Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

hayes

hayes 10 dec 2022 21:02

Hanz Bé schreef: 10 dec 2022 19:31 Net toch maar op de bestelknop gedrukt voor een sub-compact crankset op de racer. Shimano GRX 810 crankset, 48-31.

Ik wilde persé een crankset met 24mm as. Kwam daardoor uit bij Rotor (Aldhu of vegast) of Shimano GRX. De twijfel hiertussen ging vooral om wel/niet afwijkende q-factor. Daarnaast nog enige twijfel tussen de 48-31 en 46-30.

Uiteindelijk vond ik het prijsverschil tussen de rotor- en de shimano cranksets te groot. Bij Bike24 betaal ik incl. verzenden voor de GRX810 €171,00. Terwijl de goedkoopste Rotor Vegast set ongeveer €340,00 was.
Daarom de afwijkende q-factor maar voor lief genomen. Ik rij er op de gravelfiets tenslotte ook probleemloos mee.

Vervolgens gekozen voor 48-31 omdat dat volgens mij “best of both worlds” is. Ben nu benieuwd of ik hem probleemloos met m'n Shimano 105-7000 Front derailleur aan het werk krijg.

O ja, waarom sub-compact? Ik word een dagje ouder en rommel nu erg met post Covid klachten. Hoop dat dit me helpt in de komende zomer een prettige fietsvakantie in de Cevennen te hebben!
Ook weekje Cevennen geboekt voor de zomer. :winkthumb:

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1541
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 11 dec 2022 13:26

Hanz Bé schreef: 10 dec 2022 11:16
MarcFaFo schreef: 10 dec 2022 10:08 Parktool PCS-10.3 Deluxe Home Mechanic Repair Stand.
Mijn Tacx Spider T3350 is het net niet voor me.
Deze heb ik ook al een tijdje. Fijn en stabiel ding. Erg tevreden over!
Ja daar lees ik veel goeds over. Ben benieuwd hoe ie gaat bevallen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 dec 2022 13:28

Nieuw bottombracket... was van plan mijn fiets op Marktplaats te zetten en bemerkte tijdens het maken van de foto's wat speling op de crankas.. tja en daarmee een fiets aanbieden, dat is mij mijn eer te na.. dus, hup, vervangen dan maar...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4429
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 dec 2022 16:59

Hanz Bé schreef: 10 dec 2022 19:31 Net toch maar op de bestelknop gedrukt voor een sub-compact crankset op de racer. Shimano GRX 810 crankset, 48-31.

Ik wilde persé een crankset met 24mm as. Kwam daardoor uit bij Rotor (Aldhu of vegast) of Shimano GRX. De twijfel hiertussen ging vooral om wel/niet afwijkende q-factor. Daarnaast nog enige twijfel tussen de 48-31 en 46-30.

Uiteindelijk vond ik het prijsverschil tussen de rotor- en de shimano cranksets te groot. Bij Bike24 betaal ik incl. verzenden voor de GRX810 €171,00. Terwijl de goedkoopste Rotor Vegast set ongeveer €340,00 was.
Daarom de afwijkende q-factor maar voor lief genomen. Ik rij er op de gravelfiets tenslotte ook probleemloos mee.

Vervolgens gekozen voor 48-31 omdat dat volgens mij “best of both worlds” is. Ben nu benieuwd of ik hem probleemloos met m'n Shimano 105-7000 Front derailleur aan het werk krijg.

O ja, waarom sub-compact? Ik word een dagje ouder en rommel nu erg met post Covid klachten. Hoop dat dit me helpt in de komende zomer een prettige fietsvakantie in de Cevennen te hebben!
Toch ook nog steeds last hans. Ik merk 2 jaar na dato ook nog steeds de negatieve gevolgen van Corona. Laat je weten of een sub-compact jou helpt?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4253
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 dec 2022 18:24

scottwilko schreef: 11 dec 2022 16:59
Hanz Bé schreef: 10 dec 2022 19:31 Net toch maar op de bestelknop gedrukt voor een sub-compact crankset op de racer. Shimano GRX 810 crankset, 48-31.

Ik wilde persé een crankset met 24mm as. Kwam daardoor uit bij Rotor (Aldhu of vegast) of Shimano GRX. De twijfel hiertussen ging vooral om wel/niet afwijkende q-factor. Daarnaast nog enige twijfel tussen de 48-31 en 46-30.

Uiteindelijk vond ik het prijsverschil tussen de rotor- en de shimano cranksets te groot. Bij Bike24 betaal ik incl. verzenden voor de GRX810 €171,00. Terwijl de goedkoopste Rotor Vegast set ongeveer €340,00 was.
Daarom de afwijkende q-factor maar voor lief genomen. Ik rij er op de gravelfiets tenslotte ook probleemloos mee.

Vervolgens gekozen voor 48-31 omdat dat volgens mij “best of both worlds” is. Ben nu benieuwd of ik hem probleemloos met m'n Shimano 105-7000 Front derailleur aan het werk krijg.

O ja, waarom sub-compact? Ik word een dagje ouder en rommel nu erg met post Covid klachten. Hoop dat dit me helpt in de komende zomer een prettige fietsvakantie in de Cevennen te hebben!
Toch ook nog steeds last hans. Ik merk 2 jaar na dato ook nog steeds de negatieve gevolgen van Corona. Laat je weten of een sub-compact jou helpt?
Begin oktober had ik m'n 3e besmetting. En m'n conditie lijkt per besmetting slechter te worden en moeizamer te herstellen. Na oktober hobbel ik eigenlijk achteruit. Vorige week heb ik een inspanningstest gedaan. En ik blijk in de lage zones (Z1/Z2) fors vermogen te hebben ingeleverd. (Daarboven een stuk minder). Hierdoor kan ik simpelweg m'n fietsmaatjes niet meer bijhouden zonder mezelf helemaal leeg te fietsen.
Beleid is nu om de komende 3 maanden alleen maar laag-intensief te trainen, om m'n lichaam kans op herstel te geven. Dat ook met krachttraining combineren. Dan, eind februari-begin maart, een nieuwe test en verder beleid maken.
Ik doe nu alles solo, en laat de gravelbike staan, want te wisselend in intensiteit.

De aanschaf van de sub-compact is vooral om, ook bij onvoldoende herstel, toch wat klimmogelijkheden te houden. Natuurlijk kan ik wachten tot mei. Maar heb liever de boel op tijd in orde, zodat ik alle tijd heb om problemen te tackelen, te wennen aan andere q-factor (voor zover nodig) etc……. En de prijs voor deze crank bij Bike24 was nu welerg gunstig ;)

i-mac

i-mac 12 dec 2022 16:35

Een Ekoi winterbroek met DWR behandeling. En een oranje Abus helm die past bij de recent aangekochte Futurum 4 seasons jas. In de hoop dat de felle kleur mijn zichtbaarheid vergroot in het verkeer.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 dec 2022 16:42

Op den duur zou je nog denken dat je echt een Nederlander bent. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 12 dec 2022 16:49

Lcsmet schreef: 12 dec 2022 16:42 Op den duur zou je nog denken dat je echt een Nederlander bent. :)
:mrgreen: Het is gewoon een alternatief voor de (vele) fluo gele jassen/helmen in het verkeer. Maar het is wel een mooie kleur.

hayes

hayes 12 dec 2022 20:39

Julbo Renegade op sterkte.Tussen fietsbril en zonnebril in.

Blauw frame.
Blauw gespiegelde glazen.
Meekleurende en verdunde glazen.

Afbeelding

334 euro maar met kortingscode, cashback, teruggave ziekenfonds en vriendenkring werk is de uiteindelijke kostprijs 182 euro. En dat vind ik fijn voor een sportbril op sterkte.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38140
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2022 21:14

Nette bril voor hele nette prijs!
Less is bore

hayes

hayes 13 dec 2022 09:32

En vanmorgen alweer mail dat ze die niet meer kunnen leveren...
We zoeken verder.

Martijn_H
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 sep 2018 21:19

Martijn_H 13 dec 2022 11:29

Een volledige GRX 400 groepset! Iemand nog suggesties voor een mooi all-road frameset? Zeg tot max 38mm banden.

Plaats reactie