tour 2016
Kut, een rustdag. 
dc schreef:Nope. 1987 Breukink in PauBAMCAN schreef:Saaie aanloop of niet, voor tom dumoulin was het de mooiste ritzege in zijn leven. Laatste Nederlandse overwinning van een bergrit in de Pyreneeën: ik gok op joop zoetemelk in 1975.
.
Zat daar uberhaupt een viaduct in het parcours? In ieder geval geen finish bergop, dus die telt niet
Wat me opvalt zijn de relatief lauwe reacties hier, terwijl een nederlander een prachtige bergrit wint. Ik vond het echt geweldig om te zien hoe die in de regen zo'n berggeit als majka achter zich hield. Prachtige memorabele rit, de krenten in de pap wat mij betreft.
Nu nog even rustig de ventoux oprijden en dan de dag erna knallen in de tijdrit. Worden nog twee mooie weken.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Idd, hoe saai de ritten ook waren er was wel wat te kijken.havana schreef:Kut, een rustdag.
Maak joe woar
- oldandslow
- Forum-lid
Tom, Bauke, Steven, Wilco, we mogen niet klagen qua talenten. Of ze al of niet ooit een grote ronde winnen is van veel factoren afhankelijk, wie weet welke lijken (of bloedzakken) er de komende jaren nog uit de kast rollen. In ieder geval worden we de laatste 3 ronden weer vergast op klinkende overwinningen.
En Dumoulin deelt het verstandig in, nog even de tijdrit en dan naar huis, voorbereiden op de OS.
En Dumoulin deelt het verstandig in, nog even de tijdrit en dan naar huis, voorbereiden op de OS.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Moet zeggen dat de aanvallen van Mollema toch verrassend waren. Eens niet aanklampen maar gewoon proberen. En ja. Dan verlies je wat omdat je de krachten kwijt bent. Maar ik vind het heel positief dat hij het probeerde!
Hopelijk gaat hij vaker wat proberen en lukt t hem om wat tijd terug te pakken. Straks met Contador kan hij leren hoe je moet aanvallen
Hopelijk gaat hij vaker wat proberen en lukt t hem om wat tijd terug te pakken. Straks met Contador kan hij leren hoe je moet aanvallen
is het fietsen aan het her-ontdekken
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Even iets anders: Zit Froome nou echt de hele tijd op z'n vermogensmeter te loeren als het stevig bergop gaat? Hij maakt constant van die spastische bewegingen met z'n hoofd naar beneden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Froome zijn fietshouding is sowiso anti-reclame voor het wielrennen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat heeft volgens mij iets met zijn ademhaling te maken.AmstelGoldRaas schreef:Even iets anders: Zit Froome nou echt de hele tijd op z'n vermogensmeter te loeren als het stevig bergop gaat? Hij maakt constant van die spastische bewegingen met z'n hoofd naar beneden.
Ik vind trouwens de tour totaal niet saai tot nu toe. Heb veel saaiere eerste weken gezien.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
De strijd om etappes is inderdaad mooi om te zien. Wat de gele trui betreft vind ik het vreselijk saai, maar dat zal ongetwijfeld met de overmacht van de Sky-trein te maken hebben waardoor aanvallen gelijk staat aan zelfmoord.copperzzz schreef:Dat heeft volgens mij iets met zijn ademhaling te maken.AmstelGoldRaas schreef:Even iets anders: Zit Froome nou echt de hele tijd op z'n vermogensmeter te loeren als het stevig bergop gaat? Hij maakt constant van die spastische bewegingen met z'n hoofd naar beneden.
Ik vind trouwens de tour totaal niet saai tot nu toe. Heb veel saaiere eerste weken gezien.
Had toch ook met ademhaling te maken? Zo kan hij zijn longen voller zuigen.AmstelGoldRaas schreef:Even iets anders: Zit Froome nou echt de hele tijd op z'n vermogensmeter te loeren als het stevig bergop gaat? Hij maakt constant van die spastische bewegingen met z'n hoofd naar beneden.
Biking is Living!
