Muziek - Een streling voor het oor ...
Gisteren naar mijnheer Steve von Till wezen kijken. Deze voorman van de amerikaanse band Neurosis speelt ook (of nog) solo in een 3 mans bezetting. Prachtige stem, verassende bezetting van Cello, gitaar, piano, synths en drums. En dat in de Nieuwe Kerk, Haarlem, voor ca 200 m/v.
https://patronaat.nl/event/steve-von-till-10-07-25/
https://patronaat.nl/event/steve-von-till-10-07-25/
Mooi om het samen met je dochter zoiets te beleven.jwkeij schreef: ↑11 jul 2025 13:02 Afgelopen woensdag naar Imagine Dragons geweest in de Arena. Een prima avondje uit.
Een Superbowl halftime show waar je U tegen zegt. Dat deden die mannen wel goed, maar het geluid was gewoon écht slecht. Daar heb ik mij 3 uur lang echt aan gestoord.
Dochter had de avond van haar leven, dat was onbetaalbaar om zo'n uitgelaten koppie te zien genieten van haar favoriete band.
https://www.nporadio2.nl/nieuws/muziek/ ... r-de-fotos
En jammer dat je tegenwoordig voor stadionconcerten bent aangewezen op de Arena en de Gelredome.
Beide het schoolvoorbeeld van 'galmbakken'.
Zelf ben ik niet zo van de zoetsappige 538 pop-rock
Ik voelde mij bijna een 'excuusvader', maar vooruit. Dit was voor mijn dochter wel hét concert van het jaar. Tellen we Suzan&Freek ook mee.
Zelf kijk ik wel uit naar Sports Team, Brógeal en Kneecap. Zal ik mijn dochter en partner niet aandoen, haha.
Zelf kijk ik wel uit naar Sports Team, Brógeal en Kneecap. Zal ik mijn dochter en partner niet aandoen, haha.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
- daniel1975
- Forum-lid HC
40jr geleden Live Aid…. Time flies.
Iconische beelden.
Iconische beelden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
scottpch64
- Forum-lid
Ik heb zaterdagavond tot een uur of 12 gekeken naar Live Aid, idd 40jr geleden alweer! 
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Wel jammer dat zelfs de muziek, de feitelijke artistieke expressie, nu zo enorm gepolitiseerd wordt. Kneecap in Glasonburry, niel young in Groningen en Lille en Bob Vylan in Amsterdam en Tilburg.
Om nog niet te spreken van Bruce Springsteen !
Was het niet ooit zo dat muziek juist een protest mocht uitbrengen op lopende (geo) politieke situaties?
Om nog niet te spreken van Bruce Springsteen !
Was het niet ooit zo dat muziek juist een protest mocht uitbrengen op lopende (geo) politieke situaties?
Adversity is the Catalyst of Change
Vroeger wilde we allemaal die Afrikaanse kindjes redden. Nu willen we vooral hun grondstoffen, maken we ons zorgen of ze hier niet heenkomen en denken we met weemoed terug aan de muziek die nog ergens over ging. Ik zou het bijna grappig kunnen vinden...
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Bijna ja! 
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Het is vandaag de verjaardag van Artimus Pyle.
Van marinier tot drummer bij Lynyrd Skynyrd en een van de overlevende van de crash met de Convair CV-240.
Pyle had nooit kunnen bevroeden dat zijn opleiding als marinier nog zo van pas kon komen!
Na de crash waande hij zich een baan door het moeras om hulp te halen. Hierbij is hij nog beschoten omdat hij aangezien werd voor een ontsnapte gevangenen.
Drie dagen voor de crash was het album Street Survivors uitgekomen met op de cover de band in vlammen.
Door de crash was deze hoes ineens "een dingetje" en werd vervangen door een zwarte hoes met daarop een afbeelding van de band.
De crash betekende het einde van Lynyrd Skynyrd maar 10 jaar later werd er toch een doorstart gemaakt.
Uiteraard heb ik de originele hoes en mooi moment om dit album nog eens aan de speler toe te vertrouwen.

Van marinier tot drummer bij Lynyrd Skynyrd en een van de overlevende van de crash met de Convair CV-240.
Pyle had nooit kunnen bevroeden dat zijn opleiding als marinier nog zo van pas kon komen!
Na de crash waande hij zich een baan door het moeras om hulp te halen. Hierbij is hij nog beschoten omdat hij aangezien werd voor een ontsnapte gevangenen.
Drie dagen voor de crash was het album Street Survivors uitgekomen met op de cover de band in vlammen.
Door de crash was deze hoes ineens "een dingetje" en werd vervangen door een zwarte hoes met daarop een afbeelding van de band.
De crash betekende het einde van Lynyrd Skynyrd maar 10 jaar later werd er toch een doorstart gemaakt.
Uiteraard heb ik de originele hoes en mooi moment om dit album nog eens aan de speler toe te vertrouwen.

- CampaYolo
- Forum-lid
Ik ben de zolder aan t opruimen, ik doe mijn best om die kist met CD's te negeren.
Dat lukt natuurlijk niet, bij de eerste CD van Turbonegro krijg ik meteen Jackass / wildboys vibes.
Gelukkig zijn er nog plaatjes van the Offspring om te kalmeren.
Dat lukt natuurlijk niet, bij de eerste CD van Turbonegro krijg ik meteen Jackass / wildboys vibes.
Gelukkig zijn er nog plaatjes van the Offspring om te kalmeren.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
De eerste van Turbonegro? "Hot Cars And Spent Contraceptives" doet momenteel 60 euro op de tweedehands markt in goede conditie. Gewoon een tip voor je het doneert aan de kringloop