Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Neen de praatprogramma’s van de commerciële omroepen zijn nogal recht radicaal -om niet te zeggen extreem rechts- er is geen enkele diepgang en er is geen enkele nuance. Er is wel een Wierd Duk alom aanwezig, een walgelijke rascistische opiniemaker die overal zijn mening mag verkondigen.
Nee dan liever de NPO die tenminste nog een gemiddelde van de Nederlandse samenleving aan het woord laat!
Nee dan liever de NPO die tenminste nog een gemiddelde van de Nederlandse samenleving aan het woord laat!
Adversity is the Catalyst of Change
Ja ik vind het zeker lastig wanneer mensen er schaamteloos voor uit durven te komen dat ze fascistisch of extreemrechts gedachtegoed helemaal primadebima vinden. Dat zo'n Duk aan tafel mag zitten is het failliet van de democratie.
En dat deugt inderdaad niet en dat moet uitgesproken worden. Het heeft niks te maken met andere meningen niet kunnen verdragen: ik kan prima leven in een wereld met liberalen, christendemocraten, sociaaldemocraten en alle mengvormpjes ervan.
Los van politieke inhoud, op de commerciële zenders wordt zeer weinig van echte waarde gemaakt. Marktwerking werkt vrijwel nooit voor een maatschappelijk nut, dat heeft de geschiedenis geleerd.
Draconische bezuinigingen bij de NPO ben ik zeker niet voor, maar er kunnen best wat programmas tegen het licht gehouden worden of die inderdaad publiek nuttig zijn. Dan denk ik aan de zoveelste BNer met een hobby of de avond etappe: kan prima in Nederland met alleen een paar reporters in Frankrijk.
En dat deugt inderdaad niet en dat moet uitgesproken worden. Het heeft niks te maken met andere meningen niet kunnen verdragen: ik kan prima leven in een wereld met liberalen, christendemocraten, sociaaldemocraten en alle mengvormpjes ervan.
Los van politieke inhoud, op de commerciële zenders wordt zeer weinig van echte waarde gemaakt. Marktwerking werkt vrijwel nooit voor een maatschappelijk nut, dat heeft de geschiedenis geleerd.
Draconische bezuinigingen bij de NPO ben ik zeker niet voor, maar er kunnen best wat programmas tegen het licht gehouden worden of die inderdaad publiek nuttig zijn. Dan denk ik aan de zoveelste BNer met een hobby of de avond etappe: kan prima in Nederland met alleen een paar reporters in Frankrijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Extreem links mag ook gewoon op tv, dus wat dat betreft gelijke monniken-gelijke kappen.
Verder eens met fatmodul: marktwerking mag niet de enige drijfveer zijn, er is ook algemeen nut. NPO hoeft natuurlijk geen Lange leve de liefde, of een B&B vol liefde kloon of reisprogramma's te maken. Die horen wel onder kopje marktwerking en behoefte. Zaken als kleinere sporten, cultuur, etc behoeven wel budget imho.
Verder eens met fatmodul: marktwerking mag niet de enige drijfveer zijn, er is ook algemeen nut. NPO hoeft natuurlijk geen Lange leve de liefde, of een B&B vol liefde kloon of reisprogramma's te maken. Die horen wel onder kopje marktwerking en behoefte. Zaken als kleinere sporten, cultuur, etc behoeven wel budget imho.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
+1, daar kan de samenleving best zonder.
On Topic: jammer dat Andere Tijden Sport verdwijnt, vond ik leuk om te zien. Studio Voetbal hadden ze al veel eerder moeten afschaffen, net als al die andere voetbalpraatprogramma`s. Dat we nog steeds overspoelt worden door het schaatsgeweld elke winter is wel jammer. Zelfs de helft van wat er nu uitgezonden wordt is al overkill wat mij betreft. Maar goed, ik maak de keuzes niet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Van mij mag alle voetbal er vanaf, in NL is het toch niet meer dan mickey mouse niveau. Maar ik weet ook dat het niet realistisch is.
Wereldbeker schaatsen afgelopen zondag best goed....
Grappig genoeg nog net beter dan Studio Sport en heel veel beter dan Studio Voetbal.
https://kijkonderzoek.nl/component/kijk ... e,d1-5-0-p
Wereldbeker schaatsen afgelopen zondag best goed....
https://kijkonderzoek.nl/component/kijk ... e,d1-5-0-p
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Vind de commerciëlen ook niet heel bijzonder, veel drekprogramma's. Gelukkig worden we niet verplicht om te kijken.
