Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
franskem
- Forum-lid
franskem
19 jun 2009 14:01
Zou dit iets zijn?
maar ipv de wielen die er nu in zitten, fulcrum racing zero.
Ik wil van de week eens gaan kijken. Hij vraagt er 1200 euro voor

-
ycapi
- Forum-lid
ycapi
19 jun 2009 17:33
@ casran :
Waarom start je morgen met de Xentis wielen en niet met je normale Zipp-combinatie ?
Is er een reden om geen disc achteran te steken ?
-
casran
- Forum-lid HC
casran
19 jun 2009 18:11
ycapi schreef:@ casran :
Waarom start je morgen met de Xentis wielen en niet met je normale Zipp-combinatie ?
Is er een reden om geen disc achteran te steken ?
Ik ben zeker dat de Zipp Zedtech combinatie op het parcours in Brugge nog een tikkeltje beter zou zijn, maar mijn Zipp wielen zullen door de triatleet met startnummer 1 gebruikt worden

-
ycapi
- Forum-lid
ycapi
19 jun 2009 18:21
Ah, dat verklaart veel natuurlijk.
Ik doe morgen ook mee ... op een heel ander niveau uiteraard. Ik start waarschijnlijk met een H3- Jet Disc combinatie, alhoewel het laatste stuk van het traject (de kasseien aan de Potterierei) mij enigszins zorgen baart. Het waait hier (Brugge) trouwens behoorlijk hoor (wind op kop in het doorgaan)
-
casran
- Forum-lid HC
casran
19 jun 2009 18:32
ycapi schreef:Ah, dat verklaart veel natuurlijk.
Ik doe morgen ook mee ... op een heel ander niveau uiteraard. Ik start waarschijnlijk met een H3- Jet Disc combinatie, alhoewel het laatste stuk van het traject (de kasseien aan de Potterierei) mij enigszins zorgen baart. Het waait hier (Brugge) trouwens behoorlijk hoor (wind op kop in het doorgaan)
Ik heb het deze week afgereden. Idd nogal wat wind, maar dat moet doenbaar zijn met disc. Dat laatste stuk is idd heel vervelend, maar 't is ook maar 1 kilometertje... Blijkbaar heb ik het parcours zoals vorig jaar gereden, en volgt het fietsen weer het parcours van 2 jaar terug met het "wasbord" langs de vaart :s Misschien komt het mij dan nog best uit dat ik Xentissen heb zitten.
Ik had vorig jaar al mijn bedekingen bij de fietspaadjes op het parcours in Brugge, en dit jaar steken ze er nog meer hindernissen in... jammer, maar we zullen het wel overleven, al zal ik door dit soort beslissingen niet elk jaar in Brugge starten hoor.
-
ycapi
- Forum-lid
ycapi
19 jun 2009 18:39
Tja, onbegrijpelijk eigenlijk dat men opnieuw de linkerkant van de vaart kiest ... de baan is niet alleen rotslecht ... Hoe kan je op zo'n smal jaagpad (op sommige plaatsen amper 2 meter breed) honderden fietsers laten rijden ? Stayeren verboden, maar hoe zal men dat daar controleren ??? Maar voor het overige niet geklaagd over mijn 'thuiswedstrijd'.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
19 jun 2009 21:28
P4 van Tereza Macel, lid van Team TBB. Lijkt me een van de eerste prof triatleten met een P4.

-
vugt0217
- Forum-lid
vugt0217
20 jun 2009 00:40
Over de stijfheidswaarde kan ik kort zijn: Geen idee! Het enige wat ik kan vertellen is dat ik normaal op een Cr1 rijdt. Die is al aardig stijf maar nog lang niet zo stijf als dit fietsje!!
De voorrem is een Tektro. ik ben al bezig met een nieuwe vork/stuur waar de voorrem volledig is weggewerkt, en dan niet heel knullig achter de vork of zo.
De meelopende onderbuis heefd geen positief effect op de aerodynamica, maar ook geen negatief. Aangezien ik het gewoon mooi vind heb ik het zo gemaakt.
Verder zit in het frame niets van andere fietsen verwerkt, lijkt me ook een beetje zonde. Natuurlijk kan het zo zijn dat het eea lijkt op iets van een ander merk maar ja, we moeten nu eenmaal aan allerlei regels voldoen dus dat er dan van al die duizende merken die er zijn dingen op elkaar gaan lijken, dat lijkt me logisch!!
Over de kabelloop wil niet al te veel zeggen. Daarom zullen jullie het moeten doen met die ene foto. Er is namelijk hier en daar wat interesse in dit frame................
Enne, nee, voorlopig is hij niet te bestellen!!!!
Edwin
-
biker-sander
- Forum-lid
biker-sander
20 jun 2009 00:46
Afgelopen woensdag ook een P4 zien rijden volgens mij was het een 50+.
Reedt wel erg hard.
-
auke
- Forum-lid
auke
20 jun 2009 13:05
Biker-Sander schreef:Afgelopen woensdag ook een P4 zien rijden volgens mij was het een 50+.
Reedt wel erg hard.
Jan Brander, nu ook op P4, rijdt bij de 60+'ers en rijdt nog menig broekie eraf. Ook werelduurrecordhouder in zijn categorie. Klasbak dus.
-
mister_arby
- Forum-lid
mister_arby
21 jun 2009 14:47
Gister mijn nieuwe Slice opgehaald en deels afgesteld. Ziet er subliem uit al zeg ik het zelf
Vanmiddag uitproberen (zolang het droog blijft) en ook nog wat foto's (laten) maken.
Dus hoop ze vanavond hier neer te zetten

-
casran
- Forum-lid HC
casran
21 jun 2009 22:44
mister_arby schreef:Gister mijn nieuwe Slice opgehaald en deels afgesteld. Ziet er subliem uit al zeg ik het zelf
Vanmiddag uitproberen (zolang het droog blijft) en ook nog wat foto's (laten) maken.
Dus hoop ze vanavond hier neer te zetten
Allé hup, mister_arby, 't is avond dus waar blijven die foto's?