Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
gene
- Forum-lid
gene
17 mar 2020 23:00
mao schreef: ↑17 mar 2020 20:46
gene schreef: ↑17 mar 2020 20:05
Nederland doet een (onverantwoord) maatschappelijk experiment, gaat in tegen de adviezen van de WHO. Over een langdurige immuniteit is er trouwens helemaal niets geweten.
Leg mij dan maar uit wat je over 3 A 4 weken gaat doen .. je zal toch ooit naar buiten moeten waar Corona nog steeds heerste.
Ondertussen is je hele economie naar de klote, en ben je niets op geschoten.
1 Door strenge maatregelen ga je de piek gevoelig verlagen zodat de ziekenhuizen het aankunnen binnen een 3-tal weken. Ben benieuwd hoe je gaat reageren als dan iemand van je familie niet op IC terechtkan.
2.Op vrij korte termijn zou een antiviraal middel beschikbaar zijn om, de ziekte te bestrijden. Een vaccin zal er ten vroegste in het najaar komen.
3.De economie zal overal plat liggen in Europa maar snel heropleven. Misschien eens goed dat we het even met minder moeten doen.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
18 mar 2020 00:08
1- ...Speculeren op iemands persoonlijke verlies heeft weinig zin denk ik
2-... die ontwikkeling is nu in Utrecht en Lyon gaande. En waarschijnlijk nog op meerdere plaatsen maar die helpen alleen bij reeds besmette en symptomatische patiënten. Vaccinatie is de enige remedie vooral voor de veelbesproken groepsimmuniteit.
3-... er zullen bedrijven zijn die de draad weer op kunnen pikken en een groot deel van de schade weer in kunnen halen als alles weer op gang komt. De kleine ondernemers en dienstverleners kunnen de klappen waarschijnlijk niet meer te boven komen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
18 mar 2020 07:54
Als de overheid het niet meer weet, kunnen ze altijd nog terugvallen op dit forum

-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
18 mar 2020 08:04
Goed leesvoer:
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Let even op de oversterfte in winter 2017-2018. Kan mij niet herinneren dat ik daar veel over heb gehoord.
En nee, dit is niet het bagataliseren van Corona, maar gewoon even een ander perspectief om de realiteit niet uit het oog te verkiezen.
Ik hoop dat er over een jaar serieuze analyses zullen zijn over hoe en wat. Wat was de oversterfte, welke aanpak was de beste, etc. En hoe leren we er van!?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
18 mar 2020 08:54
En toen ook reportages dat ze in ziekenhuizen niet wisten waar ze de patiënten moesten laten.
En wat je laatste opmerkingen betreft, ook dan gaan de deskundigen weer over elkaar vallen. Wetenschap is vaak niet zo duidelijk als dat men vaak wil laten geloven.
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
18 mar 2020 08:55
daniel1975 schreef: ↑18 mar 2020 08:04
Goed leesvoer:
Let even op de oversterfte in winter 2017-2018. Kan mij niet herinneren dat ik daar veel over heb gehoord.
En nee, dit is niet het bagataliseren van Corona, maar gewoon even een ander perspectief om de realiteit niet uit het oog te verkiezen.
Ik hoop dat er over een jaar serieuze analyses zullen zijn over hoe en wat. Wat was de oversterfte, welke aanpak was de beste, etc. En hoe leren we er van!?
Hoe zouden deze statistieken er bijvoorbeeld in Italië of Spanje uit zien!
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
18 mar 2020 09:16
daniel1975 schreef: ↑18 mar 2020 08:04
Goed leesvoer:
Interessante grafiek, kan me wel nog herinneren dat het als een zwaar griepseizoen beschouwd werd
Verschil is wel dat er bij de jaarlijkse griep (bij mijn weten) het nog nooit zover gekomen is dat het gezondheidsnet overbelast werd. De slachtoffers waren dus griepslachtoffers, in Italie evolueer je naar toestanden waar er mensen overlijden omdat de capaciteit van het gezondheidsnet niet meer volstaat. Dat beperkt zich dan niet meer tot mensen met corona.
Voor wetenschappers is dit op termijn een immense bron aan gegevens die kunnen geanalyseerd worden. Interessant is ook om te zien welke gevolgen de verschillende manieren van aanpak (in verschillende landen) hebben. Er is dan wel het gevaar dat er met de vinger naar sommigen gaat gewezen worden. (wat nu al gebeurt in de UK en morgen....)
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
18 mar 2020 09:28
Ik verheug me nu al op de parlementaire enquete tzt.
Overigens heeft corona mijn leven nogal beïnvloed, want ik zou eigenlijk volgende week naar Spanje gaan om daar 2,5 maand te gaan werken als gids bij een bedrijf in fietsreizen.
Dat gaat dus voorlopig niet door. En aangezien ik bij mijn werk in NL al onbetaald verlof had opgenomen EN de zaken nu toch redelijk op z'n gat liggen omdat een flink deel van onze klanten ook zo goed als stil ligt..... ga ik binnenkort heel veel vrije tijd hebben om te fietsen vrees ik. Lekker m'n nieuwe FFWD wielen en mn nieuwe mtb uitlaten
Dat het mogelijk grotendeels onbetaald gaat zijn is dan wel weer jammer

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
18 mar 2020 10:43
Jans schreef: ↑18 mar 2020 07:54
Als de overheid het niet meer weet, kunnen ze altijd nog terugvallen op dit forum

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
18 mar 2020 11:52
Orlok schreef: ↑18 mar 2020 10:43
Jans schreef: ↑18 mar 2020 07:54
Een forum is toch om te discussieren?
Ik vind dat dit topic over het algemeen heel goed gaat met respect voor elkaars mening

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
luvene
- Forum-lid
luvene
18 mar 2020 12:08
Ik hoop overigens wel dat iedereen zo verstandig is dat wanneer je gaat fietsen, je dat alléén doet! Bij mijn toervereniging (TWC Maaslandster in Landgraaf) zijn alle verenigingsactiviteiten zoals onze wekelijkse tochtjes op zondag tot in ieder geval 6 april gecancelled. Uiteraard zou ik willen zeggen. Echter, ik ben ook "lid" van een eigen whatspapp groep van een man of 20 waarvan een man of 8 harde kern die minimaal 4x per week en soms vrijwel iedere dag fietsen. Gelukkig is verreweg het grootste deel hiervan zo verstandig om ook daadwerkelijk alléén te gaan fietsen.
Echter, een aantal "kan" dat niet, lees wil dat niet............ En die gaan gewoon met drie of 4 man samen fietsen en ergens ongezellig bij een tankstation koffie drinken omdat de gewone horeca dicht is.......
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
18 mar 2020 12:18
Wat een onzin. dit zijn dus de mensen die er voor zorgen dat er straks misschien niemand meer mag fietsen. Dan kun je kwaad worden, maar je medemens heeft het wel veroorzaakt.