Foei dat je enkel daar niet op bezuinigt!
En wat met de banden? Ze zijn het enigste contact met de weg hoor. Enkel die bandjes monteren met de kortste remweg, hé!
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Beetje rare conclusie. Kwaliteit en veiligheid staat voorop, prijs is secundair bij het besluit.koeroeur schreef: ↑26 feb 2025 15:24Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?
Ik ben al gevallen met een Chinese helm, best hard op m'n hoofd en die deed gewoon z'n werk.
Decathlon verkoop helmen van minder dan 30 euro. En daar nemen die nog eens hun winst op.
Een remschijf van 15 euro doet even goed z'n werk als die van 60 euro als het op stoppen aankomt.
Soit, als je veiligheid je lief is, best gewoon niet fietsen all together.![]()
Deze discussie intussen al ettelijk keren gehad. Niet nog eens
Tenzij dit: misschien niet sowieso aannemen dat iets uit China inferieur is.
En jij weet zeker dat de artikelen met Europees keurmerk niet onder dwang arbeid gemaakt worden? Alles wat in China of dergelijke landen geproduceerd wordt is verdacht qua productie. Een keurmerk zegt daarbij niet heel veel. Wil je zekerheid, dan moet je alleen in westerse landen geproduceerde spullen kopen.synapse schreef: ↑27 feb 2025 12:24Beetje rare conclusie. Kwaliteit en veiligheid staat voorop, prijs is secundair bij het besluit.koeroeur schreef: ↑26 feb 2025 15:24Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?
Ik ben al gevallen met een Chinese helm, best hard op m'n hoofd en die deed gewoon z'n werk.
Decathlon verkoop helmen van minder dan 30 euro. En daar nemen die nog eens hun winst op.
Een remschijf van 15 euro doet even goed z'n werk als die van 60 euro als het op stoppen aankomt.
Soit, als je veiligheid je lief is, best gewoon niet fietsen all together.![]()
Deze discussie intussen al ettelijk keren gehad. Niet nog eens
Tenzij dit: misschien niet sowieso aannemen dat iets uit China inferieur is.
Bij Decathlon kan je prima goedgekeurde helmen kopen voor een goede prijs.
Ik ga er niet vanuit dat iets uit China per definitie inferieur is, maar ik koop niets bij Ali of Temu.
Veel van onze spulletjes worden gemaakt in China (ben ik ook niet voor) maar ik wil wel dat wat ik koop voldoet aan onze (veiligheids-) normen en niet onder dwangarbeid wordt gefabriceerd
Niet iedere helm wordt gekeurd. De fabrikant zelf zegt of hij aan de voorwaarden voldoet.synapse schreef: ↑27 feb 2025 12:24
Beetje rare conclusie. Kwaliteit en veiligheid staat voorop, prijs is secundair bij het besluit.
Ik ga er niet vanuit dat iets uit China per definitie inferieur is, maar ik koop niets bij Ali of Temu.
Veel van onze spulletjes worden gemaakt in China (ben ik ook niet voor) maar ik wil wel dat wat ik koop voldoet aan onze (veiligheids-) normen en niet onder dwangarbeid wordt gefabriceerd
Bij deze helm scheel het misschien 2 mm. Maar de bandjes zijn veel soepeler dan al m'n andere helmen en dat voelt wel zo prettig aan.scottwilko schreef: ↑26 feb 2025 16:53 Mooie helm. Zelf ook een paar jaar met een Chinese helm gefietst. ( En ik leef nog)
Wat mij wel opviel is dat de bandjes wat smal zijn, dus niet zo comfortabel als de lazer die ik nu heb.
Ik citeer (en daarmee is het voor mij klaar): "Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?"koeroeur schreef: ↑27 feb 2025 15:51Niet iedere helm wordt gekeurd. De fabrikant zelf zegt of hij aan de voorwaarden voldoet.synapse schreef: ↑27 feb 2025 12:24
Beetje rare conclusie. Kwaliteit en veiligheid staat voorop, prijs is secundair bij het besluit.
Dan moet je er op vertrouwen dat het klopt. Een keten als Decathlon gaat ook niet alle helmen die ze verkopen (ook van derden) gaan testen. Hoe weet je dan welke helm het veiligst is?
En rare conclusie? Je zegt dat je toch niet bespaart op veiligheid. Dan vind ik het niet raar dat ik er van uitga dat je vindt dat een veilige helm wat moet kosten.
Leg dan misschien gewoon even uit aan deze domme West-Vlaming wat je bedoelt dat je niet gaat bezuinigen op een helm (en remmen)! Want dat betekent volgens mij nog steeds 'verminderen van uitgaven'.synapse schreef: ↑27 feb 2025 16:29Ik citeer (en daarmee is het voor mij klaar): "Dus je koopt altijd de duurste tophelmen?"koeroeur schreef: ↑27 feb 2025 15:51Niet iedere helm wordt gekeurd. De fabrikant zelf zegt of hij aan de voorwaarden voldoet.synapse schreef: ↑27 feb 2025 12:24
Dan moet je er op vertrouwen dat het klopt. Een keten als Decathlon gaat ook niet alle helmen die ze verkopen (ook van derden) gaan testen. Hoe weet je dan welke helm het veiligst is?
En rare conclusie? Je zegt dat je toch niet bespaart op veiligheid. Dan vind ik het niet raar dat ik er van uitga dat je vindt dat een veilige helm wat moet kosten.