Wat heb jij voor het laatst gekocht?
nare ervaring met tubeless.
systeem op zich is goed, maar een geklooi als't misgaat.
fiets op fietsdrager caravan, mooi tubeless en bij aankomst 30°C en meer.
Geplant toerke willen doen, fiets van caravan halen en zien dat de band van de velg is.
Was de weken daarvoor prima in orde, niks raar gehad, ....
was dan effe stressen om aan binnen banden te geraken, en den boel op te kuisen , ....
thuis ook nog extra werk gehad, binnen ban kleeftde aan buitenband wengen niet alle sealent weg, ...
nu sterk aan't twijfelen of we het nog wel willen.
1keer lak waat tubeless ook niet ging helpen, de rest, zou wel gelukt zijn.
systeem op zich is goed, maar een geklooi als't misgaat.
fiets op fietsdrager caravan, mooi tubeless en bij aankomst 30°C en meer.
Geplant toerke willen doen, fiets van caravan halen en zien dat de band van de velg is.
Was de weken daarvoor prima in orde, niks raar gehad, ....
was dan effe stressen om aan binnen banden te geraken, en den boel op te kuisen , ....
thuis ook nog extra werk gehad, binnen ban kleeftde aan buitenband wengen niet alle sealent weg, ...
nu sterk aan't twijfelen of we het nog wel willen.
1keer lak waat tubeless ook niet ging helpen, de rest, zou wel gelukt zijn.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Tubeless is, naar mijn bescheiden mening, iets voor MTB waar met weinig druk gereden wordt.
Ook weer volgens mij zullen de profs nog wel eens terug overgaan op tubes.
Ook weer volgens mij zullen de profs nog wel eens terug overgaan op tubes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik denk gewoon draadbanden met latex biba zoals ook The Wolfpack mee rijdt. Ze hebben wel getest met Specialized TLR cotton banden tijdens de tour maar ik geloof dat de standaard cotton met latex biba toch favoriet blijft. Of ze zouden massaal de tubes moeten maken in moderne breedtes zoals 28 en 30mm.
Ik weet wel dat de oudere 25mm Continental Pro Ltd en Vittoria Corsa's 25 en 28 tubes flink zijn gedumpt op de 2e hands markt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb ook zo’n hoes. Ik denk dat het ook nog diefstalpreventief werkt, want zo’n hoes s nachts geruisloos verwijderen is vrijwel onmogelijk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Goed om te horen maar minder leuk voor de rest van de familie, die worden dan te vroeg wakker.daniel1975 schreef: ↑29 jul 2025 16:18 Ik heb ook zo’n hoes. Ik denk dat het ook nog diefstalpreventief werkt, want zo’n hoes s nachts geruisloos verwijderen is vrijwel onmogelijk.
Vandaag met mijn zoon om zijn nieuwe Orbea Orca gereden. Wine Red carbon - geweldig mooie kleur. Hij is ook aan de Di2 gegaan.
Qua prijs / kwaliteit verhouding denk ik wel een topper. Frame is mooi afgewerkt, niet de lichtste fiets maar met een setje lichtere wielen en wat tuning een mooie klimfiets.

Qua prijs / kwaliteit verhouding denk ik wel een topper. Frame is mooi afgewerkt, niet de lichtste fiets maar met een setje lichtere wielen en wat tuning een mooie klimfiets.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless