Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

KogaCyclist
Forum-lid

KogaCyclist 12 jul 2025 20:50

Hallo,

Sinds kort train ik met Join en tot dusver best tevreden met de app.
2 dingen waar ik niet helemaal lekker uit kom, wellicht zijn de antwoorden hierop al eerder gegeven maar mijn spanningsboog is te kort om 173 pagina's door te akkeren. ;)
- Ik zou graag de trainingsdata vanuit join in mijn Garmin Connect zien. Maar de vermogensgegevens krijg ik hierin niet te zien. Ik las iets over trainerroad e.d. om bestanden over te kunnen zetten. Is dit de enige manier?
Ik heb Favero Assioma powermeter pedalen en die kunnen niet direct met mijn Garmin horloge praten helaas.
- Ik fiets met de Join app op mijn telefoon op het stuur op basis van vermogen. Wanneer ik even mijn benen stil houd - bij het naderen van een kruising bijvoorbeeld- gaat de training al heel snel op pauze. Het vermogen heb ik al ingesteld op basis van 3s ipv 1s en dat helpt iets maar nog steeds moet ik meerdere keren per rit op "training hervatten" drukken. Is dit een bekend issue? Is er ergens iets in te stellen waarvan ik nu het bestaan nog niet weet?

Alvast dank voor de hulp!

pino
Forum-lid HC

pino 12 jul 2025 21:23

Je kunt een training vanuit Join naar Garmin Connect sturen en van daar uit naar een Garmin. Vandaag net voor het eerst gedaan, gaat best makkelijk.
(Als ik fiets laat ik mijn Garmin horloge thuis en heb de telefoon in mijn achterzak).
Niet zijken maar reiden !

KogaCyclist
Forum-lid

KogaCyclist 12 jul 2025 22:04

pino schreef: 12 jul 2025 21:23 Je kunt een training vanuit Join naar Garmin Connect sturen en van daar uit naar een Garmin. Vandaag net voor het eerst gedaan, gaat best makkelijk.
(Als ik fiets laat ik mijn Garmin horloge thuis en heb de telefoon in mijn achterzak).
Je bedoeld dan de training voor aanvang exporteren? Dat heb ik nog niet gedaan, morgen eens proberen en kijken wat er voor gegevens uitkomen. Met name omdat mijn PM niet met de Garmin praat... loopt dit dan tijdens de training via de telefoon of komt de data helemaal niet binnen. In dat laatste geval gaat het niet werken denk ik.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 jul 2025 10:29

Heb je nou een Garmin Edge (of ander garmin device?)
Zonder Garmin device zou ik nooit connect gebruiken.

walters
Forum-lid

walters 14 jul 2025 19:27

Rij de voorgestelde training van de Garmin, beoordeel deze training en sla hem op. Vervolgens is hij te zien in Join en Connect.

KogaCyclist
Forum-lid

KogaCyclist 14 jul 2025 20:20

wasbeer2006 schreef: 14 jul 2025 10:29 Heb je nou een Garmin Edge (of ander garmin device?)
Zonder Garmin device zou ik nooit connect gebruiken.
Ik heb een Garmin Forerunner sporthorloge. Deze gebruik ik met name voor de hartslag meting.
walters schreef: 14 jul 2025 19:27 Rij de voorgestelde training van de Garmin, beoordeel deze training en sla hem op. Vervolgens is hij te zien in Join en Connect.
Klopt inderdaad. Maar het gereden vermogen kan ik niet terugzien.
Ik zou dit graag in een grafiek zien zoals ik hartslag en cadans bijvoorbeeld ook kan zien.

hond
Forum-lid

hond 16 jul 2025 22:38

Sinds een paar weken gebruik ik weer Join. Vorig jaar een heel seizoen gebruikt en toen zat ik halverwege juli op een score van 34,5.
Nu ben ik begonnen met een score van 22 en na 4 weken is dit geleidelijk gestegen naar 26. Volgens het schema kan het stijgen naar 31 ongeveer in september. Vorig jaar had ik 37,5 in augustus. Terwijl ik voor mijn gevoel zowat dezelfde conditie heb als vorig jaar in juli en dit blijkt ook uit de vermogenswaardes.

