Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Het Sonja Bakker topic: gewicht onder controle !

pjotr
Forum-lid

pjotr 05 dec 2007 17:17

Ik had nog een vraag mbt afvallen. Als ik bijvoorbeeld zoals maandag 1500kcal inneem uit gezonde dingen (groente fruit etc..) en ik verbruik er 800kcal, val je dan af? of moet je meer dan 1500kcal verbruiken? Dan moet je iedere dag al minimaal 2 uur fietsen..

Bedankt
Anti-Spacers!

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 05 dec 2007 17:28

Ook in rust verbruik je energie ;)

Normaal gebruikt een man ongeveer 2500 kCal op een dag, dus als je minder dan dat eet val je af.

1500 kCal is erg weinig trouwens als je er ook nog bij sport....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 05 dec 2007 17:48

[quote="pjotr"] of moet je meer dan 1500kcal verbruiken? Dan moet je iedere dag al minimaal 2 uur fietsen..[/quote]

Ging het maar zo snel!

Langzame duurtrainingen D1, verbruiken het beste vetten. 'n uur D1 zal gemiddeld zo'n 500 kCal zijn. Dat is dus al 3 uur D1 om 1500 kCal te verbruiken.

Overigens scep schrijft 2500 kCal, dat zou in mijn geval al 850 kCal per dag teveel zijn op basis van slapen, kantoorwerk, tv kijken en m'n huidige gewicht.

Hier 'n voorbeeld op basis van m'n trainingplanner van vandaag op basis van 4 uur duurtraining:

Your total caloric need today: 3820 kcal
Your caloric need (w/o exercise): 1650 kcal
Your additional caloric need based on the exercise Your caloric need from training: 2170 kcal

Met 'n gratis 3 weken trialtje van de trainingsplanner / nutrition module op www.2peak.com kun je hier ook wat gevoel voor kweken.

Je krijgt er zelfs 'n richtlijn voor hoe te eten:

07:30
Meal (Breakfast) with 630 kcal Composition:
Carbohydrates->63 g
Proteins->19 g
Fat->32 g

09:35
Training fuel with 1005 kcal Composition:
Carbohydrates->246 g

09:35-13:35
Training Albertville

14:05
Recovery Drink (250 kcal) - or 17 oz (0.5 l) of apple or grape juice

Schedule the next and most important meal of the day in 30-90 minutes (the bigger the strain was, the longer the wait):

Snack after training with 915 kcal Composition:
Carbohydrates->227 g
Proteins->43 g
Fat->6 g

15:05
Meal (Lunch) with 460 kcal Composition:
Carbohydrates->38 g
Proteins->32 g
Fat->19 g

16:00
Snack with 250 kcal Composition:
Carbohydrates->52 g
Proteins->9 g

18:30
Meal (Dinner) with 305 kcal Composition:
Carbohydrates->52 g
Proteins->11 g
Fat->5 g

Niets zalig makend dus maar voor zij die zoals ik beginnen als volledige nitwit, zeker zinvol. Na je trial weet je beter wat calorien en verbruik zijn.

Ik heb overigens geen enkele binding met die lui maar ben zeer blij dat eea inzichtelijk wordt.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

speric
Forum-lid HC

speric 06 dec 2007 10:24

[quote="IBAN"]Krijg net een Roomboter banketletter op mijn buro, van de Sint!! en geen kleintje ook!!

Die ga ik maar eens weggeven!! SPEric?

.[/quote]

Ik heb nog niks gezien ... :D

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 06 dec 2007 12:54

[quote="SpEric"]batterij is binnen....
nu kan het feest beginnen ![/quote]

Steekt de batterij al in de weegschaal ? Anders zou ik dit maar laten....

Ondertussen 81 rond, deze morgen.
Al 5,6kg eraf - nog minstens 3 te gaan voor maart.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

speric
Forum-lid HC

speric 06 dec 2007 15:57

Ik kan me er maar niet to zetten.. :(

Ik MOET die knoop doorhakken om van al dat gesnoep af te blijven ....

batterij zit er prima in ... helaas ..

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 06 dec 2007 17:07

Na verloop van tijd mis je de meeste dingen niet meer.

Cola of andere frisdranken, snoep en chocolade heb ik al maanden niet meer aangeraakt en dat lukt best, na de eerste weken doorbijten.
Alleen chips, blijf ik het moeilijk mee hebben maar weeg ik af op een 25gr per portie, zo blijft het beperkt.

Groenten en fruit zijn best wel lekker. Ik kom de dag door met bananen, mandarijnen, appels en wortels als tussendoortjes.

En dan te bedenken dat er mensen zijn die nergens op moeten letten om hun gewicht te houden....'t is niet eerlijk verdeeld (het gewicht dan !)
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

pjotr
Forum-lid

pjotr 06 dec 2007 19:03

[quote="Rocketboy"]Na verloop van tijd mis je de meeste dingen niet meer.

Cola of andere frisdranken, snoep en chocolade heb ik al maanden niet meer aangeraakt en dat lukt best, na de eerste weken doorbijten.
Alleen chips, blijf ik het moeilijk mee hebben maar weeg ik af op een 25gr per portie, zo blijft het beperkt.

Groenten en fruit zijn best wel lekker. Ik kom de dag door met bananen, mandarijnen, appels en wortels als tussendoortjes.

En dan te bedenken dat er mensen zijn die nergens op moeten letten om hun gewicht te houden....'t is niet eerlijk verdeeld (het gewicht dan !)[/quote]

Aan de andere is het ook triest dat wij (lees europa/amerika) zoveel naar binnen gooien dat we met ze allen moeten dieten, terwijl de rest van de wereld ernaar snakt.
Anti-Spacers!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2007 19:53

[quote="Rocketboy"]
En dan te bedenken dat er mensen zijn die nergens op moeten letten om hun gewicht te houden....'t is niet eerlijk verdeeld (het gewicht dan !)[/quote]

Tja ik ben er zo eentje. Meestal is het wel fijn, maar er zitten ook wel nadelen aan. Ik eet meestal 14 sneden brood per dag en dat komt m'n neus ook wel eens uit. Ik zou 't wel makkelijk vinden: 's ochtends eventje 2 sneetjes eten en tussen de middag 4 sneetjes en dan geen honger hebben. Ieder voordeel heb zo z'n nadelen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 06 dec 2007 20:22

@ Speric, we moeten echt beginnen hoor!

Ik heb me net ingeschreven voor Paris-Roubaix en zal echt nog een soloist team aan gewicht moeten kwijtraken om daar een beetje fatsoenlijk te finishen....

Ik ga iig as woensdag (zeg ik terwijl ik nog een stuk banketletter bij mijn koffie neem...) beginnen met het grote Sonja Bakker dieet.......
"Try not. Do or do not......there is no try"

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 06 dec 2007 20:29

En toch is het gemiddeld genomen simpel. Tot 'n jaar of 20 zet je de boterhammen om in groei, daarna groei je niet meer. Blijf je net zoveel eten word je langzaam vetter en vetter. Heb je als amclassic een uit de hand gelopen fietshobby en train je echt veel dan worden die boterhammen prima verteerd en zijn ze de brandstof voor je trainingen. Later als het trainen afneemt en het eten blijft zal ook daar een buikje ontstaan. Voorbeelden Mercx, Hinault, ik etc. Er is maar een oplossing: drastisch minderen of verbranding omhoog. Maar ja, we trappen ons 2 * in de week 'n uurtje het lazerus op de spinfiets in het fitness centrum en denken dat we dan wel de biertjes, chips en vlaai verdient hebben maar zo simpel is het nu ook weer niet.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie