DickE schreef:Ik heb de afgelopen vijf jaar lang met veel plezier op een Synapse gereden. Het vorige model dus.
Afgelopen najaar was ik in de gelegenheid om af en toe op de opvolger te fietsen.
(Hi Mod,Sram Red, Fulcrum 1 wielen en een Hollogram Cannondale crankstel)
Ook heb ik een week lang de beschikking gehad over een SuperSix.
(Hi Mod, Sram Red,Mavis R-sys wielen met carbon spaken d'r in en een Hollogram Cannondale crankstel)
Beide top afgemonteerde fietsen!
Qua rijgedrag zit er niet echt heel veel verschil met dien verstande dat de SuperSix ietsjes scherper stuurt. (nerveuzer) Qua comfort ligt het erg dicht bijelkaar. Dat viel mij wat betreft de SuperSix reuze mee.
Ik heb ook de wielen gewisseld. Voorzover ik mij herinner boden de Mavics wat meer comfort.
Maar..........de geometrie is in vergelijk wat anders.
Framehoogte van beide fietsen was 58cm. Balhoofdbuis en de lengte van de bovenbuis is bij de Synapse 20cm/58cm en bij de SuperSix 17.5cm/57.5cm.
Wielbasis is resp. 101.1 / 99.6.
Vergelijk dat eens mat je CAAD 5.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Synapse. Afmontage als boven omschreven maar Sram Force ipv Sram Red.
Al met al was het een groot genoegen om deze fietsen te mogen proberen.
(je zal maar klant bij zo'n fietsenwinkel)
Bedankt voor je uitleg.
Ik zal een en en ander eens mijn caad 5 gaan nameten.
Heb nu een 60 cm frame, daarbij bedoel ik (als je de geo pagina van cannondale kijkt) dat B (bovenkant buis tot hart as) dus 60 cm is.
Dus is de Synapse (B gaat niet verder dan 56) wel uberhaupt voor mij geschikt
De rest (wielbasis, etc. ), moet ik nog nameten. De fiets staat nu even bij mijn fietsmaat omdat de trapas vervangen moet worden).
Wil wel op beide fietsen toeren/test rit maken, maar vraag me of of een FM bij mij in de buurt (Wormer, Amsterdam) dat wel doet. Een testrit van uren of zou een kort ritje voldoende moeten zijn ?