Is de Join score dan niet gekoppeld aan je conditie, wat zegt dit dan precies?
Intervals.icu gebruikt ook een conditiegetal en die is nu 81 en was vorig jaar 84 op dezelfde datum, dus maar een klein verschil.

walters
Forum-lid

walters 16 jul 2025 22:51

walters schreef: 14 jul 2025 19:27 Rij de voorgestelde training van de Garmin, beoordeel deze training en sla hem op. Vervolgens is hij te zien in Join en Connect.
Klopt inderdaad. Maar het gereden vermogen kan ik niet terugzien.
Ik zou dit graag in een grafiek zien zoals ik hartslag en cadans bijvoorbeeld ook kan zien.
[/quote]

Je kunt dan in connect het vermogen in de grafiek zien, bij een edge wel.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 17 jul 2025 13:05

@kogacyclist zie je het vermogen wel op je forerunner en welke type heb je.
Niet elk model kan omgaan met vermogen en dan staat het niet in de .fit file

En heb je toevallig je vermogens meter niet als cadans gekoppeld. Ik zou hem eens verwijderen uit je sensoren en opnieuw als "vermogen" koppelen.

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 17 jul 2025 13:07

hond schreef: 16 jul 2025 22:38 Sinds een paar weken gebruik ik weer Join. Vorig jaar een heel seizoen gebruikt en toen zat ik halverwege juli op een score van 34,5.
Nu ben ik begonnen met een score van 22 en na 4 weken is dit geleidelijk gestegen naar 26. Volgens het schema kan het stijgen naar 31 ongeveer in september. Vorig jaar had ik 37,5 in augustus. Terwijl ik voor mijn gevoel zowat dezelfde conditie heb als vorig jaar in juli en dit blijkt ook uit de vermogenswaardes.

Is de Join score dan niet gekoppeld aan je conditie, wat zegt dit dan precies?
Intervals.icu gebruikt ook een conditiegetal en die is nu 81 en was vorig jaar 84 op dezelfde datum, dus maar een klein verschil.
Ik verwacht dat Join op een soortgelijke manier rekent als intervals op basis van je belasting/tss.
Je geeft aan dat je pas sinds kort weer join gebruikt. Dan heeft Join denk ik gewoon nog te weinig data.
Voor mij is de score niets meer dan een getal. Ik vind ftp en intervalsscore plus waar ik zit qua trainingsbelasting volgens intervals veel interessanter.
Ofwel: ik negeer de joinscore volledig.

hond
Forum-lid

hond 18 jul 2025 20:45

Dan ga ik die joinscore volledig negeren :)

Vandaag heb ik een duurtraining gedaan van 5 uur met een gemiddeld vermogen van 190 watt, netjes in de zone.
Volgens Join stond er een duurtraining van 2 uur op de planning, daar heb ik me dus niet aan gehouden, heb deze week niet veel gefietst en had vandaag een vrije dag en veel tijd om te trainen.

Maar de score van Join voor mijn training is een 2,5....en het is gelabeld als een Vo2max training?
Waarschijnlijk omdat ik in totaal 18 minuten boven de 300watt heb getrapt, maar ik heb nergens bewust hoge vermogens getrapt.
Dit is puur van het steeds aan zetten na bochten bv waarbij je al gauw piekt in vermogen. En op 5 uur fietsen kom je dan aan heel veel minuten in die zone, maar voelt absoluut niet als een VO2max training. Ook 1,5 uur herstelzone wattage gereden volgens het overzicht, maar ik kan natuurlijk niet overal druk op de pedalen houden het is geen indoor training. Het is simpelweg onmogelijk om 100% van de tijd in de duurzone te rijden, dus vreemd dat Join daar geen rekening mee houdt.

KogaCyclist
Forum-lid

KogaCyclist 29 jul 2025 15:27

wasbeer2006 schreef: 17 jul 2025 13:05 @kogacyclist zie je het vermogen wel op je forerunner en welke type heb je.
Niet elk model kan omgaan met vermogen en dan staat het niet in de .fit file

En heb je toevallig je vermogens meter niet als cadans gekoppeld. Ik zou hem eens verwijderen uit je sensoren en opnieuw als "vermogen" koppelen.
Inmiddels heb ik het enigszins werkend. Mijn forerunner was idd niet geschikt om er direct een PM aan te koppelen. Nu met een appje is het uiteindelijk wel gelukt. Ik zie nu ook een grafiek in de Garmin Connect app. Alleen het gemiddelde vermogen is daar niet in weergegeven.

Nu heb ik nog 2 vragen.
- hoe zorg ik dat de join workout niet zo snel op pauze schiet als ik even mijn benen stil houd? Bij bijvoorbeeld een aankomende bocht of kruising.
- is de data die join toont na een workout met daarin het gemiddelde vermogen, hartslag etc ergens terug te vinden in de app?

Plaats reactie