Alles over vakanties op én met de fiets

Forumshirtdragers in de Amstel Gold Race

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 17 apr 2006 20:59

Quote: Origineel geplaatst door Noppie op 17 April 2006
]Het is toch echt de keutenberg, het 1e steille begin als je links af de hoek om gaat. Als er 140km (bij de 150km tocht) op hebt zitten, zie je het misschien niet helder meer.



Dat zal wel komen omdat ik hem wat later in het seizoen fiets en dan is de begroeing wat dichter en miscchien komt het door de concentratie voor het klimmen tijdens dat stukje.
Ik zal kijken op 7 mei als ik , als het weer meezit , de Mergellandroute rij. Dit punt heb ik dan na ong. 90 km trouwens.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 17 apr 2006 21:07

Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 17 April 2006
(wie goed ziet, ziet bij het omdraaien mijn forumpakje zitten)









Had je hem wel goed op zijn plaats gestopt.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 18 apr 2006 00:10

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 17 April 2006

Klopt op het vlakke draai ik met gemak 35 per uur zonder enig probleem viel mij op dat ik gewoon veel lui voorbij fietste en in de heuvels werd ik door hen weer ingehaald, tja ze hebben immers "klimbenen" en op het vlakke zat ik weer snel bij ze in de buurt!  mijn buurman zat 3 weken in de Oostenrijkse bergen en had erug goede klimbenen ontwikkeld, hij kan uitstekend uit de voeten daar maar bij terugkomst in DenHaag ben ik de volgende dag met hem gaan rijden en hij zij al snel: ik mis snelheid in m,n benen en het klopte want ik moest mij best wel inhouden omdat hij het tempo absoluut niet kon bijbenen een dag of 3 training had ie nodig om de snelheid weer een beetje erin te krijgen, dus het kan best wel kloppen die "klimbenen". En de hoogte waar hij zat zal ook wel invloed hebben gehad op z,n gestel de bergen liggen immers hoger dan Nederland dus je zuurstof opname is best wel anders maar dat aclimatiseren is wel binnen een week redelijk hersteld.

Mwoa, klopt niet helemaal. Ik woon in Dokkum (Friesland) en heb 1 keer in mijn leven in de "bergen" gefietst (Limburg dus, vorig jaar augustus) en zaterdag de 200 KM in de AGR gereden. Het ging super, had uiteindelijk een gemiddelde op mijn teller staan van 28,4 km/u (de eerste 49 km zelfs 31,8). Ik denk trouwens dat dit door de vele uren spinning komt (minstens 4x per week).

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 18 apr 2006 01:41

Je hebt aanleg om te klimmen of je hebt het niet, dat heeft niet bijster veel te maken met je trainingsomgeving. Heren als Oege Hiddema en Bert Dekker wonen praktisch onder zeeniveau en horen tot de allerbesten tijdens cyclo's als La Marmotte en de Dolomieten Marathon.

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 18 apr 2006 04:04

ja, filmpje deed het. Leuk filmpje!Wat krijg ik T(&^#($^&(^&^$&%(&^ing veel zin om te fietsen.....
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 18 apr 2006 09:25

Quote: Origineel geplaatst door who cares op 17 April 2006
Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 17 April 2006
(wie goed ziet, ziet bij het omdraaien mijn forumpakje zitten)










Had je hem wel goed op zijn plaats gestopt.



