Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2025

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 09 dec 2025 11:58

Daarom is zo'n verbod ook symboolpolitiek, net als het verbod om op de fiets (en ander middelen van vervoer) je smartphone in de hand te hebben.
Courir c'est mourir un peu

leinad
Forum-lid

leinad 09 dec 2025 12:00

Afgelopen weekend mijn 1e ritje gemaakt op de gravelbike. Allemaal prima, tot het laatste stukje naar huis. Afslag naar links en in de bocht schuift voorwiel zo weg. Dom van mij, had kunnen zien dat het wat glad was (betonnen fietspad wat niet zoveel gebruikt wordt en altijd in schaduw ligt).

Stuurlint kapot en remhendel beschadigd. Gelukkig frame e.d. niets op te zien. Baal het meest van mijn kapotte kleding. Mijn DMT schoenen van een week oud kapot. De overschoen die daarop zit (WKM1) gescheurd. Fietsbroek kapot, mijn Castelli Gabba gescheurd, handschoenen kapot. Deel zal wel vergoed worden door verzekering die ik heb vermoed ik, maar lang niet alles.

Lichamelijk alleen flinke schaafwonden en wat bloeduitstortingen, dat komt wel weer goed.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 dec 2025 12:33

synapse schreef: 09 dec 2025 11:58 Daarom is zo'n verbod ook symboolpolitiek, net als het verbod om op de fiets (en ander middelen van vervoer) je smartphone in de hand te hebben.
Kunnen de meeste verkeerslichten ook direct afgebroken worden. Door rood rijden wordt ook niet overal gehandhaafd.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 09 dec 2025 13:39

Dat is een heel ander verhaal. Door rood licht rijden gebeurt op minder grote schaal.
En kan heel verkeerd uit pakken met materiele en fysieke schade als gevolg.
Courir c'est mourir un peu

senior
Forum-lid

senior 09 dec 2025 17:38

Smartphone gebruiken in het verkeer ook. Daar zijn al genoeg verhalen over verschenen.

Sulla
Forum-lid

Sulla 09 dec 2025 19:01

leinad schreef: 09 dec 2025 12:00 Afgelopen weekend mijn 1e ritje gemaakt op de gravelbike. Allemaal prima, tot het laatste stukje naar huis. Afslag naar links en in de bocht schuift voorwiel zo weg. Dom van mij, had kunnen zien dat het wat glad was (betonnen fietspad wat niet zoveel gebruikt wordt en altijd in schaduw ligt).

Stuurlint kapot en remhendel beschadigd. Gelukkig frame e.d. niets op te zien. Baal het meest van mijn kapotte kleding. Mijn DMT schoenen van een week oud kapot. De overschoen die daarop zit (WKM1) gescheurd. Fietsbroek kapot, mijn Castelli Gabba gescheurd, handschoenen kapot. Deel zal wel vergoed worden door verzekering die ik heb vermoed ik, maar lang niet alles.

Lichamelijk alleen flinke schaafwonden en wat bloeduitstortingen, dat komt wel weer goed.
Dat laatste 'ik ben bijna thuis' bochtje is toch vaak de gevaarlijkste

Balen.

rbleeker
Forum-lid

rbleeker 09 dec 2025 19:24

Patrick VB schreef: 09 dec 2025 00:24 Snel beterschap gewenst en uiteraard schadeloosstelling.
Dat laatste lijkt een kleine kans. Moeder van de tiener zegt dat ik te hard reed (alsof ze dat uberhaupt kan weten) en dat haar zoon zijn hand heeft uitgestoken. Nog blij voor hem dat het maar een racefietser was en geen fatbike...

Volgende keer maar nog voorzichtiger zijn bij inhalen...

update, na nogmaals chat verstuurd te hebben met uitleg belde zijn moeder en was a) heel vriendelijk en b) gaat verzekering inschakelen. Afwachten maar.

Plaats reactie