Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 02 mar 2017 09:09

Nooit een KOM gehad en zal er ook nooit een krijgen.
Boeit mij niet en zou mij ook niet boeien als ik midden twintig zou zijn.
Af en toe een PR op mijn 61e is voor mij voldoende.
Vergelijken hoe ik sta ten opzichte van leeftijdsgenoten is wel aardig maar geen motivator.
Courir c'est mourir un peu

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 02 mar 2017 10:16

Ik kijk helemaal niet naar segmenten e.d. tenminste, alleen die van mijzelf dan, om te kijken of ik mijzelf verbeter.

het valt mij trouwens op dat als ik heb gefietst in Zwift en ik doe uploaden naar Strave, dat er altijd wat verschillen in (gemiddelde) snelheden in zitten. Zou Strava die toch niet helemaal 1 op 1 over nemen dan?
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 02 mar 2017 10:20

Weten jullie of die handige "One Tap" app om strava te laten starten er ook al is voor de Iphone?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 02 mar 2017 10:27

body schreef:Weten jullie of die handige "One Tap" app om strava te laten starten er ook al is voor de Iphone?
Geen idee, maar voor android hangt aan de strava app zelf ook gewoon een widget waarmee je dit kunt doen

matthiav
Forum-lid

matthiav 02 mar 2017 10:32

Alle reacties hierboven onderbouwen de stelling dat je niet teveel waarde moet hechten aan KOM's. Het blijft een aangename streling van het ego, en meer niet ;)

Lemony Freshness
Forum-lid

Gebruikersavatar Lemony Freshness 02 mar 2017 10:57

dropje73 schreef:dat er altijd wat verschillen in (gemiddelde) snelheden in zitten. Zou Strava die toch niet helemaal 1 op 1 over nemen dan?
De meeste upload gegevens op Strava kloppen voor geen 'meter', ook de hartslaggegevens en hoogtemeters niet!

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 02 mar 2017 11:10

Lemony Freshness schreef:
dropje73 schreef:dat er altijd wat verschillen in (gemiddelde) snelheden in zitten. Zou Strava die toch niet helemaal 1 op 1 over nemen dan?
De meeste upload gegevens op Strava kloppen voor geen 'meter', ook de hartslaggegevens en hoogtemeters niet!
#hoemoeilijkkanhetzijn.nl
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 02 mar 2017 12:04

Tussen mijn Garmin en strava zitten geen grote verschillen.
Ik heb wel eens geconstateerd dat als ik met de android app fietste/registreerde het aantal hoogtemeters bijna twee keer zo hoog waren als in werkelijkheid.
Gemiddelde snelheid wijkt wel altijd af.
Courir c'est mourir un peu

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 02 mar 2017 12:29

Italia_david schreef:dus groep ritjes waar je 33/34 gem rijdt zijn dan wel ok... :o
Ik fiets 99,6 procent van mijn ritten solo.. dat zal ook meespelen bij mij

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 02 mar 2017 13:27

idem voor mij.. maar als je bommerritjes prive maakt.. moet je dat groepsritjes ook doen...
zelf vind die rangen en standen niet zo boeiend... laat mijn data uitlezen en dat hoor ik wel hoe de vlag er bij hangt..
#passioneceleste #ridebianchi

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 mar 2017 13:37

synapse schreef:Tussen mijn Garmin en strava zitten geen grote verschillen.
Ik heb wel eens geconstateerd dat als ik met de android app fietste/registreerde het aantal hoogtemeters bijna twee keer zo hoog waren als in werkelijkheid.
Gemiddelde snelheid wijkt wel altijd af.
En ik heb juist een seizoen gehad waarbij de hoogtemeters geregistreerd (sigma), wel redelijk zouden moeten kloppen (vb Trois ballons, opgave organisatie versus gemeten door de sigma). Maar de correctie van strava (knop bij je activiteit), er een factor 1,5 overheen gooide ongeveer.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 02 mar 2017 14:12

Italia_david schreef:idem voor mij.. maar als je bommerritjes prive maakt.. moet je dat groepsritjes ook doen...
zelf vind die rangen en standen niet zo boeiend... laat mijn data uitlezen en dat hoor ik wel hoe de vlag er bij hangt..
Ik denk dat vandaag de dag een groep niet meer het middel is om een KOM te scoren. Een groep fietst zelden langdurig boven de 36 km/h gemiddeld, (elite wedstrijden en profwedstrijden uitgezonderd) daar scoor je geen KOM's meer mee.. zelfs als ik een langdurig tijd met 40 tot 45 km/h fiets haal ik al lang geen KOM's meer. KOM's haal je als je precies weet waar de segmenten liggen met een stuk windvoordeel en dan volle bak er voor gaan totdat je zwart ziet voor de ogen :-) en dan is die KOM ook terecht verdiend. En natuurlijk hoef je een KOM niet belangrijk te vinden of zelfs onzin. Ik raak elke dag wel ergens eentje kwijt als er veel wind staat. En nee dat vind ik niet erg. En soms richt ik me op een bepaald segment.. meestal pak ik de KOM niet. Maar gebeurd het wel dan vind ik het toch leuk. Want ik heb er echt voor moeten werken. Elke KOM waarbij direct of indirect gebruik is gemaakt van gemotoriseerd gebeuren of een oneigenlijk voertuig zoals een velomobile is gewoon niets waard in mijn ogen.

Plaats reactie