Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
em
- Forum-lid
em
01 mar 2011 17:03
MarkW schreef:Buitenkabels was inderdaad een gokje en het valt echt tegen. Maar voor even moet het zo. Zit te twijfelen voor de pen, of een 3t pro (hetzelfde als stuur en stuurpen). Of een helemaal zwarte desnoods kale carbonne. Voor de de rest ben ik best tevreden eigenlijk.
Ziet er goed uit zo. Zadelpen inderdaad nog even vervangen door een 3t pro en je bent klaar. Als alles verder goed schakelt de kabels lekker laten zitten. Vervang je die na het seizoen gewoon voor zwarte. Zonde om dat nu te doen als alles verder goed werkt.
-
paulwindtegen
- Forum-lid
paulwindtegen
01 mar 2011 21:18
MarkW schreef:Update van mijn fietsje:D
Wil er nog een ander zadel+pen op. Vind deze pen niet kunnen.
(hoe die was:
klik)
Prachtige fiets. Zit er verschil tussen Caad 8´s van voorgaande jaren en die van 2011? Aangezien de huidige 8 als opstapper aan de man wordt gebracht en er op jouw 8 toch wel heel wat duurdere spulletjes zitten dan de doorgaans opstapgroepen etc.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
01 mar 2011 21:22
Ja, de huidige CAAD8 is een ander frame. Komt waarschijnlijk gewoon ergens uit Taiwan en mag de naam dus eigenlijk niet dragen.
-
paulwindtegen
- Forum-lid
paulwindtegen
01 mar 2011 21:36
LVGH schreef:Ja, de huidige CAAD8 is een ander frame. Komt waarschijnlijk gewoon ergens uit Taiwan en mag de naam dus eigenlijk niet dragen.
Vreemde redenatie. Betekent import direct en zonder pardon slechtere kwaliteit of wat is je conclusie?
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
01 mar 2011 21:39
paulwindtegen schreef:LVGH schreef:Ja, de huidige CAAD8 is een ander frame. Komt waarschijnlijk gewoon ergens uit Taiwan en mag de naam dus eigenlijk niet dragen.
Vreemde redenatie. Betekent import direct en zonder pardon slechtere kwaliteit of wat is je conclusie?
"handmade in the USA"...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
paulwindtegen
- Forum-lid
paulwindtegen
01 mar 2011 21:48
53x11 schreef:
"handmade in the USA"...
Dat staat niet meer op de frames. Ik heb zelf een 10 in bestelling en de fm had nog een 2010 9 staan, op de 9 stond idd 'Handmade in de USA' en op de 10 stond niks over plaats van herkomst.
Dat zou sowieso geen rol hebben gespeeld of ik hem wel of niet zou kopen (heb lang getwijfeld over een Giant en die komen allemaal uit Taiwan).
Maar dat is dus wel het verschil tussen de oudere 8's en de jongere als ik het goed begrijp. Dan hadden ze het frame van nu voor het mooie inderdaad wel een ander nummer mogen geven (8min als ik jullie goed interpreteer)
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
01 mar 2011 22:07
Het schijnt dat ze de hele fabriek of een deel ervan hebben opgepakt en in Taiwan hebben gedropt. Lijkt me dat ze daar dezelfde kwaliteit halen, echter tegen minder loonkosten. Hiervan zal de consument ook gaan profiteren.
De sticker "handmade in usa" is hierdoor komen te vervallen.
Het zal mij een worst zijn waar het frame gemaakt wordt, als de kwaliteit/prijs maar goed is!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
markw
- Forum-lid
markw
01 mar 2011 23:07
Precies! Maar ben goed tevreden over dit frame, ook al is hij alweer wat jaartjes oud. Misschien zit er qua afwerking wel wat verschil (lasnaden enz..) Want die zijn bij mij netjes afgewerkt, verder vind ik persoonlijk deze 'kleur' erg netjes.
-
fizik
- Forum-lid
fizik
01 mar 2011 23:10
Mooie fiets, zeker wanneer je de zadelpen vervangt door een passend ding. De Campa-cranks vind ik ook erg mooi. Dat zou je ros nog meer afmaken.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
02 mar 2011 02:01
Misschien dat Sharkman weet wat de oorsprong van het nieuwe CAAD8 frame is.
In elk geval is de geometrie anders dan van alle andere CAADs dus het is geen kwestie van dezelfde mal ergens anders gebruiken in een goedkoper productieproces. In het beste geval is het een CAAD9 met een iets langere balhoofdbuis maar ik geloof niet zo in. Wat niet wegneemt dat je voor weinig geld een Cannondale kunt rijden dus ik zeg niet dat het een slechte keus is. De CAAD10 is wel een nieuw ontwikkeld frame in goede CAAD traditie, met een zeer competitief gewicht. Alleen niet meer handmade in usa. Daar zou ik 'm niet voor laten staan want het is volgens mij nog steeds de referentie in de markt van aluminium frames.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
02 mar 2011 09:49
Caad's komen t/m de 9 inderdaad uit de USA (alhoewel dat een ruim begrip is en Mexico bij een aantal merken voor het gemak vaak ook toe wordt gerekend). Alu komt inderdaad meestal uit Taiwan omdat chinese arbeid welliswaar goedkoop is maar voor lassen hebben ze extreem weinig talent. Carbon komt bijna zonder uitzondering uit China (alhoewel Giant de eincontrole weer via Taiwan laat lopen).
in de usa is een lange traditie m.b.t. het lassen van metaal en daar komt taiwan qua kwaliteit niet bij in de buurt maar de prijs geeft de doorslag dus.....
En wat betreft het Caad8 frame, dat is van relatief laagwaardige buizen gemaakt (de oude Caad8 was een frame dat was gebaseerd op de 5/6 en niet heel erg high tech).
Ik gok dat het gewoon een taiwanees frame is wat qua eigenschappen in de buurt kwam van de oude 8
-
hanoskator
- Forum-lid
hanoskator
03 mar 2011 15:35
hey,
mijn Caad 9 is nu helemaal af, vork afgezaagd en 6700 groep erop met Dura ace cranks.
Stuur: Oval classic
Stuurpen: oval
Zadelpen: oval carbon
Zadel: Selle italia slr Team
Crankstel: Shimano Dura - ace 7800 172,5 53 -39
Pedalen: Dura ace 7810
derailleurs : ultegra 6700
Shifters: 6700
Remmen: 6700
Wielen op foto: dt swiss 240s naven met ec 90 slx velgen.
tubes: continental competition
[img=
http://img40.imageshack.us/img40/2318/g ... d9foto.jpg]
Trainen is voor talentlozen =P