Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 26 jan 2011 20:56

Vandaag mijn CAAD10 opgehaald, mag nu even in de kamer staan.
Ben er nu al meer dan een uur naar aan het kijken, mooie details! Hier even een snelle foto.

Cannondale CAAD10 Zwart-wit MT58
Shimano 105
Mavic Ksyrium Equipe

[img=http://lp1.pinkbike.org/p4pb6112876/p4pb6112876.jpg]

Vork moet nog worden ingekort, eerst maar eens probefahren.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

bigm
Forum-lid

bigm 26 jan 2011 21:02

nice vincent ,veel plezier ermee

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 26 jan 2011 21:24

Mooie fiets! Geniet ervan.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 26 jan 2011 23:06

Staat je zadel goed afgesteld? Lijkt veels te ver naar achteren te staan. Verder een mooie ingetogen fiets!

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 26 jan 2011 23:42

Alp d'Huez53:15 schreef:Staat je zadel goed afgesteld? Lijkt veels te ver naar achteren te staan. Verder een mooie ingetogen fiets!

Zadel staat inderdaad ver maar volgens de meting staat hij goed, maar jah het blijft een richtlijn. Bij mijn oude fiets zat het zadel t.o.v. de bracket ca. 15mm meer naar voren. Deze fiets was puur op gevoel afgesteld, dus ik wil het verschil wel eens ervaren.
Eerst maar eens naar buiten om het een en ander in de praktijk te testen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2011 23:54

Hier kan 't zadel niet tegen. Als je 't zadel in deze positie wilt laten, dan moet je een zadelpen met meer set-back monteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lowermate
Forum-lid

lowermate 28 jan 2011 13:23

Hallo,

Na 8 jaar gereden te hebben op een canndale caad 5 frame en alle fiets klassiekers daarmee te hebben gefietst, vond ik (en heb mijn vrouw daarvan kunnen overtuigen :) dat het tijd werd voor een nieuwe cannondale.
De financien laten de aankoop in maart pas toe, maar het leek me handig om me nu alvast te orienteren ivm levertijden van een nieuwe fiets.

Nu zit ik op dit moment te kijken naar de synapse en supersix.
Ik heb gelezen dat het verschil voornamelijk in het comfort zit, maar in hoeverre is dit nu werkelijk zo ? Er zal in deze 124 pagina's iets hebben gestaan misschien maar kon het niet zo gauw vinden. Misschien dat iemand het mij toch nog wel uitleggen ?
Ik rij veel toertochten. Vlakke toertochten, maar ook klimtochten. Ik weet niet of de de synapse door ook voor geschikt is ?

En het verschil ultregra / hi-mod. Hoe groot is dat verschil ? Merk je dat echt in het rijden van de fiets.
Ik wil nog wel een keer naar een cannondale dealer om (als dat mogelijk is) een testrit met beide te maken, maar dan ben je natuurlijk wel een beetje verplicht om hem daar ook te kopen.

Ik weet dat je daar een hoop service voor terugkrijgt, maar op zich heb ik een goede fietsmaat die altijd mijn fiets onderhoud en daar ook de kennis en middelen voor heeft.

Ik vroeg me nog af, heb je ook cannondale garantie als je je fiets bij een niet cannondale dealer koopt.
Wilde cannondale oldenzaal hierover bellen, maar ik begrijp het nummer niet wat ik op de cannondale site vond (Voice): + 41 61.4879380).

QUa kleuren wordt het je ook niet makkelijker gemaakt. Ik vind bv. de Synapse ultegra qua rood.wit.zwart kleuren mooi maar moet zeggen. De carbon matte versie heeft ook wel iets.

Ben benieuwd naar jullie reakties.
Cannondale Synapse Ultegra

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 28 jan 2011 14:57

Vraag me af of je een Cannondale (nieuw) buiten de dealer om kan kopen en of het goedkoper zou zijn. Je kan je fiets toch bij een dealer kopen en hem lekker laten onderhouden bij die vriend van je? Voordeel van een dealer is inderdaad de service (stel er gebeurt wat en je hebt recht op garantie). Als je specifieke wensen tav afmontage hebt dan kun je vaak met een dealer ook praten over een andere afmontage dan standaard. Exacte verschillen tussen Synapse/supersix weet ik niet (daar kunnen andere forumleden je veel meer over vertellen). Wel weet ik dat de geometrie van de Synapse meer op comfort dan supersix gericht is. In theorie dus fijner voor toeren terwijl de supersix zich beter leent voor wedstrijdgebruik. De hi-mod is iets lichter dan de normale frames maar volgens mij zitten er geen technische verschillen tussen. Je betaalt er navenant meer voor. De vraag is of je dit verschil in gewicht belangrijk vindt en of je hier meer voor wilt betalen. Als je een Synapse/supersix met ultegra afmontage hebt en een stel fatsoenlijke wielen, dan heb je volgens mij een prima allround racer te pakken.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 28 jan 2011 14:58

Hoeveel spacers heb je op je CAAD5? Uiteraard is een Synapse ook geschikt voor jouw doel maar als je diep genoeg kunt zitten zou ik toch eerder voor de uitstraling van een Supersix vallen. Het begrip "comfort" in zulke frames wordt vooral toegeschreven aan de zithouding, bij de Synapse kun je meer rechtop zitten. Ik denk dat het comfortverschil als gevolg van het frame(materiaal) zelf erg klein is. Maar ik ben wel benieuwd wat anderen/ervaringsdeskundigen hiervan denken.

hanoskator
Forum-lid

hanoskator 28 jan 2011 18:02

hey mensen, hier mijn caad 9 met hoge velgen :) in een mooi winterzonnetje! ben benieuwd wat jullie mooier vinden, de hoge carbons of lage :p Eventuele op/ aanmerkingen, Graag!

Hier de caad 9 met Easton ec 90 Aero carbons, met mooi zonnetje =]

[img=http://img140.imageshack.us/img140/3421/aero2forum.jpg]

met minder zon:

[img=http://img412.imageshack.us/img412/6474/aero4forum.jpg]

en met Lage Dt swiss carbons

[img=http://img97.imageshack.us/img97/3637/slxforum.jpg]

en nog eentje van de andere kant.

[img=http://img193.imageshack.us/img193/1677/p1280040.jpg]

met vriendelijke groet,

Coureur Hanos
Trainen is voor talentlozen =P

velolove
Forum-lid

velolove 28 jan 2011 18:15

-met lage wielen vind ik mooier

-verbeterpunt: vork op maat zagen

Verder mooie bak! Zal mijn Supersix 2011 ook 'ns posten.
ooit allemaal op een Scalpel

hanoskator
Forum-lid

hanoskator 28 jan 2011 18:21

hey, over die vork twijfel ik nog wat, aangezien dit niet de originele is, en bijvoorbeeld bij frame breuk ofso verkoop ik die vork misschien wel. Ben benieuwd naar die supersix! ik heb er zelf ook 1, die moet ik vanavond nog even opbouwen! , dan zal ik hem ook posten =]

met vriendelijke groet,

Hanos
Trainen is voor talentlozen =P

Plaats reactie