Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

jakkel
Forum-lid

jakkel 27 feb 2025 10:11

synapse schreef: 26 feb 2025 15:01 Ik zal nooit bezuinigen op een helm (en remmen)!
Foei dat je enkel daar niet op bezuinigt!
En wat met de banden? Ze zijn het enigste contact met de weg hoor. Enkel die bandjes monteren met de kortste remweg, hé!

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 27 feb 2025 12:24

koeroeur schreef: 26 feb 2025 15:24
synapse schreef: 26 feb 2025 15:01 Ik zal nooit bezuinigen op een helm (en remmen)!
Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?
Ik ben al gevallen met een Chinese helm, best hard op m'n hoofd en die deed gewoon z'n werk.
Decathlon verkoop helmen van minder dan 30 euro. En daar nemen die nog eens hun winst op.
Een remschijf van 15 euro doet even goed z'n werk als die van 60 euro als het op stoppen aankomt.

Soit, als je veiligheid je lief is, best gewoon niet fietsen all together. :winkthumb:

Deze discussie intussen al ettelijk keren gehad. Niet nog eens ;)
Tenzij dit: misschien niet sowieso aannemen dat iets uit China inferieur is.
Beetje rare conclusie. Kwaliteit en veiligheid staat voorop, prijs is secundair bij het besluit.
Bij Decathlon kan je prima goedgekeurde helmen kopen voor een goede prijs.

Ik ga er niet vanuit dat iets uit China per definitie inferieur is, maar ik koop niets bij Ali of Temu.
Veel van onze spulletjes worden gemaakt in China (ben ik ook niet voor) maar ik wil wel dat wat ik koop voldoet aan onze (veiligheids-) normen en niet onder dwangarbeid wordt gefabriceerd
Courir c'est mourir un peu

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 27 feb 2025 12:44

synapse schreef: 27 feb 2025 12:24
koeroeur schreef: 26 feb 2025 15:24
Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?
Ik ben al gevallen met een Chinese helm, best hard op m'n hoofd en die deed gewoon z'n werk.
Decathlon verkoop helmen van minder dan 30 euro. En daar nemen die nog eens hun winst op.
Een remschijf van 15 euro doet even goed z'n werk als die van 60 euro als het op stoppen aankomt.

Soit, als je veiligheid je lief is, best gewoon niet fietsen all together. :winkthumb:

Deze discussie intussen al ettelijk keren gehad. Niet nog eens ;)
Tenzij dit: misschien niet sowieso aannemen dat iets uit China inferieur is.
Beetje rare conclusie. Kwaliteit en veiligheid staat voorop, prijs is secundair bij het besluit.

Ik ga er niet vanuit dat iets uit China per definitie inferieur is, maar ik koop niets bij Ali of Temu.
Veel van onze spulletjes worden gemaakt in China (ben ik ook niet voor) maar ik wil wel dat wat ik koop voldoet aan onze (veiligheids-) normen en niet onder dwangarbeid wordt gefabriceerd
En jij weet zeker dat de artikelen met Europees keurmerk niet onder dwang arbeid gemaakt worden? Alles wat in China of dergelijke landen geproduceerd wordt is verdacht qua productie. Een keurmerk zegt daarbij niet heel veel. Wil je zekerheid, dan moet je alleen in westerse landen geproduceerde spullen kopen.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 27 feb 2025 12:56

Ik doe mijn best, maar sluit niet uit dat het soms fout gaat.
Ik sluit er in elk geval niet mijn ogen voor :mrgreen:

Crimby
Forum-lid

Crimby 27 feb 2025 15:21

2x Assos Mille GT Evo C2 jerseys in de Assos Archive sale. Per stuk €84 kon ik ze niet voor laten liggen.
Wel een beetje spannend, want voor vorige zomer nog een XXL besteld en nu een L (wel 12kg afgevallen). We gaan het meemaken!

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 27 feb 2025 15:51

Niet iedere helm wordt gekeurd. De fabrikant zelf zegt of hij aan de voorwaarden voldoet.
Dan moet je er op vertrouwen dat het klopt. Een keten als Decathlon gaat ook niet alle helmen die ze verkopen (ook van derden) gaan testen. Hoe weet je dan welke helm het veiligst is?

En rare conclusie? Je zegt dat je toch niet bespaart op veiligheid. Dan vind ik het niet raar dat ik er van uitga dat je vindt dat een veilige helm wat moet kosten.

Ik ben a twee keer serieus met m'n hoofd tegen de grond gekletst. Eén keer met een MOON helm (Ali) en één keer met en dure (€100+) Lumos helm. Beiden hebben m'n hoofd goed beschermd.

scottwilko schreef: 26 feb 2025 16:53 Mooie helm. Zelf ook een paar jaar met een Chinese helm gefietst. ( En ik leef nog :lol: )
Wat mij wel opviel is dat de bandjes wat smal zijn, dus niet zo comfortabel als de lazer die ik nu heb.
Bij deze helm scheel het misschien 2 mm. Maar de bandjes zijn veel soepeler dan al m'n andere helmen en dat voelt wel zo prettig aan.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 27 feb 2025 16:29

koeroeur schreef: 27 feb 2025 15:51

Niet iedere helm wordt gekeurd. De fabrikant zelf zegt of hij aan de voorwaarden voldoet.
Dan moet je er op vertrouwen dat het klopt. Een keten als Decathlon gaat ook niet alle helmen die ze verkopen (ook van derden) gaan testen. Hoe weet je dan welke helm het veiligst is?

En rare conclusie? Je zegt dat je toch niet bespaart op veiligheid. Dan vind ik het niet raar dat ik er van uitga dat je vindt dat een veilige helm wat moet kosten.
Ik citeer (en daarmee is het voor mij klaar): "Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?"

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2025 19:34

Voor mijzelf sprekend: ik koop de helm die mij het beste zit en er een beetje fatsoenlijk uitziet (dus geen Poc bijv). Is dat dan een dure, dan is het maar zo. Pasvorm is voor mij absolute prio.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 feb 2025 20:08

Helm, zadel en kleding (broek!) doen meer dan de duurste fiets. Niet om direct sneller van te gaan, wel om meer plezier te hebben in het fietsen en uiteindelijk doet een uurtje meer fietsen in de week meer dan een paar ons of een de meest ingrijpende aero-snufjes.

Ik geef dan ook liever 1000€ per jaar uit aan kleding en een deftige helm dan dat het ik het in een fiets steek.
Campagnolo Ultra Dork

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 27 feb 2025 20:50

synapse schreef: 27 feb 2025 16:29
koeroeur schreef: 27 feb 2025 15:51

Ik citeer (en daarmee is het voor mij klaar): "Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?"
Leg dan misschien gewoon even uit aan deze domme West-Vlaming wat je bedoelt dat je niet gaat bezuinigen op een helm (en remmen)! Want dat betekent volgens mij nog steeds 'verminderen van uitgaven'.

Zal wel aan mij liggen dan...

RA90
Forum-lid

RA90 27 feb 2025 22:36

Een Elemnt Bolt v2.
De v1 begint het na 6 jaar langzaam op te geven.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 28 feb 2025 23:27

Een tweedehands setje Bontrager Aeolus Pro 5 met bandjes, cassette en schijven. En een nieuwe Bontrager Duotrap S. De Duotrap kreeg ik met geen mogelijkheid aan mijn Garmins gekoppeld. Dus terug naar de winkel en daar een andere sensor geprobeerd. Werkte meteen. Dus nu voor even heppy de peppy.

Plaats reactie