Cannondale
De Kuit schreef:Beste cannondale rijders,
ik wil toch even mijn nieuwe caad 10 showen met Quasar ua30 wielen, gewicht 7,2 kilo compleet. Heb er inmiddels toch maar een rondje op gefietst, maar bij terugkomst gelijk een probleem: Mijn vrouw wil dat ik 'm in de schuur zet..??!!
Wat vinden jullie?
grt. De Kuit
Mooie fiets, is gewoon even wennen voor je vrouw.
Maar hoe kom je aan die 7.2 kilo?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
In de Tour is hij gewogen op 8.4kg maat 58.
Fiets voorzien van std RS10 wielen 1902gram, 105 groep en Grossamer cranck. Dus 7.2kg lijkt me wel iets aan de optimistische kant.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun je die 7.2 kilo van harte.
Fiets voorzien van std RS10 wielen 1902gram, 105 groep en Grossamer cranck. Dus 7.2kg lijkt me wel iets aan de optimistische kant.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun je die 7.2 kilo van harte.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
alexwilier schreef:d_jokke schreef:De Kuit schreef:Beste cannondale rijders,
ik wil toch even mijn nieuwe caad 10 showen met Quasar ua30 wielen, gewicht 7,2 kilo compleet. Heb er inmiddels toch maar een rondje op gefietst, maar bij terugkomst gelijk een probleem: Mijn vrouw wil dat ik 'm in de schuur zet..??!!
Wat vinden jullie?
grt. De Kuit
Zorg maar dat de schuur goed is afgesloten en dat je een verzekering tegen diefstal hebt!! (+informeren bij de verzekering of je fiets echt verzekerd is tegen diefstal als hij in de schuur staat)
Vrouw in de schuur! Hoef je ook niks extra te laten verzekeren want die worden door het dievengilde toch nooit meegenomen.
Frame -maat 56 ( 1.1 kilo), wielen wegen 1.5 kilo, ultegra afgemonteerd, op de weegschaal echt maar 7,2 kilo. Ik kan er niet meer van maken en mijn weegschaal ook niet. Na het voorlezen van jullie interessante oplossingen , begrijpt mijn vrouw waarom de schuur eigenlijk te min is voor dit prachtige alu-ros! Bedankt hiervoor.
grt. De Kuit
grt. De Kuit
-
hanoskator
- Forum-lid
frame weegt geen 1.1kg in die kleur , het verschil met witte verf en zwarte verf is al 100 gram ofso, ik heb zelf een supersix met de zelfde afmontage gestript, en alles even gewogen dat stuur weegt ook 300 gram , zadelpen is ook zeker niet licht. Heb je die fiets echt compleet gewogen aan een haak? of los gewichtjes opgeteld etc?
ben benieuwd, anders wordt mijn supersix wel héel erg licht als dit waar is haha.
groet Hanoskator
ben benieuwd, anders wordt mijn supersix wel héel erg licht als dit waar is haha.
groet Hanoskator
Trainen is voor talentlozen =P
Nu heb ik met Piet de Wit in de Wormer gebeld en die doen in principe niet aan proefritten.
Het komt erop neer dat zij van mening zijn dat elke fiets persoonlijk is qua maatvoering en afstellen van onderdelen en dat het anders appels met peren vergelijken is.
Er werd mij verteld dat bij goed meten en afstellen je tot een goede keuze komt welke fiets je neemt.
Tja, op zich kom deze FM wel goed op mij over maar de vraag is , wat doe je.
Ga je serieus bij deze FM je fiets uitzoeken of toch op zoek naar een andere FM in de buurt van Purmernd die wel je wel een korte/uitgebreide proefrit op beide laat maken. Voegt het inderdaad dan wel iets toe. I am confused :rolleye:
Het komt erop neer dat zij van mening zijn dat elke fiets persoonlijk is qua maatvoering en afstellen van onderdelen en dat het anders appels met peren vergelijken is.
Er werd mij verteld dat bij goed meten en afstellen je tot een goede keuze komt welke fiets je neemt.
Tja, op zich kom deze FM wel goed op mij over maar de vraag is , wat doe je.
Ga je serieus bij deze FM je fiets uitzoeken of toch op zoek naar een andere FM in de buurt van Purmernd die wel je wel een korte/uitgebreide proefrit op beide laat maken. Voegt het inderdaad dan wel iets toe. I am confused :rolleye:
Cannondale Synapse Ultegra
Ik heb vandaag een aantal fietszaken gebeld (Haan Wielersport/Ouderkerk a.d. Amstel en Rijwielpaleis Bilthoven) en ze zeiden allemaal dat een proefrit wel mogelijk was maar dan niet meer dan een kort rondje. 10 min bv. of zo.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Wat had jij dan verwacht, dat ze aan een wildvreemde aan gingen bieden om als proef een peperdure fiets qua waarde te decimeren (bijna niemand heeft tegenwoordig nog proefmodellen staan) overigens is de mening van Piet de Wit (zie boven) dat elke fiets pas te maken is behoorlijk onzin en werkt het groeien van internetshops juist in de hand. Wel is het zo dat een testfiets nooit vergelijkbaar is met het uiteindelijke resultaat en het je nooit meer dan een indicatie kan geven.
Sharkman 1 schreef:Wat had jij dan verwacht, dat ze aan een wildvreemde aan gingen bieden om als proef een peperdure fiets qua waarde te decimeren (bijna niemand heeft tegenwoordig nog proefmodellen staan) overigens is de mening van Piet de Wit (zie boven) dat elke fiets pas te maken is behoorlijk onzin en werkt het groeien van internetshops juist in de hand. Wel is het zo dat een testfiets nooit vergelijkbaar is met het uiteindelijke resultaat en het je nooit meer dan een indicatie kan geven.
He Sharkman. Leuk dat ik nu een gezicht erbij weet. Je stond laatst in het koopgids van fiets met een artikel.
Misschien heb ik het telefoongesprek niet helemaal goed verwoord.
Bedoel je dat ik niet prat moet gaan om ergens een testritje te regelen (daarbij ervanuitgaande dat ik daar natuurlijk dan wel fietskoop). Qua vergelijking met suxpersix/synapse dacht ik om hier een stukje op te rijden. Ik ben trouwens niet helemaal een onbekende bij piet de wit.
Toch naar Piet de Wit gaan om de fiets te kopen ?
Ik weet het niet meer.
Ik wilde mijn oude fiets als reserve fiets houden. Dat is nog steeds de bedoeling maar er moet nu een reparatie gebeuren die een paar honder euro gaat kosten en dat geld steek ik liever nu in de nieuwe racefiets.