Muziek - Een streling voor het oor ...
Volgende week concert - Di-Rect in De Kuip, ben benieuwd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gisteren toevallig een tijdje de top hupseflups van de ‘90’s op 538 gehoord.
Was een sterke bevestiging van mijn stelling dat de ‘90’s waarschijnlijk het slechtste muziekdecennium is geweest uit de moderne popmuziek
Was een sterke bevestiging van mijn stelling dat de ‘90’s waarschijnlijk het slechtste muziekdecennium is geweest uit de moderne popmuziek

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Sowieso is radio538 al slecht in het algemeen ... 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Toen ze begonnen, heul lang geleden…, was het een fijne zender waar alle top-jocks van destijds heen gingen. Het is nu al 20jr uber-commercieel en oppervlakkig idd.
Overigens kan het nog slechter, probeer JOE maar eens een dag….
-
- Forum-lid
Pearl Jam,daniel1975 schreef: ↑02 jun 2025 17:22 Gisteren toevallig een tijdje de top hupseflups van de ‘90’s op 538 gehoord.
Was een sterke bevestiging van mijn stelling dat de ‘90’s waarschijnlijk het slechtste muziekdecennium is geweest uit de moderne popmuziek![]()
R.E.M,
Fugees,
Radiohead,
Eels,
Smashing Pumpkins,
Skunk Anansi,
Blur,
Lenny Kravits,
Foo Fighters,
Pulp,
Portishead,
Beck,
Deus,
Soulwax,
Red hot Chilli peppers,
Etc.
Valt goed mee hoor, elk tijdperk heeft zijn parels en zijn zwijnen

Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je vergeet er nog een paar
En voor Foo Fighters zat natuurlijk Nirvana!
Tuurlijk is er in 10jr tijd wel goede muziek gemaakt, maar ook zeldzaam veel pulp.

Tuurlijk is er in 10jr tijd wel goede muziek gemaakt, maar ook zeldzaam veel pulp.
Joe, dat voegt inderdaad echt heulemaal niks toe. Ik luister eigenlijk alleen in de auto naar de radio, en ik rijd niet vaak in de auto en dan heb ik vaak 100 procent NL op staan. Niet omdat dat geweldige muziek is, maar je kent een hoop van die nummer, neuriet wat mee, zoiets zeg maar.daniel1975 schreef: ↑02 jun 2025 20:54 Toen ze begonnen, heul lang geleden…, was het een fijne zender waar alle top-jocks van destijds heen gingen. Het is nu al 20jr uber-commercieel en oppervlakkig idd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vrees dat je veel Di-rect fans geen plezier doet met Son Mieux, bijzondere keuze.
Qua sfeer en authentiek open lucht concert is De Kuip fantastisch. Heel jammer dat dit niet meer mag.
Qua sfeer en authentiek open lucht concert is De Kuip fantastisch. Heel jammer dat dit niet meer mag.
Mijn luistervoorraad even laten inspireren door deze opmerkingdaniel1975 schreef: ↑02 jun 2025 17:22 Gisteren toevallig een tijdje de top hupseflups van de ‘90’s op 538 gehoord.
Was een sterke bevestiging van mijn stelling dat de ‘90’s waarschijnlijk het slechtste muziekdecennium is geweest uit de moderne popmuziek![]()

Ik heb even de top 25 van de 90er jaren uit de kast (meeste op vinyl enkeling op CD) gehaald.
Ben onderaan begonnen met draaien:
Lucinda Williams - Car Wheels On A Gravel Road - Ze zingt alsof je er bent
Nirvana - MTV Unplugged - Beste unplugged in mijn ogen
Jeff Buckley - Grace - "Lilac Wine" is toch echt mijn favo
Neil Young - Ragged Glory - Wat mij betreft de beste met Cray Horse
Lou Ann Barton - Old Enough - Heerlijke eigenzinnige blues
Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club - No brainer
The Allman Brothers Band - Where It All Begins - Met dat prachtige "Soulshine",
Eric Clapton - Unplugged - Derek klein maar mooi
Neil Young - Harvest Moon - Gewoon uitstekende country rock
Pearl Jam - Ten - Wat een debuut!!!!!!
Eric Clapton - From the Cradle - Tikje minder dan voorgang Journeyman maar toch 4 sterren
Gary Moore - Still Got The Blues - Gary zocht tussen hardrock en blues........gevonden!
Charlie Musselwhite - Ace Of Harps - Meester onder de meesters
Arena - The Visitor - Beste prog rock album 199?
Lynyrd Skynyrd - The Last Rebel - Band vol tragedie maar toch een heel fijne plaat
St Germain - Boulevard (The Complete Series) - Wat een debuut van Ludovic Navarre. Smullen (Tourist nog beter)
Alanis Morissette - Jagged Little Pill - Gewoon een heel fijne plaat
Nirvana - Nevermind - Top maar niet in mijn 90er jaren top 10
Radiohead - OK Computer - Niet iedere dag maar als ik de juiste bui heb kan deze op repeat
Roger Waters - The Pros And Cons Of Hitch Hiking - Hoes in veel landen in de censuur. Muziek gelukkig niet
Melissa Etheridge - Yes I Am - Haar beste? Of mis ik er een?
Golden Earing - The Naked Truth - Eerste concert met m'n lief. En gewoon lekker energiek
Hot Tuna - Pair A Dice Found - Groot fan van deze gasten. Lekkere Bluesrock/Americana
The Black Crowes - Shake Your Money Maker - Heerlijk brutaal debuut
Ik kan Di-rect wel waarderen, Son Mieux ook wel. Ik heb de kaartjes kado gehad, geen hardcore Di-rect fan, maar heb er zker wel zin in.daniel1975 schreef: ↑03 jun 2025 08:55 Vrees dat je veel Di-rect fans geen plezier doet met Son Mieux, bijzondere keuze.
Aan de andere kant: hoe rukker het voorprogramma, hoe beter de headliner lijkt. Of is dat te negatief.
Wie weet...https://www.rijnmond.nl/nieuws/1849999/ ... vanaf-2026daniel1975 schreef: ↑03 jun 2025 08:55 Qua sfeer en authentiek open lucht concert is De Kuip fantastisch. Heel jammer dat dit niet meer mag.