Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2010 Geelong

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 03 okt 2010 19:43

Ik vond het trouwens ook wel erg grappig dat het peloton bijna "gelapt" werd!
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

seels
Forum-lid

seels 03 okt 2010 19:47

Ik (als belg) zei van het begin al dat gilbert het niet zou halen. Hij mist inzicht in de grote wedstrijden. Thor verdiende winaar. Persoonlijk had ik de clash hushovd Boonen willen zien wat jullie?

Ik hoop ook dat de belgen het volgend jaar niet meer pikken Gilbert als kopman elke keer verprutst hij het. Van avermaat had meer kans in de sprint vernadering van tacktiek had beter geweest.
Rock n Roll

rsgti
Forum-lid

rsgti 03 okt 2010 19:57

wk
Laatst gewijzigd door rsgti op 19 apr 2016 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 03 okt 2010 19:59

Waarom wordt Boonen bij de Belgen er telkens bijgehaald als topfavoriet voor het WK. Dat doet er tochniet toe als hij niet meedoet.
Het is een toprenner; maar ik heb hem sinds het voorjaar niet meer gezien. Hij is toch nog herstellende en mist dan toch een heel seizoen.

Boonen vs Hushovd

Boonen 2010:
* 3e etappe Ronde van Qatar
* 5e etappe Ronde van Qatar
* 5e etappe Ronde van Oman
* 2e etappe Tirreno Adriatico

Hushovd 2010:

* Noors kampioenschap, Elite
* 3e etappe Ronde van Frankrijk
* 6e etappe Ronde van Spanje
* Wereldkampioenschap op de weg elite

Ik zet m'n geld op Hushovd :D
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 03 okt 2010 20:04

>>Hushovd is niet de verdiende winnaar, hij heeft 75 meter op kop gereden en hij heeft

75 m is nog te veel. Welja. Zijn functie is topsprinter en dan zou het niet slim zijn om kopwerk te doen.

Winnen is winnen. Voortaan niet teveel SPORZA kijken hoor!

:)
pieter

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 okt 2010 20:22

RSGTI schreef: Boonen ging het gehaald hebben van Hushovd , daar ben ik overtuigd van.

Hushovd is niet de verdiende winnaar, hij heeft 75 meter op kop gereden en hij heeft het geluk gehad dat de spanjaarden en de russen hem naar voor hebben gebracht anders ging hij nooit winnen. Hij heeft zijn overwinning dus te danken aan de spanjaarden en de russen.

Hushovd was de beste sprinter van de groep die het klimmetje overleefd hebben, hij kwam als 1e over de streep en is daarmee gewoon verdiend wereld kampioen. Wat hij als sprinter altijd moet doen is gewoon overleven en dan maar hopen dat ze op tijd alles terug halen.

Boonen heeft 't hele jaar alleen maar lopen sukkelen en volgens mij nog nooit laten zien dat hij zo goed kan klimmen als Hushovd.

De regie had vanochtend overigens wel een behoorlijk missertje, die groep met de sprinters reed uit 't niets 't beeld in.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 03 okt 2010 20:32

RSGTI schreef:@ seels

Hushovd is niet de verdiende winnaar, hij heeft 75 meter op kop gereden en hij heeft het geluk gehad dat de spanjaarden en de russen hem naar voor hebben gebracht anders ging hij nooit winnen. Hij heeft zijn overwinning dus te danken aan de spanjaarden en de russen.

De winnaar wordt aan de meet bekend gemaakt. Uiteindelijk is degene die daar als eerste overheen rijdt de winnaar. Wat je vanaf de start tot aan de meet doet is niet belangrijk.
Trouwens de meeste wedstrijden worden gewonnen door niets te doen, je naar de meet te laten brengen en de sprint winnen.
Dat heet gewoon koersinzicht.
Dat de Belgen dat telkens niet bij zich hebben is jammer. Had liever Terpstra zien winnen. Maar ook dat kon niet.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 okt 2010 20:38

RSGTI schreef:Hushovd is niet de verdiende winnaar, hij heeft 75 meter op kop gereden en hij heeft het geluk gehad dat de spanjaarden en de russen hem naar voor hebben gebracht anders ging hij nooit winnen. Hij heeft zijn overwinning dus te danken aan de spanjaarden en de russen.

Welkom in de wereld die wielrennen heet. Wat had Hushovd dan moeten doen, z'n benen die laatste 75 meter stilhouden omdat het toch wel erg oneerlijk is om als eerste de streep te passeren? Of had hij de sprint moeten aantrekken voor Van Avermaet, Kolobnev of Freire omdat hun ploeggenoten de koers gemaakt hebben maar er op dat moment niet meer bijwaren? Zeg het maar
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rsgti
Forum-lid

rsgti 03 okt 2010 20:54

wk
Laatst gewijzigd door rsgti op 19 apr 2016 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 03 okt 2010 21:04

>boonen of cancellara, die 2 renners zijn nog een klasse hoger dan een Hushovd.

dat geldt voor Boonen niet in oktober 2010; daar kijk ik naar. Nu is Hushovd beter.
Je bent zo goed als je laatste overwinning.
pieter

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 okt 2010 21:08

RSGTI schreef:Je moet er maar de erelijsten van beide renners bij nemen. Die van bonen is veel indrukwekkender dan die van Hushovd en Boonen is nog eens jonger ook. En als boonen in een grote wedstrijd alleen voorop rijdt wint hij (ronde van vlaanderen 2005, paris-roubaix 2009) en dat kan Gilbert nu nog niet. Voor het wk van volgend jaar zet ik mijn geld al op boonen of cancellara, die 2 renners zijn nog een klasse hoger dan een Hushovd.

Gelukkig wordt de overwinning op de streep ook al niet aan de renner met de mooiste erelijst gegeven. Anders had Boonen in 2005 zijn benen stil moeten houden ten gunste van Freire ;) Ik wil maar zeggen dat al dat gepraat over erelijsten, talent en onterechte winnaars er uiteindelijk niets toe doet. Er mogen geen kasseien in het parkoers, er mogen ook geen cols van de buitencategorie in het parkoers, er zijn dus altijd wel renners te vinden die je benadeelt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rsgti
Forum-lid

rsgti 03 okt 2010 21:13

wk
Laatst gewijzigd door rsgti op 19 apr 2016 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie