Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8956
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 nov 2016 22:51

En wie heeft jou het morele kompas gegeven?
Persoonlijk ben ik meer een struisvogel kijker. Ik kijk graag spannende koers en wil verder geloof ik helemaal niet weten wie van de huidige sporters gebruikt of niet.
Gelukkig is Thomas al een tijdje gestopt... :-P
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38238
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2016 07:41

Hoeveel spannende koers heb je gezien in het toppunt van de doping? Armstrong die 7jr de hele toer plat heeft gelegd, Mapei die met z'n 3en op het gemak Roubaix wint. Poeh , wat was dat spannend zeg.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3274
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 28 nov 2016 08:30

Simpele oplossing
De tour moet het soleren en rijden in kleine kopgroepjes extra belonen, bijvoorbeeld door strafseconden uit de delen aan alles achter deze fietsers. We weten allemaal dat solorijden veel meer vermogen kost dan rijden in een groepje.
Dan heeft dat strategische rijden van geen enkele zin meer.
Ook leuk, starten per deelnemer om de minuut, degene die vooraan in het klassement staat start als laatste. Maak de tour gewoon een grote tijdrit en klaar is Klara.
Ploegleidersauto's en oortjes uit de koers doet ook wonderen volgens mij.

Genoeg opties om het wielrennen aantrekkelijker en rechtvaardiger te maken lijkt mij.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38238
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2016 08:40

Tour als een grote tijdrit is dodelijk saai, geen optie imho.
Kleinere ploegen en dan 2 ploegen extra is wel een optie; dan zullen kopmannen weer kopman worden ipv superknecht. Oortjes alleen aansturen via wedstrijdkanaal ivm veiligheid, niet voor instructies.
Minder idioot lange etappes in de bergen; de kortere etappes laten laatste jaren in de bergen vaak een boeiender verloop zien.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5965
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 nov 2016 08:42

NicoNB schreef:...Maak de tour gewoon een grote tijdrit en klaar is Klara.....
Tijdritten vind ik dodelijk saai. Net zo erg als schaatsen kijken. Ik doe het ook niet. Ik kijk bij tijdritten 's avonds wel even wie er gewonnen heeft. Wat wel altijd spektakel geeft in een grote ronde is een korte bergrit van pak en beet 120 km. Dan is er vaak wel vanaf minuut 1 actie in de koers. Maar volgens mij dwalen we zo af met deze discussie.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27677
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 nov 2016 08:47

NicoNB schreef:Simpele oplossing
De tour moet het soleren en rijden in kleine kopgroepjes extra belonen, bijvoorbeeld door strafseconden uit de delen aan alles achter deze fietsers. We weten allemaal dat solorijden veel meer vermogen kost dan rijden in een groepje.
Dan heeft dat strategische rijden van geen enkele zin meer.
Ook leuk, starten per deelnemer om de minuut, degene die vooraan in het klassement staat start als laatste. Maak de tour gewoon een grote tijdrit en klaar is Klara.
Ploegleidersauto's en oortjes uit de koers doet ook wonderen volgens mij.

Genoeg opties om het wielrennen aantrekkelijker en rechtvaardiger te maken lijkt mij.
Veel makkelijker is om het tijdverschil bovenop iedere berg mee te tellen. Dan dwing je de kleppers om uit hun pijp te komen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3274
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 28 nov 2016 10:39

havana schreef:Veel makkelijker is om het tijdverschil bovenop iedere berg mee te tellen. Dan dwing je de kleppers om uit hun pijp te komen.
Goed plan.

Wat doen we met die sprinters die in de dagen voor de bergen etappes winnen en uit de tour stappen zodra de echt aan de bak moeten?
Of gewoon eerst de bergen zodat ze zich daar leeg kunnen rijden.
Het model zoals jij voorstelt helpt daar wel bij.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38238
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2016 11:51

Sprinters en mensen die gokken op een generaal pardon voor de bus die buiten tijd aan komen ook ECHT eruit gooien. Dan moeten ze in elk geval doortrappen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 28 nov 2016 12:43

Gargamel: OOOH ik haaaaAAAAaaaaat sprinters. Wat is dit voor onzin. Voor een sprinter is net zo goed plek in de tour als voor een klimmer, een knecht en een klassement renner.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38238
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2016 12:49

Neemt toch niet weg dat ze als onderdeel van het peloton gewoon op tijd binnen moeten zijn binnen de marge en niet een zo groot mogelijke bus creeren waarbij ze weten dat de organisatie toch een generaal pardon verleent?
Niks mis met een mooie sprint hoor.
Less is bore

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 28 nov 2016 14:37

chrissiewizzie schreef:En list en bedrog is vast onderdeel van wielrennen en geeft de mooiste verhalen. Ik ben niet voor valsspelen, maar ik hou wel van de verhalen die het oplevert. Allemaal brave Hendrikjes in het peloton is wel heel eeg saai. Dan kun je net zo goed naar korfbal gaan kijken...
Volledig mee eens, met list en bedrog doel ik niet op dopinggebruik alleen maar vooral ook bijvoorbeeld de manier waarop Knetemann ooit WK werd. Een ander mooi voorbeeld is de OS in London van Uran en Vinokourov.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 28 nov 2016 20:27

Ik vraag me af of we uberhaupt; 'allemaal brave hendrikjes in het peloton is wel heel erg saai' hebben kunnen staven, nee ik denk het niet en dus kan je niet stellen dat dit saai zou zijn.

Plaats reactie