Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
paulwindtegen
- Forum-lid
paulwindtegen
06 mar 2011 21:26
jopieklep schreef:tsja tussen al dat geweld valt mijn Cad 2 een beetje in het niet.... gelukkig gaat het niet om wat je hebt maar wat je ermee doet/kunt:
En hier komt de kleur ietsje beter uit...
Het moge duidelijk zijn dat ie is overgespoten. Hij was oersaai geel/oranje nu heeft ie een chameleon lak die van paarsrood naar goud verschiet afhankelijk van de lichtinval.
Vertder is ie bescheiden afgemonteerd met een volledige Shimano 105 sl dubbel groep DTSwiss r1.1 met DT Swiss 370 naven KMC gold x10sl ketting en een Pro voorbouw. Graag wil ik er nog een zwarte Pro zadelpen in en een wit prologo choice zadel op. Let niet op het achterlicht en de mega zadeltas (als ik lek rij kom ik niet op mijn werk en mijn achterzakken zijn gevult met boterhammen), deze fiets gebruik ik voornamelijk voor woonwerk verkeer ( gratis vervoer en training tegelijk) Achteraf gezien had ik net zo goed een nieuwe Cannondale kunnen kopen maar dit frame past mij als gegoten en het zelf opbouwen blijft toch wel het leukst...
Niks mis mee toch? Mooi fietske, en qua gewicht maakt het voor de gemiddelde toerfietser geen f*ck uit hoe groot de zadeltas is!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
-
lowermate
- Forum-lid
lowermate
06 mar 2011 21:41
Probeer foto te plaatsen. Na uploaden via imageshack, moet ik dan Link kopieeren met rechtermuisknop in mijn post plakken ? (sorry, eerste keer, kom er niet goed uit).
Cannondale Synapse Ultegra
-
jopieklep
- Forum-lid
jopieklep
06 mar 2011 21:44
@paul: zonder die tas is ie 8,3 kg dus dat is niet al te slecht voor een fiets uit '98, en maakt idd verder geen fuck uit voor mij hier zijn toch geen bergen.
@lowermate: ik deed op het knopje afbeelding drukken en één of anders iets toestaan (windows privacy shit) en daar de link in kopieëren.
-
lowermate
- Forum-lid
lowermate
06 mar 2011 21:52
En daar is ie dan. Hoop dat dit zo goed is. Zo ja, dan zal ik gauw (indien interesse) nog wat meer foto's plaatsen.
Heb er helaas nog niet veel mee kunnen fietsen.
Afgelopen vanwege het strooien de voorjaarstocht vanuit Veenendaal nog met de oude fiets gereden.
Hoop dat het strooizout gauw van de fietspaden verdwenen is.
http://img821.imageshack.us/i/img0575vg.jpg/
-
em
- Forum-lid
em
06 mar 2011 22:00
Lowermate, je fiets verdient wel een rechtstreeks plaatje in dit topic. Veel plezier met je nieuwe fietsje, maar dat zal wel lukken want het is een weloverwogen keuze van je geweest...
Check wel even je zadel. Staat vrij ver naar voren zo te zien. Als dit de juiste stand is voor je, wellicht je zadelpen nog even omwisselen bij de FM voor eentje zonder setback. Zou ie gewoon gratis moeten doen.
-
lowermate
- Forum-lid
lowermate
06 mar 2011 22:16
EM schreef:Lowermate, je fiets verdient wel een rechtstreeks plaatje in dit topic. Veel plezier met je nieuwe fietsje, maar dat zal wel lukken want het is een weloverwogen keuze van je geweest...
Check wel even je zadel. Staat vrij ver naar voren zo te zien. Als dit de juiste stand is voor je, wellicht je zadelpen nog even omwisselen bij de FM voor eentje zonder setback. Zou ie gewoon gratis moeten doen.
EM. Dank voor je hulp. Had ik vanuit Imageshack de Forum Code moeten kopieeren ?
Toen ik de fiets ging ophalen was dit de stand waar het zadel op stand. Ik denk ook vanwege de fietsmeeting. Ik zit op zich wel goed op de fiets. Heb helaas nog geen lange rit kunnen maken om het helemaal goed uit testen. Wat ik zei, door het strooizout op de fietspaden durf ik nog niet een lange rit ermee te maken

Zadelpen is volgend standaard levering van Cannondale.
Ik zal het nog eens bij de FM checken.
-
dicke
- Forum-lid
dicke
06 mar 2011 22:16
Geweldig! Ziet er goed uit!
Veel prettige kilometers gewenst.
DickE
-
lowermate
- Forum-lid
lowermate
06 mar 2011 22:30
DickE schreef:Geweldig! Ziet er goed uit!
Veel prettige kilometers gewenst.
Dankje. Gaat lukken. Ik laat mijn fietservaringen bij lange tochten zsm weten.
Ben nu aan het kijken of ik de fiets ga verzekeren.
-
pierre69
- Forum-lid
pierre69
06 mar 2011 23:24
jopieklep schreef:tsja tussen al dat geweld valt mijn Cad 2 een beetje in het niet.... gelukkig gaat het niet om wat je hebt maar wat je ermee doet/kunt:
[img=
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SJKD8N6-D.jpg]
En hier komt de kleur ietsje beter uit...
[img=
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZTYJQJC-D.jpg]
Het moge duidelijk zijn dat ie is overgespoten. Hij was oersaai geel/oranje nu heeft ie een chameleon lak die van paarsrood naar goud verschiet afhankelijk van de lichtinval.
Vertder is ie bescheiden afgemonteerd met een volledige Shimano 105 sl dubbel groep DTSwiss r1.1 met DT Swiss 370 naven KMC gold x10sl ketting en een Pro voorbouw. Graag wil ik er nog een zwarte Pro zadelpen in en een wit prologo choice zadel op. Let niet op het achterlicht en de mega zadeltas (als ik lek rij kom ik niet op mijn werk en mijn achterzakken zijn gevult met boterhammen), deze fiets gebruik ik voornamelijk voor woonwerk verkeer ( gratis vervoer en training tegelijk) Achteraf gezien had ik net zo goed een nieuwe Cannondale kunnen kopen maar dit frame past mij als gegoten en het zelf opbouwen blijft toch wel het leukst...
Ziet er goed uit Johan....!!!
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
-
doompjoe
- Forum-lid
doompjoe
07 mar 2011 09:29
Mooi Lowermate,
Ik ben benieuwd hoe die je bevalt.
Welke maat is dit eigenlijk?
-
lowermate
- Forum-lid
lowermate
07 mar 2011 10:55
doompjoe schreef:Mooi Lowermate,
Ik ben benieuwd hoe die je bevalt.
Welke maat is dit eigenlijk?
Ik heb de grootste maat, 61 cm.
Hij zit in ieder geval lekker. Heb er nu alleen nog maar een klein stukje meegereden. Ik wil eigenlijk nog even wachten met lange tochten totdat het strooizout van de fietspaden verdwenen is.
Zal binnenkort wel goed komen.
-
bart75
- Forum-lid
bart75
07 mar 2011 11:27
Strooizout? Carbon roest niet en dat strooizout is al lang weggeregend!