Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 27 jan 2008 13:56

Gezien mijn vraag lijkt mij dit topic het enigste juiste.

Ik ben bezig met een klassiek stalen fiets en ik zou graag een bijpassend klassiek spuitwerk willen toepassen, echter ik kan moeilijk wat voorbeelden zien van die klassieke fietsjes met het spuitwerk.

Bij Richard Sachs en Joe Bell dat is best wel ok, maar ......... ik wordt er toch niet helemaal warm van.

Weten jullie misschien nog meer sites waar ik wat inspiratie kan opdoen.

Het punt is een beetje dat de gebruikte buisjes wat dun zijn tov. de hedendaagse gebruikte stalen buizen dus niet ieder spuitpatroon past daarbij.

Bedankt alvast.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 28 jan 2008 07:46

Nog zo'n staalliefhebber.
Na jaren een stalen Koga toch maar wat anders geprobeerd. Een Canondale en later een prachtige Carbon Passoni.
En nu...Een stalen Gazelle Superbe. Dat rijdt gewoon zoveel beter. Misschien had ik voor Titanium moeten kiezen maar dat was wel erg duur.
Als je Carbon of Alu kiest voor het gewicht dan kan je ook wel een kilo afvallen (is gezonder en goedkoper), wat betreft de rij-eigenschappen gaat er niets boven staal.

Eli

pleegzusterbloe
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53

pleegzusterbloe 18 feb 2008 23:43

@ velo: trek eens een middag uit voor http://www.wooljersey.com/gallery/main.php

@ gastheer G, al ingeschreven voor de L'eroica?

@ discussie: heb drie stalen racefietsen (allen vintage) en wil NOOIT iets anders meer. Kreeg een blikken r>>t
op mijn alu Jan Janssen. Titanium vind ik misschien nog wel mooi, maar onbetaalbaar.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 19 feb 2008 00:05

pleegzusterbloe schreef:@ velo: trek eens een middag uit voor http://www.wooljersey.com/gallery/main.php

@ gastheer G, al ingeschreven voor de L'eroica?

@ discussie: heb drie stalen racefietsen (allen vintage) en wil NOOIT iets anders meer. Kreeg een blikken r>>t
op mijn alu Jan Janssen. Titanium vind ik misschien nog wel mooi, maar onbetaalbaar.


Nou, staal wordt anders ook steeds duurder en begint haast qua prijs titanium te benaderen!
Heb je al eens bij Van Nicolas gekeken? En vervolgens bij Duell? Trek je conclusie zou ik zeggen.
Maar wat rij-eigenschappen betreft, ben ik het geheel met je eens. Hoewel m'n Cannondale Caad 9 ook heerlijk rijdt. Het comfort zit 'm namelijk niet alleen in het frame.
Niets is wat het lijkt..

pleegzusterbloe
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53

pleegzusterbloe 19 feb 2008 14:06

Ja! Kijk maar op de site, inschrijving is vanaf eind vorige maand geopend.

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 19 apr 2008 19:34

vip32 schreef:JAAAH, staal rijdt super. deze winter een oude pinarello opgeknapt en daar rijdt ik nu me trainings rondjes op. zal later wat foto's posten.


bij deze dus :
Afbeelding
Afbeelding

de crank, remmen en zadelpen gaan later nog eens zwart gepoedercoat worden, dan is het een mooi geheel. deze fiets is afgemonteerd met shimano 600, schakelt echt nog prima.

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 19 apr 2008 21:39

[img=http://img138.imageshack.us/img138/7383/p1000512fm4.jpg]

ben ook net 2wk. klaar met mijn stalen fiets .
hij rijdt wel erg fijn .

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 20 apr 2008 00:02

Heel tof en mooi die opgeknapte ranke stalen fietskes...
Maar een rechte vork, Ai...(wel mooie achtergrond)

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 20 apr 2008 00:59

vivo schreef:Heel tof en mooi die opgeknapte ranke stalen fietskes...
Maar een rechte vork, Ai...(wel mooie achtergrond)


nee nee , is geen rechte vork .
is een reynolds ouzo pro , met een hele lichte sprong .
voor de rest alles chorus , zelfs zadelpen na heel lang zoeken .

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 20 apr 2008 01:11

Heel veel moois in dit topic. Als ik naar de foto's kijk krijg ik zelf zin om mijn oude stalen specialized uit 1989 op te knappen.

@ poets: als ik het van je mag weten waar heb je je standaard gekocht?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie