Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 02 apr 2017 21:12

Je kan je druk maken over de twijfel of deze of gene renner al dan niet ongeoorloofde middelen neemt, maar het enige wat je hiermee bereikt is dat je je eigen amusement keldert. En je zit niet noodzakelijk dichter bij de waarheid omdat er meer artikels in de pers zijn over verschenen.

(by the way, Gilbert spreidt hier niet de dominantie ten toon zoals bvb Cancellara dat deed in 2010)

Geniet gewoon van de koers, het is totnogtoe een spectaculair seizoen met elke wedstrijd een gevecht met open vizier. Fantastisch toch?
Afbeelding

Karl66
Forum-lid

Karl66 02 apr 2017 21:15

Fiedoo, zou dan niet komen door de taktiek, of beter gezegd het gebrek aan taktiek? Als je zag hoe ze dat in GW aanpakten, man man man, laten we het dan maar nooit meer over de ploegleiders van TLJ hebben...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

i-mac

i-mac 02 apr 2017 21:22

Wetende dat doping niet weg te denken is uit het wielrennen, dan rest de vraag waarom sommige mensen tegen beter weten dan toch kijken naar koers op TV. Als je je er aan ergert, dan is het toch beter dat je niet kijkt? Ik erger(de) me aan voetbal, dus kijk ik nooit meer. Nu erger ik me niet meer ;-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 apr 2017 21:30

Karl66 schreef:Fiedoo, zou dan niet komen door de taktiek, of beter gezegd het gebrek aan taktiek? Als je zag hoe ze dat in GW aanpakten, man man man, laten we het dan maar nooit meer over de ploegleiders van TLJ hebben...
Over TLJ gesproken; als Tankink je eerste man is heb je het wel bar slecht gedaan. Waar was Boom??

En wat QS betreft: een ploeg met DIE medische begeleiding is per definitie zwaar verdacht! Dat is het uitschot der ploegartsen. Wie dat niet wil zien is (bewust?) naief.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 02 apr 2017 21:40

sillah75 schreef: +1 Gilbert voelt zich ook goed bij QS , de moraal doet ook wat met een renner . Hij kan eindelijk de koersen rijden die hij wil rijden en zonder Van Avermaet in de ploeg.
En heeft een heel ander contract dan bij BMC. Kreeg bij BMC een riant salaris, krijgt bij Quick Step een veel lager salaris maar wel flinke bonus adhv resultaten.
Laatst gewijzigd door ericpeters op 02 apr 2017 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

bever
Forum-lid

bever 02 apr 2017 21:46

ik vond het zielig voor Tom Boonen. Wel een mooie koers gezien

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 02 apr 2017 22:03

EmPeHa schreef:Meest aannemelijk is dat hij een jas vatte die over het hek hing.
Je ziet in de slomo duidelijk dat Sagan als eerste valt en Van Avermaat en Naessen(?) daardoor ook vallen. Jas hangt in de fiets van Naessen. Sagan reed te dicht langs het publiek/ de hekken en veroorzaakt daardoor de valpartij.
Van Baarle had het al aan zien komen ;) die koos de kant van de weg waar volop ruimte was.

Genoten van de koers, ik vond het een erg mooie overwinning van Gilbert. Als je 60 km een groep voor kunt blijven heb je het meer dan verdiend.Hoe ik er bij kom weet in niet, maar het was bijna Mercksiaans. :D :D :D

Ook mooi dat er twee Nederlanders in de top 4 staan. "We" doen weer goed mee.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 02 apr 2017 22:08

Ik ging uit van wat ze volgens mij op Sporza als aannemelijk hielden. Ondertussen meldde Sporza op internet iets anders.

lb117
Forum-lid

lb117 02 apr 2017 22:57

TLJ wederom dramatisch vandaag!
gelukkig lieten Terpstra en met name v Baarle een sublieme koers zien. maar Neerlandstrotst begint onderhand wel echt mijn keel uit te komen

Pelep
Forum-lid

Pelep 02 apr 2017 23:18

uninvitedguest schreef:
EmPeHa schreef:Meest aannemelijk is dat hij een jas vatte die over het hek hing.
Je ziet in de slomo duidelijk dat Sagan als eerste valt en Van Avermaat en Naessen(?) daardoor ook vallen. Jas hangt in de fiets van Naessen. Sagan reed te dicht langs het publiek/ de hekken en veroorzaakt daardoor de valpartij.
Klopt. Sagan rijdt (domweg) tegen de pootjes van de dranghekkens.
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2940697

Sagan z'n uitlating na Gent-Wevelgem dat hij kan beslissen wie wint klopt wederom, maar het was waarschijnlijk zo niet bedoeld.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 03 apr 2017 09:43

bever schreef:ik vond het zielig voor Tom Boonen. Wel een mooie koers gezien
Werkelijk ongeloofelijk dat met zulk duur materiaal je ketting tussen de voorbladen vast kan komen te zitten; en dat twee keer achter elkaar.

En dan die gozer van Barheirn Merida (dacht ik) die zijn fiets in tweeën brak, ook onvoorstelbaar; Net alsof ze zich pas halverwege de koers realiseerden dat er kassei-stroken in het parcours zaten.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 03 apr 2017 09:54

De mecano-chien van Tom zal zeker en vast uitleg moeten geven als hij kort voor de koers nog aan de voorderailleur heeft gesleuteld.

Plaats reactie