Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 21 apr 2014 13:11

scheurneus schreef:RTWtool van JaVaWa en via de website gpsies.com (convert) en ... vast nog meer mogelijkheden.
Thanks, lijkt te werken. als het droog wordt maar eens testen.
accepteren kun je leren!

PIPOOO
Forum-lid

PIPOOO 21 apr 2014 14:44

QQleQ schreef:
Sorry, ik heb één punt vergeten te melden. Behalve de in te stellen kleur van de track, kies je ook de optie Altijd weergeven Aan. Deze optie staat direct boven de optie Kleur.
Heb je dit gedaan, dan zie je vervolgens de route in de geselecteerde kleur op het beeldvullende kaartscherm staan.
Let wel: zodra je in het menu op "GA" drukt, wordt het lijntje toch weer paars, wat voor kleur je ook hebt gekozen. Zelf doe ik dit bijna nooit en het is ook meestal nergens voor nodig, want navigatie door gewoon het lijntje te volgen werkt prima. Ik gebruik de functie alleen soms in de bergen, wanneer ik het hoogteprofiel van de klim wil kunnen zien.

Overigens geldt bovenstaande voor de Edge 800, dus nogal off-topic. Beter op ander forum vervolgen.

Dank je wel voor het antwoord. En het is inderdaad een ander forum. Zal ik doen.

Groet,
Bert

Ik krijg bij mij niet de route in een beeldvullend kaartscherm zoals hierboven omschreven. Ik hou het sleuteltje, de I, het bergje, de prullebak, het pijlte terug en GA. Welke instelling moet ik hiervoor aanpassen denken jullie?

Bvd voor de reacties

Bert.

QQleQ
Forum-lid

Gebruikersavatar QQleQ 21 apr 2014 20:44

Zoals jij het beschrijft, blijf je in het menu naar de kaart kijken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je moet gewoon terug gaan uit het menu. Ben je helemaal uit het menu, dan kan je bladeren door de schermen die je zelf hebt ingesteld. Deze schermen heb je in beeld tijdens het fietsen. Het scherm met de kaartweergave is één van de schermen.

Heb je in het menu de track/koers op Altijd weergeven Aan gezet, dan zie deze ook buiten het menu in de kaart weergegeven.

PIPOOO
Forum-lid

PIPOOO 21 apr 2014 22:20

QQleQ schreef:Zoals jij het beschrijft, blijf je in het menu naar de kaart kijken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je moet gewoon terug gaan uit het menu. Ben je helemaal uit het menu, dan kan je bladeren door de schermen die je zelf hebt ingesteld. Deze schermen heb je in beeld tijdens het fietsen. Het scherm met de kaartweergave is één van de schermen.

Heb je in het menu de track/koers op Altijd weergeven Aan gezet, dan zie deze ook buiten het menu in de kaart weergegeven.
Hartelijk dank voor je info. Het kwartje is gevallen. Zoiets staat volgens mij niet in de handleiding. Mooi dat er een forum is.

Bedankt.
Bert.

sebazzk
Forum-lid

sebazzk 22 apr 2014 15:23

alpdhuez53:15 schreef: Mijn eerste vraag: ik wil toch een extra zekerheid inbouwen qua bevestiging. Vooral voor tijdens koersen/mtb'en. Hebben jullie ideeen? Eventueel een koortje bevestigen door klepje usb ingang los te schroeven?

Tweede vraag: voor op de racefiets wil ik een out-front bevestiging hebben. Zijn er bepaalde types die beter/minder goed klemmen tov anderen en welke zijn jullie favorieten?
Ik heb dit weekend de K-edge "outfront" bevestiging binnen gekregen..., is niet de goedkoopste oplossing, maar als de profs er Parijs - Roubaix mee uitrijden zonder hun Garmin te verliezen, denk ik dat dit wel een "safe" bevesting is

sebazzk
Forum-lid

sebazzk 22 apr 2014 15:39

even een vraag,

heb beide forum's doorgelezen maar blijf toch telkens dezelfde fout maken,

elke keer als ik een track teken, om te gaan fietsen en exporteer naar mijn Garmin, blijft het een "kruimelspoor" die ik nafiets en niet een route met de gewenste aanwijzingen (zowel op basecamp als gpsies...)

wat doe ik fout en wat is de juiste manier om een route te krijgen met aanwijzingen.....???

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 apr 2014 16:44

Tekenen met Basecamp of Mapsource met de routing-tool (niet de tracking-tool), opslaan als GPX (geen TCX) en naar Garmin transporteren.

Met Gpsies routes tekenen kan wel maar is heel dom; de aanwijzingen zullen niet kloppen en/of ontbreken.

sebazzk
Forum-lid

sebazzk 22 apr 2014 19:04

havana schreef:Tekenen met Basecamp of Mapsource met de routing-tool (niet de tracking-tool), opslaan als GPX (geen TCX) en naar Garmin transporteren.

Met Gpsies routes tekenen kan wel maar is heel dom; de aanwijzingen zullen niet kloppen en/of ontbreken.
Ok ga ik het nog een keer proberen.....

Bedankt

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 24 apr 2014 22:29

Ik wil morgen voor het eerst een rit rijden m.b.v. mijn Edge 800. Ik ben de hele avond al aan het klojoo'n en heb inmiddels de rit op mijn Garmin staan. Even een aantal zaken welke ik wil verifiëren of ik de juiste manier heb gehanteerd.

Ik heb een gedownloade GPX file in Basecamp geopend. De file was op basis van een spoor (track???). Ik heb hem omgezet naar een route met "Route maken op basis van geselecteerd spoor". Hierna heb ik hem geëxporteerd naar de geheugenkaart in de Edge. Na het bekijken van de edge vind ik de route niet op mijn edge? Daarna maar eens geëxporteerd naar het interne geheugen van de edge. Nu is die wel zichtbaar onder koersen en kan ik de koers starten met "ga".

Enkele vragen:
Hoe kan ik de route zichtbaar maken op mijn geheugenkaart, of is dit niet mogelijk?
De route start niet bij mijn huis. Ik heb geprobeerd om de route aan te passen en bij mij voor de deur te laten starten en eindigen, helaas is mij dit niet gelukt. Wat is hier een handige manier voor.
Is het nu zo dat ik gewoon richting de route kan fietsen en hem op een willekeurig punt op kan pakken, dus niet het start punt? Moet ik dan nog een handeling doen als ik op de route ben aangekomen?

Ik hoop dat ik morgen lekker de route kan gaan fietsen zonder teveel problemen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 apr 2014 06:55

Op willekeurig punt starten geen punt. Je kunt de route direct instarten, hij zal je dan vragen of je naar de start wilt navigeren (kortste weg naar route kan helaas niet). Op het moment dat je op de route komt zal de navigatie vanzelf starten.

Route aanpassen kan niet als je een track in één keer omzet, je zult dan de track moet natekenen met de routingtool en zelf de nodige aanpassingen maken.

Op je geheugenkaart zetten van een rit zou gewoon moeten werken. Ik doe dat altijd handmatig door de file in de map "garmin/newfiles" te zetten.
Laatst gewijzigd door havana op 25 apr 2014 08:35, 2 keer totaal gewijzigd.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 25 apr 2014 07:21

OK, dank je Havana. Waarschijnlijk wordt de route dus naar de verkeerde map geëxporteerd. Mapje Newfiles hen je zelf aangemaakt?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 apr 2014 08:34

De map "garmin/NewFiles" zou gewoon moeten bestaan, is ie er niet dan zelf aanmaken....

Plaats reactie