daniel1975 schreef: ↑10 okt 2020 20:26
Djemz schreef: ↑10 okt 2020 14:18
Nu het is niet bij canyon alleen. De prijzen zijn gewoon belachelijk aan het worden dankzij leasing en goedkope fietsleningen.
Prijzen slaan helemaal nergens meer op. Tot een jaar of 5-6 geleden kocht je voor 6-7k een topmodel met (S)Record of DuraAce.
Ik vind de lol van mooie spullen er echt wel een beetje vanaf.
Dat is toch een slim business-model.
Vroeger reed ik in een VW Golf (2). Als je nu een VW Polo koopt, is deze al groter dan een VW Golf van een paar jaar geleden (Laat staan van een van 1987

). Maar hoeveel mensen stappen nu terug naar een kleiner model? Heel weinig, meeste mensen kopen steeds weer het nieuwe model en groeien zo mee met het model. En "wennen" ook beetje bij beetje aan het steeds duurder worden. Rationeel gezien zou je eens in de zoveel modelwisselingen gerust een stapje terug kunnen doen. (Bovenstaande is ook toepasbaar op tal van andere merken/modellen).
Hoeveel personen stappen van een 2 modellen oudere Dura-ace over naar een nieuwe 105? Rationeel gezien werken ze ong. hetzelfde, qua uitstraling en naam hebben ze wel een ander aanzien (bij het gros van de mensen).
Prijzen zullen alleen maar zakken als de consument het er niet meer voor betaald. Maar dat gaat niet gebeurden. We worden steeds rijker. We verschuiven ons beschikbare budget naar het fietsbudget of laten er andere dingen voor. Er komen steeds meer financierings achtige mogelijkheden.
Tijd dat fietsen zo populair wordt als tennis
