Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

pjotr
Forum-lid

pjotr 11 feb 2009 17:04

Rikkert schreef:Huh, hoe zitten je kabels ? Vind het niet echt fraai zo. Neem dan campa of nieuwe DA als je dit wilt. Verder overigns een zeer fraaie fiets.

Het zijn Alligator kabels, vergelijkbaar met Nokon. Ik heb enkel nieuw frame gekocht, en groep had ik al. Vind het zelf wel apart en leuk eruit zien.

intersantos schreef:Mooie fiets! Model van vorig jaar, dacht ik? Ik denk dat je 38mm carbonwielen hier heel mooi in zullen staan.
Ik zag overigens van dit model nog een mooie aanbieding bij BikeTunig in Den Bosch. (compleet met SRAM Red en carbon clinchers voor €2.495)

Klopt, 2008 model. Gekocht in de aanbieding tegen zeer mooie prijs. Ja ben ook benieuwd naar de looks en gewicht met de carbon wielen. Nog even tubes aanschaffen. Ga denk voor Veloflex met bruine zijkanten..
Anti-Spacers!

michelvd
Forum-lid

michelvd 11 feb 2009 17:55

pjotr schreef:
Rikkert schreef:Huh, hoe zitten je kabels ? Vind het niet echt fraai zo. Neem dan campa of nieuwe DA als je dit wilt. Verder overigns een zeer fraaie fiets.

Het zijn Alligator kabels, vergelijkbaar met Nokon. Ik heb enkel nieuw frame gekocht, en groep had ik al. Vind het zelf wel apart en leuk eruit zien.

intersantos schreef:Mooie fiets! Model van vorig jaar, dacht ik? Ik denk dat je 38mm carbonwielen hier heel mooi in zullen staan.
Ik zag overigens van dit model nog een mooie aanbieding bij BikeTunig in Den Bosch. (compleet met SRAM Red en carbon clinchers voor €2.495)

Klopt, 2008 model. Gekocht in de aanbieding tegen zeer mooie prijs. Ja ben ook benieuwd naar de looks en gewicht met de carbon wielen. Nog even tubes aanschaffen. Ga denk voor Veloflex met bruine zijkanten..

Ik denk dat ze meer de kabelloop, zo onder je lint door, bedoelen dan de buitenkabels.

pjotr
Forum-lid

pjotr 11 feb 2009 19:34

Ik denk dat ze meer de kabelloop, zo onder je lint door, bedoelen dan de buitenkabels.

Met leuk en apart bedoelde ik ook de kabelloop. Als je deze kabels op de reguliere manier laat lopen, worden ze heel slap als je 53*11 rijdt..
Anti-Spacers!

mikey
Forum-lid

mikey 22 mar 2009 19:07

Ik heb in de wintermaanden wat wijzigingen doorgevoerd op mijn BeOne Rosso:

Stuur : 3T Rotundo team 42cm i.p.v. FSA K-Force 40cm
Stuurpen : 3T ARX team 10cm i.p.v. FSA OS-99 CSI 11cm
Pedalen: Speedplay Zero Chromo i.p.v. Look 247
Zadel : Prologo Nago Pas wit i.p.v. idem zwart

Verder nog een Cateye Strada computer, een Prologo zadeltasje en twee Elite Pase bidonhouders gekocht en daarmee is de fiets compleet!

[img=http://img13.imageshack.us/img13/6563/b ... 220309.jpg]

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 24 mar 2009 11:06

Ziet er zker goed uit, bevallen die wielen een beetje?

mikey
Forum-lid

mikey 24 mar 2009 16:06

Rufio schreef:Ziet er zker goed uit, bevallen die wielen een beetje?

Ik heb er nog niet zo heel veel kilometers op gereden, maar tot nu bevallen de wielen mij prima.

rubenio
Forum-lid

rubenio 24 mar 2009 19:22

Mooi hoor ,wat voor crankset is dat?

michelvd
Forum-lid

michelvd 24 mar 2009 19:30

Mooi hoor ,wat voor crankset is dat?
Sram Red

loek
Forum-lid

loek 26 mar 2009 09:40

Hoi Mikey,

Mooie fiets geworden, als je er op ga rijden zal je verbaast zijn van zijn enorme kwaliteiten als stijfheid en toch comfort.
Maar voor je ga rijden kan je er beter een langere ketting om leggen, de stand van de achter derrailleur is te veel naat voren waardoor er veel spanning op de ketting en derrailleur zit. Gevolg is minder goed schakelen.
Het frame is het zelfde als waar het AA Cycling Team op rijd, Peter Schep, Danny Stam, Renier Groenendaal etc. dus waan je een topper met deze fiets.
Veel plezier met je ROSSO.
BeOne of us.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 26 mar 2009 10:24

Groenendaal reed op een ridley!

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 26 mar 2009 10:59

Maakt Reinier Groenendaal een comeback bij het Be One - AA drink team?
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

mikey
Forum-lid

mikey 26 mar 2009 12:55

loek schreef:Hoi Mikey,

Maar voor je ga rijden kan je er beter een langere ketting om leggen, de stand van de achter derrailleur is te veel naat voren waardoor er veel spanning op de ketting en derrailleur zit. Gevolg is minder goed schakelen.

Hoi Loek,

Nu je het zegt, ketting staat inderdaad erg strak, maar heb er geen hinder van ondervonden met schakelen. Wel voel ik een "rauw gevoel" welke mogelijk is toe te schrijven aan de SRAM Red cassette. Er is hiervan een serie geweest die niet helemaal goed was gefreesd en dat kan hiervan de oorzaak zijn. Ik krijg van BeOne nu een andere cassette om te checken of dit inderdaad het probleem is. Hopelijk krijg ik die binnenkort, wacht er al een tijdje op ... Zal ook een foto mailen van mijn fiets die helemaal standaard is gekocht en dan mag je toch verwachten dat de ketting de juiste lengte heeft.

Groeten, Erwin

Plaats reactie