Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

giroditaliafan
Forum-lid

giroditaliafan 10 mei 2011 20:34

Indrukwekkende beelden en commentaar op de Belg vandaag!!

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 10 mei 2011 20:37

Na mijn ritje vanmiddag thuisgekomen en de laatste 30 kilometer nog gezien. Zowel op de Belg als op Eurosport gepaste stilte.
Zeer, zeer, zeer indrukwekkend en een waardig eerbetoon na de tragische gebeurtenis van gisteren.

Moet toegeven dat ik een traantje weggepinkt heb. Zowel door het overlijden van Wouter (ook al ken ik de goede man niet)
de indrukwekkende beelden alsmede door het feit dat je ervan doordrongen wordt dat je op de fiets erg kwetsbaar bent.
Ook al fiets ik nooit met die snelheid (een berg af).

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 mei 2011 20:41

Zelfs door de zonnebrillen heen zag je de mannen huilen. Dat moet een zeer emotioneel moment voor Farrar zijn geweest. Mooi eerbetoon aan een collega. Mooie stilte op de TV en veel handengeklap.
Live fast; die young. mijn blog

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 10 mei 2011 20:58

H&H schreef:Wie heeft er een link voor een stream.
Sporza krijg ik er nooit voor.

Edit: Heb al een gevonden.

Waar heb je een live feed via internet gevonden?
Twitter: @rbruijns

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 10 mei 2011 21:21

Vandaag een schitterend eerbetoon gezien van zoals Karl Vannieuwkerke het noemde vooral een vriend uit het peloton. Zoals al gezegd is, waren de emoties van alle renners zichtbaar, ongeacht van welk team, nationaliteit, leeftijd of niveau. Zelfs de normaal alles verhullende zonnebril kon hier niet tegen helpen. Wat rest is het besef van kwetsbaarheid en onmacht, maar tegelijk ook het gevoel van eendracht. Karl Vannieuwkerke zei het al, het is spijtig dat het moet gebeuren, maar een schitterend en waardig eerbetoon is wat ons rest.

Moge hij in vrede rusten en al het beste voor zijn familie en iedereen die hij graag zag.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 10 mei 2011 21:26

Zat met kippenvel te kijken. Indrukwekkende prachtige finish.
Rust in vrede.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

hm2694
Forum-lid

hm2694 10 mei 2011 21:52

Heb met kippevel de laatste kilometers zitten kijken. Kunnen we denk ik alleen maar heel veel respect voor hebben.

Moge hij ruste in vrede.

Prachtig eerbetoon en de emoties zijn denk de hele dag aanwezig geweest. Ik wil de familie van Wouter Weylandt, vrienden en bekende maar ook het hele wielerpeleton sterkte toe wensen de komende dagen zullen niet makkelijker worden.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 10 mei 2011 22:26

Monte Crostis :S

Afbeelding

Afbeelding

HenH
Forum-lid

HenH 10 mei 2011 23:58

rbr schreef:Waar heb je een live feed via internet gevonden?

Ik heb via deze link gekeken. Is ook nog Sporza;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

corniel
Forum-lid HC

corniel 11 mei 2011 00:03

De aanblik van Ferrar toen de finish gepasseerd werd, gaf mijn een sterk Fisherman's Friend momentje, Ik was vast niet de enige. Zoals Van Veen Brel ooit vertaalde:
Maar dan een vriend te zien die huilt...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2011 00:12

Ik was dus niet de enige....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 11 mei 2011 00:25

The riders of LEOPARD TREK wish to communicate that they will leave the Giro d’Italia as of tonight, following the tragic accident of their teammate and friend Wouter Weylandt. This choice of the riders has the full support of the staff and management of LEOPARD TREK. General Manager Brian Nygaard: “The decision needed to be taken by the riders, because they are the ones that participate in the race. We have always said that we would stand behind their choice.” “We wish to thank the other teams, the race organisation RCS, the Italian authorities and all the fans on the road between Genova and Livorno on today’s stage, as the peloton paid tribute to Wouter Weylandt.” Team Captain Fabian Wegmann explains the rider’s decision. “We have a lot of respect for the Giro d’Italia and for cycling, but we simply cannot continue racing given the circumstances. We are professional athletes, but we feel this is the right thing to do.”
Bron: facebook pagina leopard trek

Ze koersen dus niet meer verder deze Giro, ik gok dat er nog wel meer renners uit de giro stappen. Ongelooflijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie