Cannondale
Een proefritje van 10 minuten vaak nog in je gewone kleren heeft ook geen enkele zin! Is veel te kort en alleen de straat waar de FM gevestigd is op en neer fietsen tja... Kan me wel voorstellen dat ze niet aan proefritten kunnen doen want alleen als je de juiste maat hebt met de juiste afstelling kan je pas echt voelen of de fiets wat voor je is. Misschien dat de grotere merken testcentra kunnen openen.
No pain no gain, no guts no glory!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Volgens mij was de afgebeelde fiets wel ongeveer wat je in gedachten had. En zonder gekheid, het deel testen is door Piet de Wit prima verwoord, het deel dat alles pas te krijgen si is onzin dat lukt niemand dus ook Piet de Wit niet.
Als je een goede dealer zoekt zit je bij Piet de Wit prima, Kun je zelf aardig sleutelen en heb je al een bestaande fiets die bevalt (met mogelijk wat wijzigingen/verbeteringen) dan kun je overal terecht (een proefrit zegt weinig maar een fm met kennis zorgt dat jij een goede fiets krijgt waarbij een breed merkengamma een must is aangezien geen enkel merk elke fietser tevreden kan stellen).
Als je een goede dealer zoekt zit je bij Piet de Wit prima, Kun je zelf aardig sleutelen en heb je al een bestaande fiets die bevalt (met mogelijk wat wijzigingen/verbeteringen) dan kun je overal terecht (een proefrit zegt weinig maar een fm met kennis zorgt dat jij een goede fiets krijgt waarbij een breed merkengamma een must is aangezien geen enkel merk elke fietser tevreden kan stellen).
Sharkman 1 schreef:Volgens mij was de afgebeelde fiets wel ongeveer wat je in gedachten had. En zonder gekheid, het deel testen is door Piet de Wit prima verwoord, het deel dat alles pas te krijgen si is onzin dat lukt niemand dus ook Piet de Wit niet.
Bedankt voor je wijze woorden.
Afgebeelde fiets......... ? Bedoel je mijn opmerking over de fiets van DickE ?
Dat alles pas te krijgen is ? Piet de Wit geloof ik alleen gezegd dat zij met hun kennis en advies en het opmeten van de klant zij samen met de klant tot een juiste keuze zullen komen (zo ongeveer, ik weet het niet meer precies woordelijk).
Een proefrit zegt misschien niet alles, maar ik begreep wat van berichten in dit topic dat dit aan te raden als je zoals ik zit te kijken naar deze 2 type fietsen.
Cannondale Synapse Ultegra
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Ik bedoelde mijn nieuwe fiets die ook in het artikel stond (supersix).
Verder is het inderdaad zo dat synapse en supersix zover uit elkaar staan dat een testritje wel aan te bevelen is maar dan is 10 minuten ook wel prima om een idee te hebben.
Dus: oude fiets opmeten, deze naast de geometrie van een Supersix en een Synapse leggen en dan een keuze maken.
Verder is het inderdaad zo dat synapse en supersix zover uit elkaar staan dat een testritje wel aan te bevelen is maar dan is 10 minuten ook wel prima om een idee te hebben.
Dus: oude fiets opmeten, deze naast de geometrie van een Supersix en een Synapse leggen en dan een keuze maken.
Dus: oude fiets opmeten, deze naast de geometrie van een Supersix en een Synapse leggen en dan een keuze maken.[/quote]
+1 Dat laatste is eigenlijk het allerbelangrijkste en gemakkelijkste als je gaat kijken naar een nieuwe fiets mits je er natuurlijk zeker van bent dat je op je huidige fiets goed zit!
+1 Dat laatste is eigenlijk het allerbelangrijkste en gemakkelijkste als je gaat kijken naar een nieuwe fiets mits je er natuurlijk zeker van bent dat je op je huidige fiets goed zit!
No pain no gain, no guts no glory!
Ik zal de maten van mijn huidige caad5 frame gaan opmeten en daarmee dan eerst eens naar piet de wit gaan. Gewoon eens om aan te horen wat zij azeggen. Is een goede dealer maar doen dus niet proefritten. Of het nu wel of niets toevoegd. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het pas echt iets toevoegd als een superix of synapse op jou is afgesteld.
Qua berichten op dit forum zou je zeggen dat de synapse voor mij als toerrijder in theorie een goede optie (ook qu comfort) zou zijn ook al rij ik nu op een caad5 frame.
Lohman amsterdam had trouwens ook niet beide fietsen op voorraad staan, zouden dan de fiets laten komen die mij eerste voorkeur had en daar dan op rijden.
Rijwielpaleis bilthoven had ze geloof ik wel beide, maar is voor eventuel latere service beurten (mocht je hem na proefritten daar kopen) niet helemaal handig.
Qua berichten op dit forum zou je zeggen dat de synapse voor mij als toerrijder in theorie een goede optie (ook qu comfort) zou zijn ook al rij ik nu op een caad5 frame.
Lohman amsterdam had trouwens ook niet beide fietsen op voorraad staan, zouden dan de fiets laten komen die mij eerste voorkeur had en daar dan op rijden.
Rijwielpaleis bilthoven had ze geloof ik wel beide, maar is voor eventuel latere service beurten (mocht je hem na proefritten daar kopen) niet helemaal handig.
Cannondale Synapse Ultegra
Zo hij is klaar.
Caad 9
3t ergonova pro stuur
3t arx stuurpen
3t doric team zadelpen
Rotor 3d 50-39 crank
Schifters voor-achter derailleur , cassette Sram Force.
Wielen Fulcrum 5 rode stickers verwijderd
Kmc ketting zilver
Pedalen speedplay
Selle italia slr zadel .
Gewicht 8.02
Ben er zeer tevreden mee.

Caad 9
3t ergonova pro stuur
3t arx stuurpen
3t doric team zadelpen
Rotor 3d 50-39 crank
Schifters voor-achter derailleur , cassette Sram Force.
Wielen Fulcrum 5 rode stickers verwijderd
Kmc ketting zilver
Pedalen speedplay
Selle italia slr zadel .
Gewicht 8.02
Ben er zeer tevreden mee.

S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
-
wildromance
- Forum-lid
Top fiets Pierre!!!
Als je wint heb je vrienden
Zeker!!
Als ik ergens nog een zwart Caad 9 in 56 cm zie hangen voor weinagh, dan is ie meteen verkocht.
Mijn afmontage zou dan zijn:
- Campa Chorus 2011
- Zipp SL alu stuur- en stuurpen met zwarte Fizik stuurlintje
- Zipp SL seatpost + zwarte Arione met Ti rails
- Zwarte Look keo pedalen
- Handgemaakte wielen: Mavic Open pro ceramic, record naafjes, zwarte sapim spaken, zwarte messing nippels (Zipp wielen zijn voor mij helaas te duur)
- zwarte Conti bandjes
- zwarte Elite Pase bidonhouders
Eerst nog effe het frame tegen zien te komen......
Als ik ergens nog een zwart Caad 9 in 56 cm zie hangen voor weinagh, dan is ie meteen verkocht.
Mijn afmontage zou dan zijn:
- Campa Chorus 2011
- Zipp SL alu stuur- en stuurpen met zwarte Fizik stuurlintje
- Zipp SL seatpost + zwarte Arione met Ti rails
- Zwarte Look keo pedalen
- Handgemaakte wielen: Mavic Open pro ceramic, record naafjes, zwarte sapim spaken, zwarte messing nippels (Zipp wielen zijn voor mij helaas te duur)
- zwarte Conti bandjes
- zwarte Elite Pase bidonhouders
Eerst nog effe het frame tegen zien te komen......
Niets is wat het lijkt..
-
hanoskator
- Forum-lid
Awsome! ik zou alleen nog een beetej meer kleur in de brauwerij brengen
maar dat ben ik, dat zwarte heeft ook wel iets! 
Gr Hanos
Gr Hanos
Trainen is voor talentlozen =P
-
biketerreur
- Forum-lid
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Damn, meer een foto van "ik had nog wat onderdelen over van mijn vorige fiets en aangezien ik toch kleurendoof ben....."