Ik niet.havana schreef:Ik ken mensen die ieder jaar een nieuwe auto kopen....
Maar wij wonen dan ook in de provincie en niet in Wassenaar of de Gooise Matras
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik niet.havana schreef:Ik ken mensen die ieder jaar een nieuwe auto kopen....
daniel1975 schreef:Ik vrees dat dat een wat wereldvreemde gedachte is.marcvmegroot schreef: Je koopt toch ook niet iedere 5-6 jaar een nieuwe auto (tenminste ik niet)
Marc
Bedenk eerst even hoeveel procent op de weg zakelijke lease is? Die rijden maximaal 5jaar, heel vaak significant minder omdat de 160.000-200.000km is bereikt.
Daarbij nog een groep die particulier rijdt en het geld en interesse heeft die elke 3-4 jaar wisselt en dan kom je aan een heeeeeeeel groot aantal auto's wat binnen 4 jaar weer op de markt komt.
En juist die mensen zijn de doelgroep van Autoweek.
Ik zie het al voor me: in dikke letters op de voorpagina:Orlok schreef:Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat een fiets van €1000 euro met een 8 als kwaliteit een hogere pris/kwaliteit zou moeten scoren dan één van €4000 met een zelfde kwaliteit. Dat laatste is echter niet het geval, de prijs/kwaliteit van het laatse zou hier echter een 5 o.i.d. moeten zijn en die van €1000 een 10.
Haha, we zijn er goed genoeg voor hoor, die covertekst. Kan me herinneren dat we zoiets hebben geroepen over carbon als materiaal voor frames.scepticus schreef:Ik zie het al voor me: in dikke letters op de voorpagina:Orlok schreef:Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat een fiets van €1000 euro met een 8 als kwaliteit een hogere pris/kwaliteit zou moeten scoren dan één van €4000 met een zelfde kwaliteit. Dat laatste is echter niet het geval, de prijs/kwaliteit van het laatse zou hier echter een 5 o.i.d. moeten zijn en die van €1000 een 10.
"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
Vlgns mij sla jij de spijker op z'n kop.!scepticus schreef:Orlok schreef:"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
Nou @Roderick, dat de prijs/kwaliteit verhouding niet lineair is ik kan mij best wel wat bij voorstellen. Maar dan nog komt dat in jullie materiaaltesten niet tot uiting, ergo volgens jullie uitleg zou het getal in de test het voldoen aan de marktprijs (vraagprijs conform die markt) moeten zijn en dat laatste is toch echt niet mijn interpretatie van de prijs/kwaliteit verhouding.Rodrick schreef:Haha, we zijn er goed genoeg voor hoor, die covertekst. Kan me herinneren dat we zoiets hebben geroepen over carbon als materiaal voor frames.scepticus schreef:Ik zie het al voor me: in dikke letters op de voorpagina:Orlok schreef:Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat een fiets van €1000 euro met een 8 als kwaliteit een hogere pris/kwaliteit zou moeten scoren dan één van €4000 met een zelfde kwaliteit. Dat laatste is echter niet het geval, de prijs/kwaliteit van het laatse zou hier echter een 5 o.i.d. moeten zijn en die van €1000 een 10.
"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
De opmerking van Orlok over prijs/kwaliteit lijkt logisch, maar is het niet. De toename van kwaliteit loopt namelijk niet lineair met de prijs. Daar geldt de wet van de afnemende meeropbrengsten. Denk aan verdiscontering van zaken als windtunneltests, betere kwaliteitscontrole ev. Die leveren relatief minder kwaliteitswinst op dan prijsstijging.
Allemaal in een Dacia, hooguit een Opeltje Astma, want wie een Audi wil is niet goed bij zijn hoofd.....Orlok schreef:Vlgns mij sla jij de spijker op z'n kop.!scepticus schreef:Orlok schreef:"Een fiets van €1200 kan alles wat je van een fiets verlangt, wie €5K neerlegt voor een fiets is niet goed bij zijn hoofd"
Het ging mij ook voornamelijk om de tekst en niet om de muzikale kwaliteiten van de JvT.daniel1975 schreef:Ik snap je punt, maar ik vind de JvT ook een typisch gevalletje 'niet omdat het moet maar omdat het kan'. Zwaar overgewaardeerd, net als de rest van de nederhiphop en met Kensington als koningin der overgewaardeerden.
Maar das off topic zeker?
hd schreef:Keezx brengt het misschien wat uitgesproken, maar hij heeft wel gelijk. Op z'n laatste regel na ...