Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 18 mei 2008 13:31

rijden! schreef:...en ik vond nog een afbeelding... hier de werkplaats van Pegoretti... In het echt is het echt nog veel mooier, Italiaanser, rommeliger...


Dario had net opgeruimd voor deze foto. Toen ik er was ( ik ga elk jaar even kijken ) was het nog iets erger maar er stonden dan ook een flink aantal frames klaar voor de spuiter. Nee, niets strak en georganiseerd, echt Italiaans en verder zien we wel. Ik ben er gek op.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

michieljanssen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30

michieljanssen 01 jun 2008 21:39

Ik heb mijn nieuwe fiets ook al in het topic "foto van je fiets" geplaats, maar wil hem toch ook nog even op de pagina van de staal-liefhebbers showen. Deze is minder traditioneel dan de meeste stalen frames die hier voorbij komen, maar heb er bewust voor gekozen om het traditionele van staal te combineren met moderne onderdelen. Geheel zelf samengesteld (onderdelen en kleur). Fietst erg comfortabel en is voor staal erg licht:

Vision Spirit (columbus spirit buizen, columbus carve voor- en achtervork)
Campagnolo chorus
Camapgnolo Zonda
Cinelli RAM stuur, zadelpen en bidonhouders
Cinelli Neo CK stuurpen
Selle Italia zadel
LOOK Keo Sprint
Michelin Race light

http://img508.imageshack.us/img508/9888 ... ritzn0.jpg

Groeten Michiel Janssen
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 jun 2008 01:09

Strakke fiets Michiel, zo eentje waar ik af en toe van droom! Ik vraag me dan wel altijd af wie hem gebouwd heeft en hoeveel het frame los weegt?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

michieljanssen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30

michieljanssen 02 jun 2008 14:25

Bedankt voor je compliment! Op je vragen kan ik helaas geen preciese antwoorden geven, maar ga mijn best doen:

Er werd gezegd dat het frame in Italie is gebouwd (Cinelli had de Spirit een tijd geleden ook in het assortiment, alleen voor een andere prijs) en in Belgie wordt gelakt.

Het gewicht van het frame los weet ik ook niet exact. Als ik echt voor een lichtgewicht was gegaan was de keuze op carbon gevallen. Ik wilde echter iets aparts. Een fiets waar niet iedereen op rijdt. Compleet afgemonteerd zoals op de foto is hij 7,8 Kg (inclusief pedalen, bidonhouders en computer). In vergelijking met mijn Bianchi alu-carbon in maat 61 is dat een stuk lichter en veel rappar bij het aanzetten. Mijn volgende wens is een stel mooie carbon wielen (wellicht HED Jet met lichtblauwe stickers). Zou super staan, maarwellicht iets voor volgend seizoen!

Groeten Michiel
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 26 jun 2008 20:27

Goh.... tijd voor een andere ervaring.

Ik heb 6 jaar geleden een Alu racebak gekocht (Ger-Ridley met Chorus) om weer wat wedstrijdjes te rijden. Daarvoor heb ik Bijna 20 jaar Staal gehad; Een Rih (Cove, een neppert) met 501 buizen, een Concorde (Columbus Aelle) en daarna een fraaie Batavus Pro (531 pro buisjes). Daarnaast is mijn winterfiets een oud stalen Kogatje met restjes onderdelen.

Die spijker stijve alu Ridley is wat mij betreft geen spat minder comfortabel. En dan zit ik op een Aspide zadel ^^ Als er iets is wat comfort geeft is het een paar slagen minder in mijn bandjes.

Kweenie hoor, staal is prachtig, maar er wordt wel heel erg met mythische rijeigenschappen geschermd. Een goede positie, lekkere banden, zadel, wielen, kleding etc maken minstens zoveel uit.

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 26 jun 2008 21:45

Ik heb een oude Koga Gentsracer S uit 19??? gekocht voor een prikje,een stalen frame met gedeeltelijk verchroomde voorvork en achtervork.Groep is Shimano 600 helaas 2 verschillende velgen 1x wolber(is achterwiel)en voor Mavic orgineel ??.
Ik ga dit een beetje opknappen en dan in de wintermaanden sjezen met die bak:):)
Misschien ga ik er een klassieker mee rijden in Vlaanderen of Rou..........x
gr:D:D

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 26 jun 2008 22:48

Goed plan Diamond! Ik heb ook het meeste plezier van mijn stalen fiets, heerlijk comfortabel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 sep 2008 23:13

Sinds afgelopen zaterdag mijn stalen Vittorio in bezit. Op maat laten maken. Ben 115 kg en 2.04 lang, bbl 102 cm.
Tevens een afbeelding, net geleerd hoe dit te doen,dus kan het niet laten om veel te oefenen.
Frame is Columbus Thron, Ambrosio FCS 28 velgen, 36 spaaks Sapim Extra strong, volledig Ultegragroep. Zadel Sportourer Magnetika gelflow. Verder wat afmontage met Pro Xlt onderdelen. Polar CS200cad computer.

Maten als volgt
Hoogte 69 cm
Lengte 63 cm
Sloping voor +7 cm achter -3 cm
Zitbuishoek 73 graden
Balhoofdhoek 72 graden
Balhoofdbuis 30,5 cm

Vanwege een hernia wil ik niet te diep zitten zoals jullie kunnen zien. In eerste instantie lijkt het een heel hekwerk, maar inmiddels ben ik er aan gewend en ben ik zeer tevreden over de looks. Overigens vind ik comfort belangrijker dan looks.

http://img167.imageshack.us/my.php?imag ... 954dk4.jpg
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 23 sep 2008 23:37

Whow!!! Geen last van hoogtevrees?

Wat is je eerste ervaring qua rijeigenschappen?

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 23 sep 2008 23:46

@FrankvanBOVEN:

Hoop niet dat je met zo'n achternaam last van hoogtevrees hebt ;)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5801
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 sep 2008 00:03

@ UninvitedGuest,
even een hollands vraagje; wat kost dit allemaal?

Plaats reactie