Dan ben ik blij dat niemand dit kopieert.... je moet er niet aan denken om 30 Froompjes bij elkaar n berg op te zien fietsenscoloo schreef:Had toch ook met ademhaling te maken? Zo kan hij zijn longen voller zuigen.AmstelGoldRaas schreef:Even iets anders: Zit Froome nou echt de hele tijd op z'n vermogensmeter te loeren als het stevig bergop gaat? Hij maakt constant van die spastische bewegingen met z'n hoofd naar beneden.
is het fietsen aan het her-ontdekken
- de zwarten
- Forum-lid HC
Vorig jaar na de eerste aankomst bergop (dag na rustdag):
# Rider Name (Country) Team Result
1 Christopher Froome (GBr) Team Sky 35:56:09
2 Tejay Van Garderen (USA) BMC Racing Team 0:02:52
3 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:03:09
4 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team 0:04:01
5 Geraint Thomas (GBr) Team Sky 0:04:03
6 Alberto Contador (Spa) Tinkoff-Saxo 0:04:04
7 Tony Gallopin (Fra) Lotto Soudal 0:04:33
8 Robert Gesink (Ned) Team LottoNL-Jumbo 0:04:35
9 Warren Barguil (Fra) Team Giant-Alpecin 0:06:12
10 Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team 0:06:57
Eén man binnen de drie minuten: Van Garderen.
Dit jaar na de eerste twee bergritten waaronder 1 aankomst bergop:
1 Christopher Froome (GBr) Team Sky 44:36:03
2 Adam Yates (GBr) Orica-BikeExchange 0:00:16
3 Daniel Martin (Irl) Etixx - Quick-Step 0:00:19
4 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:00:23
5 Joaquim Rodriguez (Spa) Team Katusha 0:00:37
6 Romain Bardet (Fra) AG2R La Mondiale 0:00:44
7 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo
8 Sergio Henao (Col) Team Sky
9 Louis Meintjes (RSA) Lampre - Merida 0:00:55
10 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team 0:01:01
9 renners binnen de minuut (Valverde op 1:01, OK), 15de (Barguil) op minder dan 3 minuten, 17de op minder dan 4 minuten
En dan was Froome's enige échte tijdswinst op de directe concurrenten via een verrassingsaanval bergaf.
Froome en zijn ploeg moeten 2 weken vol aan de bak om iedere ontsnapping met iemand uit de top 20 te pareren, gezien de verschillen zo klein zijn. Froome moet iedere dag dat podium op en interviews geven, voor ocharme luttele seconden op concurrenten die onmiddellijk naar hun hotel kunnen.
En dan zijn er hier die luid roepen dat de tour gedaan is...
Kort van geheugen en de koers vorig jaar niet gezien in de derde week?
1 Christopher Froome (GBr) Team Sky 35:56:09
2 Tejay Van Garderen (USA) BMC Racing Team 0:02:52
3 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:03:09
4 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team 0:04:01
5 Geraint Thomas (GBr) Team Sky 0:04:03
6 Alberto Contador (Spa) Tinkoff-Saxo 0:04:04
7 Tony Gallopin (Fra) Lotto Soudal 0:04:33
8 Robert Gesink (Ned) Team LottoNL-Jumbo 0:04:35
9 Warren Barguil (Fra) Team Giant-Alpecin 0:06:12
10 Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team 0:06:57
Eén man binnen de drie minuten: Van Garderen.
Dit jaar na de eerste twee bergritten waaronder 1 aankomst bergop:
1 Christopher Froome (GBr) Team Sky 44:36:03
2 Adam Yates (GBr) Orica-BikeExchange 0:00:16
3 Daniel Martin (Irl) Etixx - Quick-Step 0:00:19
4 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:00:23
5 Joaquim Rodriguez (Spa) Team Katusha 0:00:37
6 Romain Bardet (Fra) AG2R La Mondiale 0:00:44
7 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo
8 Sergio Henao (Col) Team Sky
9 Louis Meintjes (RSA) Lampre - Merida 0:00:55
10 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team 0:01:01
9 renners binnen de minuut (Valverde op 1:01, OK), 15de (Barguil) op minder dan 3 minuten, 17de op minder dan 4 minuten
En dan was Froome's enige échte tijdswinst op de directe concurrenten via een verrassingsaanval bergaf.
Froome en zijn ploeg moeten 2 weken vol aan de bak om iedere ontsnapping met iemand uit de top 20 te pareren, gezien de verschillen zo klein zijn. Froome moet iedere dag dat podium op en interviews geven, voor ocharme luttele seconden op concurrenten die onmiddellijk naar hun hotel kunnen.
En dan zijn er hier die luid roepen dat de tour gedaan is...
Kort van geheugen en de koers vorig jaar niet gezien in de derde week?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®