Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 05 sep 2016 21:42

havana schreef:Ik ken mensen die ieder jaar een nieuwe auto kopen....
Ik niet.
Maar wij wonen dan ook in de provincie en niet in Wassenaar of de Gooise Matras :lol: :lol: :lol:
people are strange when you\'re a stranger

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 05 sep 2016 21:44

daniel1975 schreef:
marcvmegroot schreef: Je koopt toch ook niet iedere 5-6 jaar een nieuwe auto (tenminste ik niet)

Marc
Ik vrees dat dat een wat wereldvreemde gedachte is.
Bedenk eerst even hoeveel procent op de weg zakelijke lease is? Die rijden maximaal 5jaar, heel vaak significant minder omdat de 160.000-200.000km is bereikt.
Daarbij nog een groep die particulier rijdt en het geld en interesse heeft die elke 3-4 jaar wisselt en dan kom je aan een heeeeeeeel groot aantal auto's wat binnen 4 jaar weer op de markt komt.
En juist die mensen zijn de doelgroep van Autoweek.

Dus kun je hetzelfde zeggen van Fiets. Er zijn ook mensen die ieder 3-4 jaar wisselt. Maar een fiets kun je bij mijn weten niet zakelijk leasen. Is dat geen wereldvreemde vergelijking dan auto's vergelijken met fietsen.
people are strange when you\'re a stranger

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 06 sep 2016 08:01

Orlok schreef:Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat een fiets van €1000 euro met een 8 als kwaliteit een hogere pris/kwaliteit zou moeten scoren dan één van €4000 met een zelfde kwaliteit. Dat laatste is echter niet het geval, de prijs/kwaliteit van het laatse zou hier echter een 5 o.i.d. moeten zijn en die van €1000 een 10.
Ik zie het al voor me: in dikke letters op de voorpagina:

"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 06 sep 2016 09:39

scepticus schreef:
Orlok schreef:Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat een fiets van €1000 euro met een 8 als kwaliteit een hogere pris/kwaliteit zou moeten scoren dan één van €4000 met een zelfde kwaliteit. Dat laatste is echter niet het geval, de prijs/kwaliteit van het laatse zou hier echter een 5 o.i.d. moeten zijn en die van €1000 een 10.

"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
Haha, we zijn er goed genoeg voor hoor, die covertekst. Kan me herinneren dat we zoiets hebben geroepen over carbon als materiaal voor frames.

De opmerking van Orlok over prijs/kwaliteit lijkt logisch, maar is het niet. De toename van kwaliteit loopt namelijk niet lineair met de prijs. Daar geldt de wet van de afnemende meeropbrengsten. Denk aan verdiscontering van zaken als windtunneltests, betere kwaliteitscontrole ev. Die leveren relatief minder kwaliteitswinst op dan prijsstijging. Vergelijk het met trainen. Van 1 uur naar 2 uur per week trainen maakt je twee keer zo goed, maar van 15 naar 16 uur word je bij lange na niet twee keer zo goed. Terwijl je toch ook 1 uur meer bent gaan trainen. Natuurlijk heeft dat invloed op de prijs/kwaliteit, maar die meten we dus niet lineair, maar verdeeld in prijscategorie. Anders zou de enige voldoende een tweedehandsje met nieuwe banden kunnen zijn. Zowel bij auto's als bij fietsen, trouwens.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 06 sep 2016 15:33

scepticus schreef:
Orlok schreef:"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
Vlgns mij sla jij de spijker op z'n kop.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 06 sep 2016 15:42

Rodrick schreef:
scepticus schreef:

Haha, we zijn er goed genoeg voor hoor, die covertekst. Kan me herinneren dat we zoiets hebben geroepen over carbon als materiaal voor frames.

De opmerking van Orlok over prijs/kwaliteit lijkt logisch, maar is het niet. De toename van kwaliteit loopt namelijk niet lineair met de prijs. Daar geldt de wet van de afnemende meeropbrengsten. Denk aan verdiscontering van zaken als windtunneltests, betere kwaliteitscontrole ev. Die leveren relatief minder kwaliteitswinst op dan prijsstijging.
Nou @Roderick, dat de prijs/kwaliteit verhouding niet lineair is ik kan mij best wel wat bij voorstellen. Maar dan nog komt dat in jullie materiaaltesten niet tot uiting, ergo volgens jullie uitleg zou het getal in de test het voldoen aan de marktprijs (vraagprijs conform die markt) moeten zijn en dat laatste is toch echt niet mijn interpretatie van de prijs/kwaliteit verhouding. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2016 17:39

