Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

neos
Forum-lid

neos 18 feb 2007 13:52

Het was ech wel kou van morge k dach lekker de race wanten aan mar de he k gwete . k dach urst zak umdreie latter toch mar duer gegon toe ging ut wa beter.Wel kwaam ut dieselke wa laat op temperatuur lekker gemodderd in ut bos hier in de buurt 1:50 en alaaf
cornelli racing cycles Uden

waterman
Forum-lid

waterman 18 feb 2007 14:23

Hé NEOS!, volgens mij is je de kou in de kop gesloage he jong  kon het haast niet lezen haha. maar goed, vandaag de eerste klimtraining rustig begonnen. Toen de mist wat optrok tegen 11:30 ben ik richting Ubachsberg gereden en heb o.a de dealse weg naar boven en 2 maal de Vrakelberg achtereen genomen. Verder is hier sowieso niets vlak dus lekker anderhalf uurtje geoefend. Buiten dat heb ik eens die teenwarmers geprobeerd en moet zeggen het werkt uitstekend. Geen koude voeten meer. Op dit moment plakken ze nog steeds op mn andere sokken ( ehhm aan mijn voeten dan ) , en zijn nog heerlijk warm. Echt aan te bevelen.

paulito
Forum-lid

paulito 18 feb 2007 21:19

Vanmiddag met hoop op zonnig weer naar het Zuiden. Helaas een enkel moment de zon gezien maar wel heerlijk gefietst. Moest zo nu en dan door een optocht heen. Meerssen, Berg, Gulpen, Vijlen, Partij, Gulpen en terug naar Meerssen. Ruim 50 km met verschillende klims. Was dit jaar de eerste keer, althans op de racer en het was geweldig.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 18 feb 2007 21:51

Vandaag vanuit Nuenen een veldtoertocht gereden. De ronde ging over het zogenoemde "Dak van Brabant". Een chique naam voor de afvalberg van de RAZOB. De organisatie had er veel aan gedaan om ons maar zo vaak mogelijk over deze berg heen te laten rijden. Vooral de eerste tien kilometer van deze tocht waren daardoor wat mij betreft wat "gezocht". Een ander minpunt was het filerijden tijdens de diverse beklimmingen. De rest van de tocht was wel lekker om te fietsen. Alleen het weer viel erg tegen. Geen zon gezien vandaag.

cor01
Forum-lid

cor01 18 feb 2007 22:27

Yep..!
Had er zin in vandaag. 's Middags nog een extra overuur opgenomen en meteen na m'n vroege dienst op de racer gesprongen. Moest wel een creatieve route verzinnen aangezien je hier in de omgeving in alle dorpen en steden midden in de Carnaval ellende terecht komt.. Incl. veel glaswerk op de weg..
4 u 123 km.
"Afstappen is geen optie"

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 18 feb 2007 22:40

Vandaag 4uurtjes errop gezeten, vond het een stuk kouder als gister en eergister.
Normaal rijd ik in Trainingsjack maar nu neig ik de Thermojack te pakken.

whocares
Forum-lid

whocares 18 feb 2007 22:52

Quote: Origineel geplaatst door Robbebopper op 18 Februari 2007
Vandaag vanuit Nuenen een veldtoertocht gereden. De ronde ging over het zogenoemde "Dak van Brabant". Een chique naam voor de afvalberg van de RAZOB. De organisatie had er veel aan gedaan om ons maar zo vaak mogelijk over deze berg heen te laten rijden. Vooral de eerste tien kilometer van deze tocht waren daardoor wat mij betreft wat "gezocht". Een ander minpunt was het filerijden tijdens de diverse beklimmingen.

Dat is altijd zo . Wat had je deze keer , de kant waar de trap staat eerst en daarna de andere kant of alles net andersom.
Ik vandaag lekker een rustig ritje op de racer gedaan , dit na met de ATB in de Veluwe ( 53 km ) te zijn geweest.
Inderdaad het was fris , had gehoopt op zon in de middag of tenminste toch wat hogere temperaturen.Met 6 gr C was het toch fris ondanks de 4 lagen die ik aan had . ook ik had 1 keer last van de Carnaval , het hoekje dat ik wilde nemen was daardoor afgesloten en daarom de route maar verlegd. 80 km in 194 min > 24,6 km/u in een D1/D2 training , dit om het gewicht weer omlaag te krijgen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

martijntijn
Forum-lid

Gebruikersavatar martijntijn 20 feb 2007 09:20

Nadat ik 19 januari mijn rechterknie-band heb ingescheurd heb ik het even wat rustiger aan mogen doen. Na een heel snel en goed herstel ben ik vorige week weer begonnen met wat trainingen. En in 't weekend wat langere solo ritjes gedaan.
Zaterdag: 101 km in 3.29u. gem. 29.2km/h. gem HF 163. max 186.
Zondag: 152 km in 5.32u. gem 27.8km/h. gem HF 157. max 187.
Voelt allemaal nog steeds goed aan. (erg goed zelfs). Nu mijn hartsslag nog wat omlaag, maar die is altijd al wat hoog geweest...

waterman
Forum-lid

waterman 20 feb 2007 14:54

Vanmorgen om 11:00 met bewolking vertrokken richting Posterholt via uitsland. De zon brak door en ik heb heerlijk genoten van 3 uren fietsen. Ondanks goed ontbijt en 2 bananen voor onderweg, het laatste half uur ongerklop, en dat zette de rem tamelijk op het gemiddelde. Kleiner geschakeld en toch soepel blijven rijden tot thuis.
85 km 3:07

paulito
Forum-lid

paulito 20 feb 2007 20:22

Wat een weer dat er om vraagt om naar buiten te gaan!! In een lekker zonnetje 60 km met een prettig gemiddelde gereden. Probeer nu en de komende periode op 80% van max. hartslag te rijden, vetverbranding en duurtraining.

daveke
Forum-lid

daveke 20 feb 2007 21:17

Quote: Origineel geplaatst door Paulito op 20 Februari 2007
Wat een weer dat er om vraagt om naar buiten te gaan!! In een lekker zonnetje 60 km met een prettig gemiddelde gereden. Probeer nu en de komende periode op 80% van max. hartslag te rijden, vetverbranding en duurtraining.

Is die 80% dan niet een beetje hoog?
Voor vetverbranding zit ik altijd tussen 60 en 70%, duur tussen 70 en 75%
Science of Performance!

paulito
Forum-lid

paulito 21 feb 2007 01:24

je hebt helemaal gelijk, ik haal denk ik twee dingen door elkaar namelijk de aerobe zone en de vetverbranding. Zover mijn kennis nu reikt is 80% i.d. de aerobe = trainingszone en is 60-70% de vetverbranding. Wat ik nog lastig vind is de juiste max. hartslag te bepalen. De bekende formule is 220-leeftijd maar volgens mij ligt deze bij mij hoger dan deze uitkomst. Hoorde vandaag dat de max te bepalen is door 5 minuten voluit te fietsen en die hartslag als max te nemen. Correct?

Plaats reactie