Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ongekend die Stijn! En Kok, even een BR tijdens een kwalificatie wedstrijd. Dan ben je wel heel cool in je hoofd.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Ik zou graag de rode kaart aan de starter willen uitdelen. In de geest van de wedstrijd "fluiten" zou een vereiste moeten zijn om het startpistool in de hand te mogen nemen. De tijd tussen "ready" en "knal" is veel te lang, én wat bovenal niet toelaatbaar is, is dat de schaatsers niet gelijktijdig "inzakken." Zo zakte Leerdam bijna een seconden later in dan Fledderus, die jammerlijk na 2 valse starts kon gaan douchen.
-
Tussendoor
- Forum-lid
Wat zijn de officiële regels omtrent inzakken en tijd tussen ready en knal?
De starter wacht tot beide schaatsers zijn ingezakt. Ca. 1,5 sec later volgt het startschot. Als een van beide schaatsers te langzaam inzakt naar het oordeel van de starter krijgt hij een valse start. Hetzelfde geldt als een schaatser niet stil staat of als hij met de schaats in de lijn staat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb het niet gezien aangezien littlemiss een schaatswedstrijdje had, maar het late schieten is al langer een doorn in het oog.
Balen voor Fledderus, aan de andere kant is de zenuwen onder controle houden ook part of the game. Zij en Boersma zijn qua tijdens sterk aan elkaar gewaagd.
Maar schaatsofficials (eigenlijk bijna alle bobo’s) zijn weinig begripvol. Een aantal mensen hier herinnert zich nog wel de DSQ van Sven Kramer op het NK omdat hij juichend met 1 schaats van het ijs over de finish kwam. En dat mocht niet, 2 ijzers op het ijs…..
Vanavond 2 prachtige afstanden, 1500m v en 1.000m m. Daar gaan nog wel paar verrassingen komen denk ik. Bij de dames zijn 1&2 een zekerheid qua plaatsing, bij de mannen 1-2-3.
Balen voor Fledderus, aan de andere kant is de zenuwen onder controle houden ook part of the game. Zij en Boersma zijn qua tijdens sterk aan elkaar gewaagd.
Maar schaatsofficials (eigenlijk bijna alle bobo’s) zijn weinig begripvol. Een aantal mensen hier herinnert zich nog wel de DSQ van Sven Kramer op het NK omdat hij juichend met 1 schaats van het ijs over de finish kwam. En dat mocht niet, 2 ijzers op het ijs…..
Vanavond 2 prachtige afstanden, 1500m v en 1.000m m. Daar gaan nog wel paar verrassingen komen denk ik. Bij de dames zijn 1&2 een zekerheid qua plaatsing, bij de mannen 1-2-3.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En daarom ben ik tegen het principe OKT: Beune by far de beste van het afgelopen jaar op de 1.500m en door 1 misser niet naar de Spelen. Oneerlijk tot op het bot 
Beune, Kok, Leerdam, De Boo hadden altijd tickets moeten krijgen zonder OKT op “hun” afstanden.
In Japan zitten ze nu te gniffelen om zoveel stommigheid in NL.
Beune, Kok, Leerdam, De Boo hadden altijd tickets moeten krijgen zonder OKT op “hun” afstanden.
In Japan zitten ze nu te gniffelen om zoveel stommigheid in NL.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Plek 1 en 2 zijn een zekerheid voor de Spelen. Goed lezen 
Beune had beter kunnen vallen, dan was ze misschien aangewezen.
Beune had beter kunnen vallen, dan was ze misschien aangewezen.
Dat is vals spielerei en dat mag niet. Niet goed genoeg op de juiste afspraak is niet kwalificeren. Welke idioot (in) gaat nu aan haar pak (rist) zitten voor de snelste bocht in de rit.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Vraag aan de schaatsexperts: waarom dat grote verval in rondetijden bij 1000, 1500 en 3000 meter?
Energetisch ben je altijd beter uit met een vlak schema en zeker in super technische sport als schaatsen wil je de pijn in de benen zo lang mogelijk uitstellen. En zou je zelfs moeten streven naar een negative split (volgens mijn logica).
Energetisch ben je altijd beter uit met een vlak schema en zeker in super technische sport als schaatsen wil je de pijn in de benen zo lang mogelijk uitstellen. En zou je zelfs moeten streven naar een negative split (volgens mijn logica).
Niet zijken maar reiden !
Ik denk dat de hogere luchtdruk een oorzaak zou kunnen zijn. En wellicht ook de drang / zenuwen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless