:12

En toch merk je aan de verschillende reacties weer hoe zeer je als rechts georienteerd stemmer moet oppassen met wat je zegt. Daar is het mij vanaf het begin om te doen geweest.

Direct zijn velen weer bereid om termen als "walgen", "kotsen", "het tekent de samenleving dat er 1,5 miljoen mensen op de PVV stemmen", "onbekwaam", "rascist", "jij moet nog veel leren", enzovoorts te bezigen. Ik heb dat hier nog niemand met een duidelijke stem voor de PVV zien doen.

Denk nu niet direct dat ik mij persoonlijk aangevallen voel. Ik probeer er boven te staan en me te onthouden van dergelijke banaliteiten. Echter, ook ik ben mens en als het me niet lukt, biedt ik bij deze op voorhand mijn excuses aan.
Ik zou het overigens zeer op prijs stellen als de mensen die in meer of mindere mate links georienteerd zijn diegenen die rechtser stemgedrag vertonen dan zij, in hun waarde zouden willen laten en een inhoudelijke discussie willen voeren in plaats van slechts het welbekende vingertje te heffen. Dat lukt enkelen gelukkig wel, maar dat zijn er niet veel. Wie de schoen past, trekke hem aan.
Gang is alles...

elboutero
Forum-lid

elboutero 10 jun 2010 16:18

Timo 2.0 schreef:Geniaal, daar gaan ze al...

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _overboord
DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.

Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Nu houdt hij het erop dat het ‘voor ons een heel belangrijk punt’ is. Wilders erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen, dat dit een ‘nuancering’ van een eerder standpunt is.

Een kabinet waarvan de PVV deel kan uitmaken, zou Wilders 'niet op dit punt laten schieten', zeker niet als dat een alternatief kan bieden aan een kabinet waarin het PvdA zou zitten.

In het gesprek met Paul Witteman, afgelopen nacht, stelde Wilders nog dat het 'puur kiezersbedrog' zou zijn als hij het breekpunt vlak na de verkiezingen zou laten vallen.

[...]

Wilders stelde op 22 februari 2010 voor het eerst in een interview met De Telegraaf dat de AOW-leeftijd absoluut op 65 jaar moet blijven. Wilders: 'We zijn bereid deals te sluiten. Op een punt na: handen af van de AOW'.

Tja dat was te verwachten....misschien toch maar een kabinet vormen met de PVV, dan hebben we over een jaar weer verkiezingen en zijn we daarna waarschijnlijk wel van ze verlost
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

eelcoz

eelcoz 10 jun 2010 16:24

[quote="Christoffel"]En toch merk je aan de verschillende reacties weer hoe zeer je als rechts georienteerd stemmer moet oppassen met wat je zegt. Daar is het mij vanaf het begin om te doen geweest.

Direct zijn velen weer bereid om termen als "walgen", "kotsen", "het tekent de samenleving dat er 1,5 miljoen mensen op de PVV stemmen", "onbekwaam", "rascist", "jij moet nog veel leren", enzovoorts te bezigen. Ik heb dat hier nog niemand met een duidelijke stem voor de PVV zien doen.

Denk nu niet direct dat ik mij persoonlijk aangevallen voel. Ik probeer er boven te staan en me te onthouden van dergelijke banaliteiten. Echter, ook ik ben mens en als het me niet lukt, biedt ik bij deze op voorhand mijn excuses aan.
Ik zou het overigens zeer op prijs stellen als de mensen die in meer of mindere mate links georienteerd zijn diegenen die rechtser stemgedrag vertonen dan zij, in hun waarde zouden willen laten en een inhoudelijke discussie willen voeren in plaats van slechts het welbekende vingertje te heffen. Dat lukt enkelen gelukkig wel, maar dat zijn er niet veel. Wie de schoen past, trekke hem aan.[/quote]

Hier ben ik het, als niet-PVV stemmer, volledig mee eens!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 jun 2010 16:31

[quote="eelcoz"][quote="Christoffel"]En toch merk je aan de verschillende reacties weer hoe zeer je als rechts georienteerd stemmer moet oppassen met wat je zegt. Daar is het mij vanaf het begin om te doen geweest.

Ik zou het overigens zeer op prijs stellen als de mensen die in meer of mindere mate links georienteerd zijn diegenen die rechtser stemgedrag vertonen dan zij, in hun waarde zouden willen laten en een inhoudelijke discussie willen voeren in plaats van slechts het welbekende vingertje te heffen. Dat lukt enkelen gelukkig wel, maar dat zijn er niet veel. Wie de schoen past, trekke hem aan.[/quote]

Hier ben ik het, als niet-PVV stemmer, volledig mee eens![/quote]

Wat eelcoz zegt.

