Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Nooit een KOM gehad en zal er ook nooit een krijgen.
Boeit mij niet en zou mij ook niet boeien als ik midden twintig zou zijn.
Af en toe een PR op mijn 61e is voor mij voldoende.
Vergelijken hoe ik sta ten opzichte van leeftijdsgenoten is wel aardig maar geen motivator.
Boeit mij niet en zou mij ook niet boeien als ik midden twintig zou zijn.
Af en toe een PR op mijn 61e is voor mij voldoende.
Vergelijken hoe ik sta ten opzichte van leeftijdsgenoten is wel aardig maar geen motivator.
Courir c'est mourir un peu
Ik kijk helemaal niet naar segmenten e.d. tenminste, alleen die van mijzelf dan, om te kijken of ik mijzelf verbeter.
het valt mij trouwens op dat als ik heb gefietst in Zwift en ik doe uploaden naar Strave, dat er altijd wat verschillen in (gemiddelde) snelheden in zitten. Zou Strava die toch niet helemaal 1 op 1 over nemen dan?
het valt mij trouwens op dat als ik heb gefietst in Zwift en ik doe uploaden naar Strave, dat er altijd wat verschillen in (gemiddelde) snelheden in zitten. Zou Strava die toch niet helemaal 1 op 1 over nemen dan?
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
- Lemony Freshness
- Forum-lid
De meeste upload gegevens op Strava kloppen voor geen 'meter', ook de hartslaggegevens en hoogtemeters niet!dropje73 schreef:dat er altijd wat verschillen in (gemiddelde) snelheden in zitten. Zou Strava die toch niet helemaal 1 op 1 over nemen dan?
#hoemoeilijkkanhetzijn.nlLemony Freshness schreef:De meeste upload gegevens op Strava kloppen voor geen 'meter', ook de hartslaggegevens en hoogtemeters niet!dropje73 schreef:dat er altijd wat verschillen in (gemiddelde) snelheden in zitten. Zou Strava die toch niet helemaal 1 op 1 over nemen dan?
Carbon from the planet X
Tussen mijn Garmin en strava zitten geen grote verschillen.
Ik heb wel eens geconstateerd dat als ik met de android app fietste/registreerde het aantal hoogtemeters bijna twee keer zo hoog waren als in werkelijkheid.
Gemiddelde snelheid wijkt wel altijd af.
Ik heb wel eens geconstateerd dat als ik met de android app fietste/registreerde het aantal hoogtemeters bijna twee keer zo hoog waren als in werkelijkheid.
Courir c'est mourir un peu
Ik fiets 99,6 procent van mijn ritten solo.. dat zal ook meespelen bij mijItalia_david schreef:dus groep ritjes waar je 33/34 gem rijdt zijn dan wel ok...
- Italia_david
- Forum-lid
idem voor mij.. maar als je bommerritjes prive maakt.. moet je dat groepsritjes ook doen...
zelf vind die rangen en standen niet zo boeiend... laat mijn data uitlezen en dat hoor ik wel hoe de vlag er bij hangt..
zelf vind die rangen en standen niet zo boeiend... laat mijn data uitlezen en dat hoor ik wel hoe de vlag er bij hangt..
#passioneceleste #ridebianchi
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
En ik heb juist een seizoen gehad waarbij de hoogtemeters geregistreerd (sigma), wel redelijk zouden moeten kloppen (vb Trois ballons, opgave organisatie versus gemeten door de sigma). Maar de correctie van strava (knop bij je activiteit), er een factor 1,5 overheen gooide ongeveer.synapse schreef:Tussen mijn Garmin en strava zitten geen grote verschillen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik denk dat vandaag de dag een groep niet meer het middel is om een KOM te scoren. Een groep fietst zelden langdurig boven de 36 km/h gemiddeld, (elite wedstrijden en profwedstrijden uitgezonderd) daar scoor je geen KOM's meer mee.. zelfs als ik een langdurig tijd met 40 tot 45 km/h fiets haal ik al lang geen KOM's meer. KOM's haal je als je precies weet waar de segmenten liggen met een stuk windvoordeel en dan volle bak er voor gaan totdat je zwart ziet voor de ogenItalia_david schreef:idem voor mij.. maar als je bommerritjes prive maakt.. moet je dat groepsritjes ook doen...