Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 03 apr 2017 23:44

Zeker, een zeer domme fout. Ik denk dat er hier op het forum geen enkele toerist er aan denkt van daar te rijden.Ik zei het al bij het zien van de beelden 'wat rijdt ie daar gevaarlijk, en pats boem , hij lag er.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 apr 2017 23:46

Het is al 3 april hoor....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

gede
Forum-lid

gede 04 apr 2017 09:03

Ja, ik ben het hier volledig eens. Wanneer je de beelden uit een paar hoeken bekijkt, dan zie je dat hij echt heel rakelings langs de kant rijdt. Misschien 10 centimeter van het publiek ofzo. Als prof moet je stilaan weten dat het dan heel erg snel mis kan gaan.

Wat het in mijn ogen nog erger maakt: Vele renners reden aan de rechterkant, daar was ten opzichte van de dranghekken ook veel meer plaats om op het kantje te rijden. Hij is dit risico toch echt wel helemaal zelf aangegaan.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 04 apr 2017 09:57

Laten we ook nog even stilstaan bij het feit dat Nikki Terpstra in de laatste 50 km geen seconde kopwerkt hoefde te doen, en toen nog geklopt werd door Greg van Avermaet, die nog gevallen was ook.
Niet om af te doen aan Nikki, maar meer om aan te geven hoe sterk GvA op het moment is. Hopen dat hij wat tactischer positioneert bij Parijs-Roubaix

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2017 10:05

Nikki verliest het nog van een kind van 7 als het op sprinten aankomt. Het is een goede hardrijder, maar absoluut geen sprinter. En GvA heeft dit seizoen al meerdere malen bewezen dat hij goed aan kan komen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kawouter
Forum-lid

kawouter 04 apr 2017 10:08

vermeulen schreef:Laten we ook nog even stilstaan bij het feit dat Nikki Terpstra in de laatste 50 km geen seconde kopwerkt hoefde te doen, en toen nog geklopt werd door Greg van Avermaet, die nog gevallen was ook.
Niet om af te doen aan Nikki, maar meer om aan te geven hoe sterk GvA op het moment is. Hopen dat hij wat tactischer positioneert bij Parijs-Roubaix
Waar kwam Niki dan ineens vandaan? Hij heeft het gat naar de achtervolgers (saga, gva, naesen) toch echt zelf dichtgereden volgens mij. Ik zou dat toch wel als een serieuze inspanning bestempelen.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 04 apr 2017 10:12

En Niki kan gewoon slecht sprinten en Avermaet is een hele goede sprinter na zo'n koers.
Maak joe woar

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 04 apr 2017 10:16

De laatste 50km? Volgens mij zit de laatste keer Kwaremont op ongeveer 18km, en daar vertrok hij pas bij Pozzato en co. Hij zat rond km 15 pas bij GvA. En hij kan inderdaad niet echt sprinten, dat zagen we in Omloop al tegen Stannard.
Overigens nam hij daar ook revanche op Sagan zijn publiekelijke aanval:
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 apr 2017 10:38

??? Hoe bedoel je?
Dat hij daar over de bril van Sagan rijdt?
Als hij dat bewust doet vind ik hem goed stom.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 apr 2017 11:13

Wat me opvalt bij valpartijen is dat veel renners het belangrijker vinden dat ze hun bidon behouden dan bijvoorbeeld zonnebril of zelfs fiets. Gooien de fiets aan de kant en houden de bidon vast, vreemd.
Afbeelding

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 04 apr 2017 11:35

Zonder zonnebril kun je wel rijden, een nieuwe fiets wordt je aangereikt, maar daar zit vaak geen bidon in. Dus, zeker in volle finale waarbij er soms veel groepjes zijn en de volgauto niet direct aan kan sluiten, kan het van groot belang zijn om je bidon mee te nemen, want vocht/energie die je maar wat goed kunt gebruiken.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 04 apr 2017 11:35

kawouter schreef:
vermeulen schreef:Laten we ook nog even stilstaan bij het feit dat Nikki Terpstra in de laatste 50 km geen seconde kopwerkt hoefde te doen, en toen nog geklopt werd door Greg van Avermaet, die nog gevallen was ook.
Waar kwam Niki dan ineens vandaan? Hij heeft het gat naar de achtervolgers (saga, gva, naesen) toch echt zelf dichtgereden volgens mij. Ik zou dat toch wel als een serieuze inspanning bestempelen.
Daar heb je gelijk in! Pas vanaf het moment dat hij aanhaakte bij gva heeft hij helemaal niets meer op kop hoeven doen, wat hij daar voor deed heb ik niet goed gezien (heeft hij in dat groepje voor de Kwaremont veel kopwerk gedaan?).

Plaats reactie