Orlok schreef:
scepticus schreef:
Orlok schreef:"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
Vlgns mij sla jij de spijker op z'n kop.! ;)
Allemaal in een Dacia, hooguit een Opeltje Astma, want wie een Audi wil is niet goed bij zijn hoofd.....
Vaak wordt er hier verweten dat de beter getrainden zich moeilijk kunnen verplaatsen in beginners, dan financieel iets krachtigeren altijd met een te duur voorstel komen bij een onderdelenvraag, maar ik zie ook meer dan genoeg onbegrip de andere kant op. Soms als kwinkslag, vaak met serieuze ondertoon.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 06 sep 2016 19:19

o'7o

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2016 20:37

Ik snap je punt, maar ik vind de JvT ook een typisch gevalletje 'niet omdat het moet maar omdat het kan'. Zwaar overgewaardeerd, net als de rest van de nederhiphop en met Kensington als koningin der overgewaardeerden.
Maar das off topic zeker? ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 06 sep 2016 20:45

daniel1975 schreef:Ik snap je punt, maar ik vind de JvT ook een typisch gevalletje 'niet omdat het moet maar omdat het kan'. Zwaar overgewaardeerd, net als de rest van de nederhiphop en met Kensington als koningin der overgewaardeerden.
Maar das off topic zeker? ;-)
Het ging mij ook voornamelijk om de tekst en niet om de muzikale kwaliteiten van de JvT.
o'7o

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 06 sep 2016 20:56

hd schreef:Keezx brengt het misschien wat uitgesproken, maar hij heeft wel gelijk. Op z'n laatste regel na ...

Gelijk? Ik vind het supertof dat jullie hier allemaal goedbedoelde adviezen hebben. Neem ik mee bij het invullen van het blad. Maar ik zit dit hele verhaal verder een beetje te lezen, over propositie en zo. Leuke discussie. Een tijdje dacht ik niks te melden omdat ik toch hier met een arm op de rug in de boksring sta (en kan niet alles melden en met iedereen in debat gaan). Heb ik geen behoefte aan, maar Chrissie had gelijk met zijn advies daar niet altijd wat van aan te trekken en bovendien heb ik niet zo'n zin om naar Oranje te kijken ;-)

Vrijwel alle suggesties komen van prikkers die er prat op gaan Fiets niet te lezen. Ik snap heel goed dat we niet iedereen kunnen behagen met een magazine, sterker nog, dat is helemaal niet mijn ambitie, maar als je Fiets geen tof blad vindt, wil het niet zeggen dat het een slecht blad is. Jullie gaan bij alles uit van de verkeerde vooronderstelling: dat het slecht gaat met Fiets. Dat gaat het helemaal niet.

We hebben gisteren in een teammeeting de huidige cijfers gedeeld (ons boekjaar loopt juli-juli) en daar wil ik best een paar highlights van geven. In NL hebben we 21000 abo's, waarvan 93 procent tot wederopzegging. Dat zijn kwalitatief zeer sterke abo's. Bijna geen enkel magazine heeft zo veel vaste abo's en zo weinig actieabo's. Onze gemiddelde aboduur is 7,9 jaar. De aanwas en bedankers houden elkaar redelijk in evenwicht. Dat zijn cijfers waar bijna alle magazines in de huidige markt jaloers op zijn. Bij Libelle is de gemiddelde abo-duur bijvoorbeeld iets minder dan twee jaar. Achteruitgang? We zien eigenlijk dat alleen de actieabonnementen achter blijven bij vroeger, maar dat is vooral omdat we die niet meer zo sterk inzetten. Losse verkoop gemiddeld 6000 stuks. En daar komt Belgie nog bij. Daar zijn de rapportages, je verwacht het niet, wat slordiger, maar komen we tussen 5 en 7 per maand uit. Financieel draaien we als een tierelier en hebben een goede naam in de markt.

Al deze cijfers (en nog veeeeeel meer) analyserend zou iedere bladenmaker vooral aanraden door te gaan op dezelfde weg. Dat doen we niet, want we willen altijd het blad beter maken. Plannen te over. Mijn punt is dat de discussie hier zou voor ons veel waardevoller zijn als je over je eigen schaduw heen zou kunnen springen en met suggesties te komen op basis van wat je om je heen ziet, in plaats van wat je zelf wilt. Niet ervan uitgaan dat het slecht gaat met Fiets omdat het blad niet bij je past.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 06 sep 2016 21:14

Dank voor het delen van de cijfers, waardeer ik ten zeerste!

Ook leuk dat je regelmatig even je virtuele gezicht laat zien, dat maakt dat je op mij heel sympathiek overkomt.
Resultaat, je bent bij mij credits aan het opbouwen!

Plaats reactie