Zo, na me lang beperkt te hebben tot meelezen, heb ik me ook maar eens geregistreerd.
Ik heb na veel lezen, wikken en wegen dezelfde keus gemaakt als Lowermate, waarbij ik volgens mij ook nog eens van dezelfde fiets kom. Namelijk van een Cannondale CAAD5 uit 2002 (teamkleuren Saeco) naar een Synapse Ultegra (red). Daarbij komt dat ook de twee fietsen die ik daarvoor had, maar die vanwege ongelukjes vervangen moesten worden, ook Cannondales waren (uit het pre-CAAD tijdperk, volgens mij iets met 2.8 ofzo). En deze bevielen zo goed dat ik bij Cannondale ben gebleven. En ik vind het 'gewoon' prachtige fietsen.
Bij de overweging Supersix of Synapse, heb ik voor de Synapse gekozen. Ik fiets geen wedstijden - voorheen deed ik triathlons - en maak overwegend alleen mij tochtjes. Een competatieve zit is dus niet nodig. Iets hoger zitten is geen probleem en ontlast wellicht m'n rug ook nog iets. Daarbij komt dat ik nu ook relatief hoog zit met enkele spacers én een stuurpen die enigzins omhoog wijst.
De Synapse is in bestelling, duurt alleen wel wat langer dan twee weken. Voor eind maart staat 'ie op de lijst. :rolleye: