Over de wielersport en zijn beoefenaars.

GIRO ! !

eelcoz

eelcoz 26 mei 2012 08:56

ponsteen schreef:Als dat drietal ergens een kans heeft, is het wel vandaag. Op Eurosport wezen ze er al eerder op dat Hesjedal verreweg de zwaarste (minst lichte...) is van het stel. Met name op de Mortirolo hebben de lichte klimmers een groot voordeel.
Alleen is de Mortirolo niet de slotklim en vraag ik me af of men daar al durft al aan te vallen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 mei 2012 09:17

De vraag stellen is 'm beantwoorden. In het moderne wielrennen wachten ze tot de laatste 3 km van de allerlaatste klim vooraleer ze aanvallen.

eelcoz

eelcoz 26 mei 2012 10:00

havana schreef:De vraag stellen is 'm beantwoorden. In het moderne wielrennen wachten ze tot de laatste 3 km van de allerlaatste klim vooraleer ze aanvallen.
Ik herinner me de tijden van Virenque en Pantani. Solo's over meerdere cols! Dat waren nog eens tijden... (dat ze daarbij flink geholpen werden door wat middeltjes, ach... :D ).

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 26 mei 2012 11:30

Je zou toch zeggen dat sommige renners vandaag wel MOETEN..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 26 mei 2012 12:43

Maar of ze ook KUNNEN;-)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mei 2012 13:58

havana schreef:De vraag stellen is 'm beantwoorden. In het moderne wielrennen wachten ze tot de laatste 3 km van de allerlaatste klim vooraleer ze aanvallen.
En helaas gaat de Giro steeds mee op de Tour lijken. :twisted: Zelf net terug van een rondje maar ga geen eens Giro kijken. Lekker met m'n meiden een paar uurtjes weg. Kijk vanavond wel in de herhaling :(

eelcoz

eelcoz 26 mei 2012 14:45

Gastheerg schreef:
En helaas gaat de Giro steeds mee op de Tour lijken. :twisted:
Die constatering heb ik nog niet toe durven laten, ben ik mentaal nog niet aan toe. :( Ik schakel net in, de koplopers zijn al boven op de Mortirolo en op de Belg zijn ze nog steeds bezig met Volderke in de Ronde van Belgie... :roll:

Maar goed, zo maar eens genieten van een mooie Stelvio en hopelijk een mooie finale.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 26 mei 2012 15:18

Ik geniet al een paar uur (met zo nu en dan kijken als de verslaggever z'n stem verheft) van een livestream met mooie beelden.

Beetje zuurpruimen hier. De toppers lijken stuk voor stuk op hun limiet te rijden. En ondanks dat proberen sommigen het nog. Net als Rodriquez al weer een klein half uur geleden.

En net als Scarponi gisteren die over de streep gekomen daar ook al weer spijt van had toen hij zich nog net in een hek kon hangen om niet om te vallen. Maar die had al bij de voet van de Manghen moeten gaan, begrijp ik?

eelcoz

eelcoz 26 mei 2012 15:29

litespeed schreef:Ik geniet al een paar uur (met zo nu en dan kijken als de verslaggever z'n stem verheft) van een livestream met mooie beelden.

Beetje zuurpruimen hier. De toppers lijken stuk voor stuk op hun limiet te rijden. En ondanks dat proberen sommigen het nog. Net als Rodriquez al weer een klein half uur geleden.

En net als Scarponi gisteren die over de streep gekomen daar ook al weer spijt van had toen hij zich nog net in een hek kon hangen om niet om te vallen. Maar die had al bij de voet van de Manghen moeten gaan, begrijp ik?
Op Eurosport werd net ook gesproken over het feit dat er tegenwoordig meer voor ereplaatsen wordt gereden. Dit gaat ten koste van de aanvalslust van veel renners. In plaats van een alles of niets-poging om de Giro (of de Tour) te winnen zijn sommige renners meer bezig met het verdedigen van hun positie in de top 10 (in de Tour van vorig jaar zag je dat ook heel duidelijk). Natuurlijk konden sommige renners niet beter, en hebben Scarponi en Rodriguez het geprobeerd, maar Basso doet geen enkele poging. Of kan hij gewoon niet beter?
Laatst gewijzigd door eelcoz op 26 mei 2012 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 26 mei 2012 15:31

Ik was keurig op tijd thuis voor de Mortirolo en had daar toch geen spijt van hoor. Toch al even een poging van Rodriguez en je ziet die mannen het echt allemaal ontzettend zwaar hebben. Ik vraag me overigens wel af of die nieuwe variant van deze klim nu zo'n succes is. Ik ben echt niet flauw als het om keuze van parcours gaat. Maar met volgauto's en motoren er bij is het op dat smalle en steile stuk wel heel erg krap en lastig voor de renners. Waarom niet gewoon de bekende variant? Het is niet dat je het dan appeltje eitje is of zo...

Overigens is het natuurlijk vrij logisch dat je daar niet al vol gaat aanvallen. Daar is die klim gewoon te zwaar voor als je daarna nog de Stelvio op moet. Ik heb zelf vanuit Bormio het rondje Mortirolo / Gavia gedaan en tijdens de beklimming van de Gavia had ik pas echt in de gaten hoe zwaar die Mortirolo was geweest. Want van tempo was er toen niet echt sprake meer. Nu ben ik natuurlijk geen prof maar deze mannen moeten het op koerstempo doen.

eelcoz

eelcoz 26 mei 2012 15:36

bottecchia schreef:Overigens is het natuurlijk vrij logisch dat je daar niet al vol gaat aanvallen. Daar is die klim gewoon te zwaar voor als je daarna nog de Stelvio op moet.
Maar dat geldt net zo goed voor je tegenstanders. En als je Hesjedal op minuten wilt rijden (want dat is nodig) vraag ik me af of de Stelvio voldoende is. Dan zal hij een serieuze inzinking moeten krijgen.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 26 mei 2012 15:40

eelcoz schreef:
litespeed schreef:Ik geniet al een paar uur (met zo nu en dan kijken als de verslaggever z'n stem verheft) van een livestream met mooie beelden.

Op Eurosport werd net ook gesproken over het feit dat er tegenwoordig meer voor ereplaatsen wordt gereden. Dit gaat ten koste van de aanvalslust van veel renners. In plaats van een alles of niets-poging om de Giro (of de Tour) te winnen zijn sommige renners meer bezig met het verdedigen van hun positie in de top 10 (in de Tour van vorig jaar zag je dat ook heel duidelijk). Natuurlijk konden sommige renners niet beter, en hebben Scarponi en Rodriguez het geprobeerd, maar Basso doet geen enkele poging. Of kan hij gewoon niet beter?
Basso kan gewoon niet beter. Kan niet exploderen en met alleen straf naar boven rijden rijdt hij zn directe concurrenten er niet af.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Plaats reactie