Kijk liever naar de publieke omroep, waar soms nog wel interessante en diepgaande programma's te zien zijn.
Aan de andere kant, Eva als talkshow#143 voegt wat mij betreft ook weinig toe, net als Heel Holland Bakt, Boerderij Van Dorst, van die inteelt zangprogramma's waarbij de inteelt zangscene elkaar vooral heel erg bejubelt en gezichten trekt alsof men aan het kruis wordt genageld etc.
Snap de keuzes die nu gemaakt worden ook niet helemaal, als ik zie welke programma's nu aangekondigd zijn om te verdwijnen.
Snap ook niet waarom (sommige) presentatoren etc, zulke enorme bakken met geld moeten verdienen. Dit geldt wat mij betreft mt name bij de publieke omroep ( gaat dan toch ook om belasting geld), maar zeker ook bij de commerciëlen.
Grootste ergernis wat mij betreft is echter de reclame.
Waarbij "vroeger" een reclameblokje tussen twee programma's zat, zit er nu een stukje programma tussen de reclameblokkken.
Tel daarbij nog de programma's met productplaatsing (Kippiepan, 50+Mobiel, VT Wonen, etc ) en dan kom je er achter dat we met zijn allen jaarlijks een enorme bak geld betalen om met name naar reclame te mogen kijken.
Kijk liever naar de publieke omroep, waar soms nog wel interessante en diepgaande programma's te zien zijn.
Aan de andere kant, Eva als talkshow#143 voegt wat mij betreft ook weinig toe, net als Heel Holland Bakt, Boerderij Van Dorst, van die inteelt zangprogramma's waarbij de inteelt zangscene elkaar vooral heel erg bejubelt en gezichten trekt alsof men aan het kruis wordt genageld etc.
Snap de keuzes die nu gemaakt worden ook niet helemaal, als ik zie welke programma's nu aangekondigd zijn om te verdwijnen.
Snap ook niet waarom (sommige) presentatoren etc, zulke enorme bakken met geld moeten verdienen. Dit geldt wat mij betreft mt name bij de publieke omroep ( gaat dan toch ook om belasting geld), maar zeker ook bij de commerciëlen.
Waarbij "vroeger" een reclameblokje tussen twee programma's zat, zit er nu een stukje programma tussen de reclameblokkken.
Tel daarbij nog de programma's met productplaatsing (Kippiepan, 50+Mobiel, VT Wonen, etc ) en dan kom je er achter dat we met zijn allen jaarlijks een enorme bak geld betalen om met name naar reclame te mogen kijken.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nog grotere ergernis: betaalzenders waar je nu ook reclame krijgt ondanks dat ik al betaal. Dieptepunt Viaplee die gewoon tijdens een herstart bij het beeindigen van de safetycar reclame instart.uninvitedguest schreef: ↑28 nov 2025 11:19
Mensen die bij de commercielen veel geld verdienen heb ik geen moeite mee. Als iemand structureel veel kijkers trekt en dus heel waardevol is voor de inkomsten mag hij/zij daar ook van profiteren.
De grootste moeite heb ik ook met de keuzes die gemaakt zijn. Vrees dat daar een heel pakket aan lobbyen, ons-kent-ons en persoonlijke voorkeur achter zit.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Helemaal mee eens, alleen waar ligt de grens?daniel1975 schreef: ↑28 nov 2025 11:30 Als iemand structureel veel kijkers trekt en dus heel waardevol is voor de inkomsten mag hij/zij daar ook van profiteren.
Goed verdienen niks mis mee, maar als ik sommige salarissen voorbij zie komen, dan vraag ik me af hoe men deze kan rechtvaardigen.
M.a.w., tussen bovengemiddeld goed verdienen en exorbitant veel verdienen zit wat mij betreft een verschil.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Ach, met de huidige regie van de FOM is dit een kleinigheidje.daniel1975 schreef: ↑28 nov 2025 11:30 ....Dieptepunt Viaplee die gewoon tijdens een herstart bij het beeindigen van de safetycar reclame instart.
.........
- CampaYolo
- Forum-lid
De NOS zend niet alleen uit, ze zijn vaak ook de partij die de beelden verzorgd.
Daar komt bij sommige sporten best wel wat bij kijken. (zeker bij wielrennen)
Dat lijkt me een taak waar de commerciëlen niet altijd evenveel intresse in hebben.
Daar komt bij sommige sporten best wel wat bij kijken. (zeker bij wielrennen)
Dat lijkt me een taak waar de commerciëlen niet altijd evenveel intresse in hebben.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.