Commentaar op commentaar
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Volgens mij heeft iedereen in z'n leven wel eens een voetbalveld gezien, waardoor dat een prima referentie is om de grootte uitgedrukt in aantal voetbalvelden in te schatten/beelden. 5.000 meter in het kwadraat zegt zo weinig, net als de vakkundige naam voor poeptransfusie. Bij dat laatste heb je meteen een idee over de plaats in het lichaam en het orgaan waar 't allemaal om te doen is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee natuurlijk niet.
We hebben toch niet voor niets een standaard bedacht ooit, het metrisch systeem? We zeggen toch ook niet dat een gebouw 10 mensen hoog is? Iedereen heeft namelijk wel eens een mens gezien…..
Schrap dan ook geschiedenis maar, iedereen heeft toch Google?
We hebben toch niet voor niets een standaard bedacht ooit, het metrisch systeem? We zeggen toch ook niet dat een gebouw 10 mensen hoog is? Iedereen heeft namelijk wel eens een mens gezien…..
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dan bestaat er ook nog eens iets als "barf"
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ben eigenlijk voor beide.
Natuurlijk moet men de juiste waardes leren maar van mij mag ter verduidelijking zeker een voorbeeld gegeven worden voor de beeldvorming.
Als ik vroeger met mijn kinderen hielp bij hun huiswerk en er kwam kubieke decimeter (dm3) voorbij gaf ik ook altijd het voorbeeld van een pak melk.
En dat deed ook met bepaalde afstanden, zo is de afstand van ons huis naar het station een kilometer dus dat werd ook een bepaalde graadmeter.
Ik had daar geen moeite mee omdat ik ze wel op de originele eenheden bleef wijzen.
Natuurlijk moet men de juiste waardes leren maar van mij mag ter verduidelijking zeker een voorbeeld gegeven worden voor de beeldvorming.
Als ik vroeger met mijn kinderen hielp bij hun huiswerk en er kwam kubieke decimeter (dm3) voorbij gaf ik ook altijd het voorbeeld van een pak melk.
En dat deed ook met bepaalde afstanden, zo is de afstand van ons huis naar het station een kilometer dus dat werd ook een bepaalde graadmeter.
Ik had daar geen moeite mee omdat ik ze wel op de originele eenheden bleef wijzen.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
De geschiedenis leert dat de meter ook maar een Franse slag in de lucht was. Een veertigduizendste van de omtrek van de aarde. Het hele SI-systeem is er gekomen om van al die lokale eenheden af te raken. De Engelsen en Amerikanen liggen nog steeds dwars.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die meter is wel de standaard en vreselijk logisch. Dat gekke Imperial system slaat natuurlijk nergens op.
Dat je 1 liter met een pak melk, en 1 kg met een pak suiker vergelijkt is logisch…….voor kinderen. Maar je intentie was wel om ze de normale maatvoering aan te leren.
Dat je 1 liter met een pak melk, en 1 kg met een pak suiker vergelijkt is logisch…….voor kinderen. Maar je intentie was wel om ze de normale maatvoering aan te leren.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Nee, het gaat erom dat de mens leert om in verhoudingen te denken. Die meter was puur willekeurig. Hoe zo een veertigduizendste? Waarom niet een honderdduizendste, of gewoon duizendste, of nog beter overeenkomstig de laatste inzichten van de natuurkunde: gelijk aan de lengte die het licht in het vacuüm aflegt in een seconde: namelijk "c"?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tuurlijk was de meter willekeurig. Een handzaam formaat en vervolgens heel slim en logisch uitgewerkt. Moeilijker is het niet.
Maar bij een gebouw hebben heel veel mensen het over het aantal verdiepingen en niet het exact aantal meters. En verdiepingen van een gebouw hebben ook niet allemaal dezelfde hoogte.daniel1975 schreef: ↑31 jul 2025 09:46 Nee natuurlijk niet.
Als je ergens over praat gebruikt men (ik) doorgaans voorbeelden en schattingen omdat je het niet exact weet.
Voor afstanden met de auto gebruik je toch ook vaak het aantal uren rijden