Chinese kledij
Het filmpje bewijst weinig vind ik. Namaak is altijd slechter want de eerste prioriteit is om het te laten lijken op het origineel waardoor de functie achter blijft.
Er zijn echter genoeg (Chinese) alternatieven die geen namaak zijn en (misschien) wel even goed zijn als een merkhelm.
Dat gezegd zijnde, zou ik het risico absoluut niet nemen met een helm. Kleding zou ik dan eventueel wel proberen, frame en wielen heb ik al uit China
Er zijn echter genoeg (Chinese) alternatieven die geen namaak zijn en (misschien) wel even goed zijn als een merkhelm.
Dat gezegd zijnde, zou ik het risico absoluut niet nemen met een helm. Kleding zou ik dan eventueel wel proberen, frame en wielen heb ik al uit China
Een aantal jaar geleden was het ook not done om Chinees carbon frame te kopen omdat het snel zou breken. Die doemverhalen zijn al lang de wereld uit.
Koop een Chinees merk, geen namaak.
Ik denk dat Ali merken als Wolfbike, Rockbros, Racmmer,...
Ik ben trouwens al eens gecrasht met een ALi helm en die deed gewoon z'n werk.
Deze trouwens:
Koop een Chinees merk, geen namaak.
Ik denk dat Ali merken als Wolfbike, Rockbros, Racmmer,...
Ik ben trouwens al eens gecrasht met een ALi helm en die deed gewoon z'n werk.
Deze trouwens:
-
- Forum-lid
ik kijk idd alleen naar de borstomtrek, in totaal nu iets van 10 a 15 shirtjes besteld (ook voor anderen). Nog geen enkele keer de verkeerde maat besteld zo.
Vind ik ook wel een rare redenering.. Een helm durf je er niet te kopen maar het frame en wielen waar je op zit die verschillende krachten te verwerken krijgen dan wel?TL@ schreef: ↑25 jun 2018 09:00 Het filmpje bewijst weinig vind ik. Namaak is altijd slechter want de eerste prioriteit is om het te laten lijken op het origineel waardoor de functie achter blijft.
Ik heb niks tegen Chinees, maar als je de lijn trekt voor een helm moet je ze imo toch ook zeker trekken voor een frame en wielen.
Ik snap het juist wel. De kans dat je door een Chinees frame zakt is natuurlijk erg groot en dan wil je wel een goede helm hebben
Een frame breekt niet zomaar. De kans dat je tegen de grond gaat doordat je frame defect gaat, is zo goed als onbestaande. Schade (scheuren) aan een frame zie je wel aankomen.
Defecten aan je helm zie je pas nadat je ermee bent gevallen
Defecten aan je helm zie je pas nadat je ermee bent gevallen
vroeg het mij ook af. Ben vooral benieuwd naar het zeem.Bart_h schreef: ↑21 jun 2018 20:05 Ik zie dat hiernog enkele Spexcel fans zijn. Al iemand ervaring met hun nieuwe model 'voor lange afstanden' ?
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 7416nSvb5k
Ze hebben wel duidelijk eens op de site van rapha gekeken ^^
Laatst 2 shirtjes van Spexcel gekocht,
Na eerdere goede ervaring met Raccmer de borstomvang uit de maattabel gebruikt bij de maatkeuze.
Bij Raccmer klopte het helemaal, Spexcel zat er een maat naast. 7 Weken op gewacht, verkeerde maat!
De maten van het XL-shirt kwamen overeen met L uit de tabel. (nagemeten voor de dispute)
Kreeg wel het volledige bedrag terug en hoefde ze niet terug te sturen. Dat dan weer wel.
Heb er een fietsmaat blij mee gemaakt.
Na eerdere goede ervaring met Raccmer de borstomvang uit de maattabel gebruikt bij de maatkeuze.
Bij Raccmer klopte het helemaal, Spexcel zat er een maat naast. 7 Weken op gewacht, verkeerde maat!
De maten van het XL-shirt kwamen overeen met L uit de tabel. (nagemeten voor de dispute)
Kreeg wel het volledige bedrag terug en hoefde ze niet terug te sturen. Dat dan weer wel.
Heb er een fietsmaat blij mee gemaakt.