Gevallen in 2025
Afgelopen weekend mijn 1e ritje gemaakt op de gravelbike. Allemaal prima, tot het laatste stukje naar huis. Afslag naar links en in de bocht schuift voorwiel zo weg. Dom van mij, had kunnen zien dat het wat glad was (betonnen fietspad wat niet zoveel gebruikt wordt en altijd in schaduw ligt).
Stuurlint kapot en remhendel beschadigd. Gelukkig frame e.d. niets op te zien. Baal het meest van mijn kapotte kleding. Mijn DMT schoenen van een week oud kapot. De overschoen die daarop zit (WKM1) gescheurd. Fietsbroek kapot, mijn Castelli Gabba gescheurd, handschoenen kapot. Deel zal wel vergoed worden door verzekering die ik heb vermoed ik, maar lang niet alles.
Lichamelijk alleen flinke schaafwonden en wat bloeduitstortingen, dat komt wel weer goed.
Stuurlint kapot en remhendel beschadigd. Gelukkig frame e.d. niets op te zien. Baal het meest van mijn kapotte kleding. Mijn DMT schoenen van een week oud kapot. De overschoen die daarop zit (WKM1) gescheurd. Fietsbroek kapot, mijn Castelli Gabba gescheurd, handschoenen kapot. Deel zal wel vergoed worden door verzekering die ik heb vermoed ik, maar lang niet alles.
Lichamelijk alleen flinke schaafwonden en wat bloeduitstortingen, dat komt wel weer goed.
Dat laatste 'ik ben bijna thuis' bochtje is toch vaak de gevaarlijksteleinad schreef: ↑09 dec 2025 12:00 Afgelopen weekend mijn 1e ritje gemaakt op de gravelbike. Allemaal prima, tot het laatste stukje naar huis. Afslag naar links en in de bocht schuift voorwiel zo weg. Dom van mij, had kunnen zien dat het wat glad was (betonnen fietspad wat niet zoveel gebruikt wordt en altijd in schaduw ligt).
Balen.
Dat laatste lijkt een kleine kans. Moeder van de tiener zegt dat ik te hard reed (alsof ze dat uberhaupt kan weten) en dat haar zoon zijn hand heeft uitgestoken. Nog blij voor hem dat het maar een racefietser was en geen fatbike...
Volgende keer maar nog voorzichtiger zijn bij inhalen...
update, na nogmaals chat verstuurd te hebben met uitleg belde zijn moeder en was a) heel vriendelijk en b) gaat verzekering inschakelen. Afwachten maar.