Carbon clinchers uit China vragen
Het lijkt mij dat er een (haar)scheurtje inzit wat te zijner tijd openscheurt en je een losse spaak krijgt die je als je hem aanspant met nippel en al uit de carbonvelg trekt. 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zou kunnen maar het zou ook zo maar een kleine kras kunnen zijn. )Orlok schreef:Het lijkt mij dat er een (haar)scheurtje inzit wat te zijner tijd openscheurt en je een losse spaak krijgt die je als je hem aanspant met nippel en al uit de carbonvelg trekt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met een beetje pech kosten je wielen uiteindelijk iets minder dan het dubbele van wat je oorspronkelijk betaald hebt.RRon schreef:peter1981 schreef:Ik had even gevraagd wat ze op de bon gezet hadden ipv de waarheid vertellenAlleen al vanwege het feit om verdere domme vragen te voorkomen want als de een lagere waarde hebben aangegeven is dus ene de leugenaar in de ogen van de Douane
Moest ook een kopie van de betaling meesturen en kan mij vanwege mijn werk geen gezeur veroorloven, vandaar de waarheid verteld. Zou dezelfde dag of hooguit de volgende dag in behandeling worden genomen, hoop dus morgen meer te weten!
In België is dit meer regel dan uitzondering.
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Noorderkracht
- Forum-lid
Kan inderdaad gewoon een krasje zijn. Vind het moeilijk te definiëren.Lcsmet schreef:Zou kunnen maar het zou ook zo maar een kleine kras kunnen zijn. )Orlok schreef:Het lijkt mij dat er een (haar)scheurtje inzit wat te zijner tijd openscheurt en je een losse spaak krijgt die je als je hem aanspant met nippel en al uit de carbonvelg trekt.
Helin Liu stuurde bij het volgende:
"thanks so much for your message.
can you please loose some tension on the wheels.
but i belive it's no prolem for you to ride. please don't worry. you can use the wheels .
we offer 1 year warranty for our wheels.
helin"
Ik wilde ze gewoon voor training oid gebruiken, maar heb geen zin in ongelukken.
Ik wacht nog even meer meningen/ervaringen af voordat ik ze eronder zet
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je kan daar perfect mee rijden, gewoon in het oog houden dat de kras/scheur niet groter wordt.
Als het verder scheurt ga je kunnen testen wat Chinese garantie echt voorstelt.
Nu nog de spaakspanning verlagen gaat niet helpen als het al daadwerkelijk een scheur is.
Nu nog de spaakspanning verlagen gaat niet helpen als het al daadwerkelijk een scheur is.
Nothing to defend
Nothing to defend
Ongelukken zal je er niet mee krijgen, eerder een losse spaak. En als je een spaak onder het rijden eruit trekt binnen de garantie kan Helin Liu niet zeggen dat je hem niet hebt geïnformeerd.!. Heb zelf gisteren een nippel uit een 38mm carbonvelg gebroken - harde klap over een trottoirband - en nog zo'n 40km zonder problemen en op volle snelheid kunnen doorrijden.Noorderkracht schreef:Kan inderdaad gewoon een krasje zijn. Vind het moeilijk te definiëren.Lcsmet schreef:Zou kunnen maar het zou ook zo maar een kleine kras kunnen zijn. )Orlok schreef:Het lijkt mij dat er een (haar)scheurtje inzit wat te zijner tijd openscheurt en je een losse spaak krijgt die je als je hem aanspant met nippel en al uit de carbonvelg trekt.
Helin Liu stuurde bij het volgende:
"thanks so much for your message.
can you please loose some tension on the wheels.
but i belive it's no prolem for you to ride. please don't worry. you can use the wheels .
we offer 1 year warranty for our wheels.
helin"
Ik wilde ze gewoon voor training oid gebruiken, maar heb geen zin in ongelukken.
Ik wacht nog even meer meningen/ervaringen af voordat ik ze eronder zet
Laatst gewijzigd door Orlok op 20 apr 2017 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Noorderkracht
- Forum-lid
Haha, inderdaad. Heb hem ook verteld dat een scheur niet weg gaat door de spanning te verlagen.Lcsmet schreef:Je kan daar perfect mee rijden, gewoon in het oog houden dat de kras/scheur niet groter wordt.
Ik ga er gewoon mee rijden en zie wel wat er gebeurt. Het is echt minimaal, de foto geeft een behoorlijk vertekend beeld.
-
Noorderkracht
- Forum-lid
Heb ze eronder. Morgen even een testritje maken.
Achterwiel is kaarsrecht, voorwiel klein slagje, ik ga hier even mee naar m'n FM.
Jaja, vorkbuis moet nog even worden ingekort
En de crank staat niet goed, niet op het grote blad en mijn banden zitten niet goed.
Helemaal bewust van
Voor

Na

Achterwiel is kaarsrecht, voorwiel klein slagje, ik ga hier even mee naar m'n FM.
Jaja, vorkbuis moet nog even worden ingekort
En de crank staat niet goed, niet op het grote blad en mijn banden zitten niet goed.
Helemaal bewust van
Voor

Na

Nou dat valt reuze mee in Nederland... Laten we een factuurbedrag aanhouden van 400 euro inclusief verzenden;Lcsmet schreef:Met een beetje pech kosten je wielen uiteindelijk iets minder dan het dubbele van wat je oorspronkelijk betaald hebt.RRon schreef:peter1981 schreef:Ik had even gevraagd wat ze op de bon gezet hadden ipv de waarheid vertellenAlleen al vanwege het feit om verdere domme vragen te voorkomen want als de een lagere waarde hebben aangegeven is dus ene de leugenaar in de ogen van de Douane
Moest ook een kopie van de betaling meesturen en kan mij vanwege mijn werk geen gezeur veroorloven, vandaar de waarheid verteld. Zou dezelfde dag of hooguit de volgende dag in behandeling worden genomen, hoop dus morgen meer te weten!
In België is dit meer regel dan uitzondering.
400 * 1,21 * 1,047 + 17,50 (PostNL) = 525 euro afgerond.
Overigens is het enige goede bewijsmiddel de originele factuur. Dat accepteren ze meestal. Het wordt helemaal leuk als ze zelf de waarde gaan schatten :')
Deze berekening klopt niet:
Je betaalt n.l. 4% over het factuurbedrag van € 400,00, dus € 16,00;
Daarna 21% btw over het totaalbedrag van € 416,00, dus € 87,36;
Vervolgens inklaringskosten € 17,50;
Maakt totaal te betalen, handjecontantje aan de postbode: € 104,86.
Je betaalt n.l. 4% over het factuurbedrag van € 400,00, dus € 16,00;
Daarna 21% btw over het totaalbedrag van € 416,00, dus € 87,36;
Vervolgens inklaringskosten € 17,50;
Maakt totaal te betalen, handjecontantje aan de postbode: € 104,86.