Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 07 mar 2011 11:37

Bart75 schreef:Strooizout? Carbon roest niet en dat strooizout is al lang weggeregend!

Nou ik heb anders de afgelopen 2 dagen heel wat strooi zout zien liggen op de weg....
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 mar 2011 11:45

Klopt, hier in Groningen wordt ook nog gestrooid. Terecht overigens, want er lag vanmorgen nog ijs op de sloten.

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 07 mar 2011 12:24

Bart75 schreef:Strooizout? Carbon roest niet en dat strooizout is al lang weggeregend!

En het blijven maar fietsen ondanks alles.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 07 mar 2011 12:43

@Lowermate: ziet er goed uit! Denk dat je idd goed naar de zadelpen/zadel moet laten kijken want deze afstelling lijkt me vragen om problemen. Wel raar eigenlijk dat zoiets niet meteen door de dealer zelf wordt opgepikt.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mar 2011 13:08

havana schreef:Klopt, hier in Groningen wordt ook nog gestrooid. Terecht overigens, want er lag vanmorgen nog ijs op de sloten.

Maar om een gladde weg te krijgen is alleen kou niet voldoende, je moet dan ook water hebben. De wegen zijn kurkdroog, dus dat strooien is doelloos.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

epotheker
Forum-lid

epotheker 07 mar 2011 13:11

misschien iets van....preventief strooien?????

doompjoe
Forum-lid

doompjoe 07 mar 2011 13:21

Preventief strooien vindt ook alleen maar plaats als er gladheid wordt verwacht. En met de huidige omstandigheden is dat niet het geval. Hier in de omgeving is de afgelopen week in ieder geval niet gestrooid.

lowermate
Forum-lid

lowermate 07 mar 2011 13:22

Alp d'Huez53:15 schreef:@Lowermate: ziet er goed uit! Denk dat je idd goed naar de zadelpen/zadel moet laten kijken want deze afstelling lijkt me vragen om problemen. Wel raar eigenlijk dat zoiets niet meteen door de dealer zelf wordt opgepikt.

Dank je. Ben er blij mee !

Zal ik doen, hoewel ik het idee heb dat ik er op zich wel goed op zit maar ik zal het de dealer zeker zsm voorleggen.
De zadelpen is in ieder geval wat standaard erbij door Cannondale geleverd wordt. Het kan ook zijn dat de foto een vertekend beeld geeft. Evt. nog een full picture plaatsen ? Vanuit imageshack moet ik dan niet de link maar de forum url link kopieeren ?
Cannondale Synapse Ultegra

lowermate
Forum-lid

lowermate 07 mar 2011 13:43

Wat betreft dat strooien. Op mijn werk naar mijn werk in Amsterdam zie ik nog een hoop wit uitgeslagen fietspaden. Dat is toch nog van het strooizout ?
Vorige week donderdag hadden ze op mijn fietsroute wel erg veel gestrooid. Op sommige punten hadden ze geloof ik een hele emmer omgekeerd.;)

Ben ik dan abuis en is dat zout niet slecht voor je fiets ? Bij mijn oude aluminum fiets is de lak hierdoor in ieder geval wel aangetast.

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 07 mar 2011 13:58

Lowermate schreef:Wat betreft dat strooien. Op mijn werk naar mijn werk in Amsterdam zie ik nog een hoop wit uitgeslagen fietspaden. Dat is toch nog van het strooizout ?

Ja klopt helemaal, vooral bij bruggen zijn ze wat erg enthousiast geweest in amsterdam ;)
Amclassic-fan schreef: Maar om een gladde weg te krijgen is alleen kou niet voldoende, je moet dan ook water hebben. De wegen zijn kurkdroog, dus dat strooien is doelloos.

Ja klopt, maar dauw/mist is al genoeg en aangezien vooral midden/eind vorige week er nogal wat dauw/mist hing hier in de regio...
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

lowermate
Forum-lid

lowermate 08 mar 2011 11:20

Lowermate schreef:
EM schreef:Lowermate, je fiets verdient wel een rechtstreeks plaatje in dit topic. Veel plezier met je nieuwe fietsje, maar dat zal wel lukken want het is een weloverwogen keuze van je geweest...;)

Check wel even je zadel. Staat vrij ver naar voren zo te zien. Als dit de juiste stand is voor je, wellicht je zadelpen nog even omwisselen bij de FM voor eentje zonder setback. Zou ie gewoon gratis moeten doen.

EM. Dank voor je hulp. Had ik vanuit Imageshack de Forum Code moeten kopieeren ?
Toen ik de fiets ging ophalen was dit de stand waar het zadel op stand. Ik denk ook vanwege de fietsmeeting. Ik zit op zich wel goed op de fiets. Heb helaas nog geen lange rit kunnen maken om het helemaal goed uit testen. Wat ik zei, door het strooizout op de fietspaden durf ik nog niet een lange rit ermee te maken :D
Zadelpen is volgend standaard levering van Cannondale.
Ik zal het nog eens bij de FM checken.

Nog een klein aanvullend vraagje. Mocht de stand goed zijn (ik moet het nog bij ze navragen, alleen hebben ze me wel goed opgemeten dus in theorie zou het moeten kloppen zou je zeggen), vroeg ik me alleen af waarom ik de zadelpen dan volgens jou moet omwisselen ?

HenH
Forum-lid

HenH 08 mar 2011 12:19

Omdat er anders teveel druk op de zadelrails kan ontstaan en dit kan er voor zorgen dat hij het niet lang vol houdt.
Dit moet je fm ook weten en zouden je nooit zo weg mogen sturen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Plaats reactie