@superrose/timo: goh, ik wel (last)
(in oud zuid trouwens)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 jun 2010 16:49

[quote="Christoffel"]En toch merk je aan de verschillende reacties weer hoe zeer je als rechts georienteerd stemmer moet oppassen met wat je zegt. Daar is het mij vanaf het begin om te doen geweest.[/quote]
Je moet sowieso oppassen met wat je zegt - dat geldt voor linkse en rechtse stemmers - en je moet vooral ook oppassen met wie je je stem geeft! Als ik jou hier klakkeloos de mythe van de massaimmigratie hoor verkondigen - zelfs met de bewering dat het allemaal met cijfers is "bewezen" dan krijg ik kromme tenen. Ik neem aan dat je het door mij geciteerde artikel uit het Financieel Dagblad (zowaar toch geen "linkse" krant) inmiddels gelezen hebt en gezien hebt hoe de feiten werkelijk liggen? Het hele Nyfter onderzoek met hun 7,2 miljard daar blijft geen spaan van heel en daar bovenop blijkt dat Nederland - momenteel zo'n 17 miljoen inwoners - groeit met ongeveer duizend (!!!) niet-westers allochtonen per jaar. De PVV dat is het populisme van het angst aanpraten. Als je maar vaak genoeg herhaalt dat er een tsunami van islamisering over Nederland komt, als je maar vaak genoeg suggestieve campagnefilmpjes uitzendt waarin je eerst vliegtuigen op Schiphol ziet landen en vervolgens een shot laat zien van de markt in Amsterdam-West, dat maakt het nog niet waar. Er is geen massaimmigratie. Maar ondertussen wel beweren dat links ons met een massa kansarme allochtonen opzadelt, terwijl het CDA en de VVD de voortrekkers zijn geweest in het binnenhalen van buitenlanders en links sowieso vrijwel nooit aan de macht is geweest. Of denkt men nu echt dat alle "ellende" met "massaimmigratie" is ontstaan tijdens één kabinet Den Uyl en anderhalf kabinet Kok?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 jun 2010 16:53

@Timo: voor een groot deel met je eens wat betreft het populisme van de PVV (maar maken niet alle partijen zich hier in meer of mindere mate schuldig aan?) . Waar het Christoffel (en mijzelf en ik meen eelcoz ook) om gaat is dat dit nog geen reden is om alle PVV-stemmers daarom maar te disqualificeren met de door christoffel aangehaalde termen. Ik heb christoffel nog niet kunnen betrappen op 'op de man spelen' en dat siert hem, ook al ben ik het oneens met zijn stemkeuze.

En het argument "we hebben ze zelluf binnengehaald" is zolangzamerhand wel verjaard hoor!
baanfiets kopen?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 jun 2010 16:59

Tsja, maar als je ziet dat zij en masse in de populistische leugens trappen die de PVV verkondigt en als je ziet dat iedereen die leugens lang van tevoren kon doorprikken dan vallen die anderhalf miljoen stemmers naar mijn mening toch echt onder de noemer "dom", omdat ieder weldenkend mens die de moeite heeft genomen het partijprogramma van de PVV te lezen moet begrijpen dat wat daar allemaal staat voor een 1/3 gelogen, voor een 1/3 onuitvoerbaar en voor 1/3 xenofobe rotzooi is van de walgelijkste soort is.

corniel
Forum-lid HC

corniel 10 jun 2010 17:04

@Christoffel: Het was het Amclassic-fan die het over walgen en tenenkrommend had. Hij heeft in dit topic openlijk verklaart VVD te stemmen.

Veel mensen schijnen mij 'links' te vinden, toch heb ik in dit topic volgens mij meer onvertogen woorden laten vallen omtrent de SP dan de VVD. Ik word zo moe van de gezeik van "zij van links" en "zij van rechts". Dat lost geen enkel probleem op. Roemer heeft nu niet bepaald de oplossingen in huis waar ik blij van wordt. Maar zijn opmerking onlangs sneed toch wel hout: "Als morgen alles moslims in Nederland katholiek worden is het probleem echt niet verdwenen mijnheer Wilders (..)".

Er zijn zeker problemen met jongeren. En jongeren van Antilaanse en Marrokaanse komaf zijn daarin duidelijk over vertegenwoordigd. Turkse en Surinaamse, Mollukse, Indonesische jongeren niet (tot nauwelijks). Dat los je niet op door er een sticker op te plakken (of een ster op te naaien).

[quote=""53x11""]En het argument "we hebben ze zelluf binnengehaald" is zolangzamerhand wel verjaard hoor![/quote]
Het kan geen kwaad je realiseren 'waarom' iets een probleem is geworden. Daarvoor is de oorsprong van belang. Iemand heeft ons dit topic nog geleerd dat de oorsprong van de HRA-ellende gemaakt is in 1893. En juist omdat het argument 'verjaard' is, kan je dat niet afschuiven op 1000 nieuwe niet-westerse immigranten die er per jaar bij komen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 jun 2010 17:14

Pas op voor de 'Godwin' Corniel!
De reden dat PVV zoveel stemmen kan trekken komt volgens mij voor een heel groot deel doordat de door jou al aangehaalde problemen lange tijd niet benoemd 'mochten' worden. Ik leerde vroeger bij maatschappijleer altijd dat je niet mocht zeggen dat veel Marrokanen crimineel waren (ik kom uit de buurt van Gouda, en geloof me, dat was ook toen echt wel zo. (om maar een voorbeeld te noemen) Wilders is min of meer in dat gat gesprongen. (Janmaat probeerde dat ook eens, maar die was zo dom dat hij door niemand serieus genomen werd)
Je zou dus kunnen zeggen dat enkele politieke partijen de opkomst van de PVV op zijn minst voor een deel aan zichzelf te danken hebben.
Een aantal PVV-ers in de oppositie vind ik ook helemaal niet zo erg, maar als het ff kan, graag niet regeren! (Volgens mij noemde havana een aantal pagina's terug min of meer hetzelfde)
baanfiets kopen?

Plaats reactie