lol, zoals je ziet was ik er nog mee bezig

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 apr 2006 11:36

 Zo dan,
Ik heb , waarschijn rolandt op vrijdag in de namiddag zien fietsen rond Valkenburg, ik was er pas om 18.00 na dik 5 uur in de (file) auto gezeten te hebben.
Toen als een Speer(ic) alles uit de auto gehaald voor mij en de 4 fietsvrienden. Boven op de cauberg, bij Landal. mijn vaste fietsmaatje Zou `s avonds al komen en de rest de volgende ochtend vroeg.
MIjn vriendin zou om een uur of 8 met de trein aankomen, dus ik moest nog even gauw boodschappen doen, tussen door. Tot nu toe 1 kopje thee en 1 koffie gedronken en 1 tostie gegeten. (waarom dit er staat wordt straks duidelijk)Tijdens mijn zoektocht naar de albert-Heijn zag ik Noppie nog lopen, maar dat besefte ik pas een minuut later.Enfin 20.00 loop ik de albert uit, en met 2 loodzware tassen naar het station, 2 km lopen, in de regen. Vriendin opgepikt en ik was totaal uitgeput nu. Terug naar het huisje... NU nog eten, naar de griek gegaan om wat te halen en jawel om 21.30 had ik eindelijk wat te eten en wat te drinken.... naast mijn bed nog een liter water gezet om te drinken..Wat een hel die vrijdag !
Zaterdag iedereen is bij het huisje, fietsen had ik al nagekeken en startbordje e.d.  erop. Dus met z'n alle onbijten en ik voelde me eindelijk weer een beetje herboren.Start  10.37
De eerste 50 km rustig afgelegd met zo'n 30-31 gem. Voelde me erg sterk en  kon alles aan zo leek het.TOt het 3-landen punt ging alles erg lekker en voorspoedig. Tot de laatste bocht, ik voelde wat kramp opkomen, net nu ik als eerste boven wilde zijn en ook leek te lukken. Wat rustig door gereden, even staan, maar het hielp niet, ik moest even aan de grond, beetje strekken en daar kwam Rob (fietsmaatje) voorbij.. ik gelijk oop de fiets om toch als eerste boven te zijn.
Dat lukt, toen hebben we even om de laatse 2 gewacht zo'n 30 minuten misschien wel. En ik dacht wel weer hersteld te zijn in die tijd van de kramp..
We vervolgde onze weg en ik voelde toch elke keer weer dei kramp om de hoek komen..( voor evt kenners, het ging bij mijn om de hamstrings, met name links).Aangezien we een punten verdeling hadden gemaakt, 3landen -3 punt, keut- 3 punt, cauberg 4 punten, was mij er alles aan gelegen met de winst te kunnen pronken. Maar Rob reed langzaam maar zeker steeds verder weg met Rudo in zijn wiel.Op het vlakke had ik eigenlijk geen last, met klimmen wel, dus daar moest ik zo rustig mogelijk, zo hard mogelijk, een rare combinatie natuurlijk. En erg frustrerend als je wel de kracht voelt, maar die niet kan aanspreken door kramp.
Eenmaal bij de Keut zag ik wederom noppie, die ik nog geroepen heb, een stukje voor het begion bij een lantaarnpaal staan. De keut stond in het teken van overleven. Het ging zowaar goed, maar elke versnelling die ik trachtte te maken werd afgestraft met een waarschuwing van kramp.. maar... ik kwam boven zonder eraf te moeten... gelukkig dacht ik nog....Rob en Rudo waren op de top toen ik halverwege was... op het vlakke er naar toe en op de Cauberg erover, dat was het plan... Daar bleef het ook bij helaas.. Na de keut vlak voor het bochtje wilde ik mijn voet iets verdraaien in mijn pedaal en tjakka ...... kramp.... eraf en strekken... en bleef maar komen, heb er denk ik een minuut of 15 gestaan denk ik, plasje gedaan.. Het moest maar..
De Cauberg ...Waar ik bang voor was gebeurde helaas ook, op zo'n 100 m voor de eerste bocht moest ik weer even stoppen ivm kramp.. na een minuut of 3 er op en rustig naar boven gereden, maar wel sjagerijning... wat had ik de pee er over in op dat moment zeg...
Tijd 5.38 op mijn klokkie.. totaal met alle pauze en kramppauzes 6.28..
RoB en Rudo waren uiteindelijk 12 minuten eerder boven.
 
NU ik erop terug kijk was het weer heel leuk, maar baal nog een beetje dat ik zo vol heb kunnen rijden als ik wilde en eigenlijk kon..
En ik denk dat die dag file (12.30 tot 18.00 in de auto) en veel te weining eten en drinken die vrijdag mijn de das om gedaan heeft.. Heb ik in ieder geval nog iets geleerd, jerry kan met 10 liter water in de auto, altijd.
Mijn revanche zal komen dat is zeker..
Overigens heb ik in volledig tenue gerden met armstukken.
 

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 18 apr 2006 11:49

Hopelijk zie ik je wel in LM !
Kan je daar revanche nemen

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 apr 2006 11:53

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 18 April 2006

Hopelijk zie ik je wel in LM ! Kan je daar revanche nemen


Ik heb je mail gekregen en ik denk ik dat beide kom rijden, doe graag mee.
Ik laat het nog even weten. Die revanche zal komen.
Ik heb afgelopen week niks gedaan om te herstellen, ik denk dat het voor mij ook beter werk om lekker door te blijven fietsen.Hoe meer ik fiets hoe beter ik me voel over het algemeen..De fiets deed het in ieder geval grandioos !! Evenals het broekje en het shirtzat perfect en lekker !

Plaats reactie