Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 18 okt 2016 07:22

Gisteren officieel de winter ingezet met een ritje met lampjes. Vorige jaren zag ik altijd op tegen die ritten, vooral omdat je de ondergrond niet altijd goed kan inschatten ten gevolge van het weer en de duisternis. Nu dan maar zeer brede slicks gemonteerd op de UP, en ik moet zeggen dat dat een veel groter gevoel van controle geeft. Beetje zand of grind op de weg? Dat voel je amper. Natte plekken? Ok, next. En ja, je voelt wat meer gewicht bij het optrekken en een beetje meer rolweerstand. Maar om nu te zeggen dat dat echt trekken en sleuren is om die machine voooruit te krijgen, nee hoor; bolt best vlotjes.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/747876898
Afbeelding

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 18 okt 2016 19:05

Gave bak raven14!

Mijn stageadres zit deze week op slot i.v.m. met de herfstvakantie, dus ik was 'verplicht' om een weekje vrij te nemen. Heel vervelend natuurlijk met dit prachtige herfstweer :mrgreen:

Vandaag daarom mooi de tijd om een rondje Nijmegen te rijden. Eerst wat klimmetjes en onverharde paadjes gepakt rond het Reichswald. Daarna via Gennep naar Nijmegen, om vervolgens lekker uit te waaien op de dijk langs de Waal. Niet helemaal fit, dus bij Pannerden maar het pondje gepakt en op huis aan gegaan. Uiteindelijk 131km gereden.

https://www.strava.com/activities/748452593

Autumn leaves
Afbeelding

Genneper Weg
Afbeelding

Brandenberg
Afbeelding

Afbeelding

Shortcut ;-)

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 okt 2016 19:41

Zo, terug van twee weekjes IJhorst...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 18 okt 2016 19:55

Mooie foto's!
@Timo, mooi daar, je zou er maar wonen ;) (bijna dan 4 km..)
Maak joe woar

i-mac

i-mac 18 okt 2016 20:10

Gisteren mijn winterfiets klaar gemaakt (met Crudracer spatborden). Na een blik op het weerbericht de Castelli Gabba uit de kast gehaald. Ook de Nanoflex broek, arm en beenstukken en de Vermarc overschoenen.

Na het werk (13u30) vertrokken in de gietende regen. Maar na een goeie 10 minuten was de regen weg, en kon ik me opmaken voor nog 25km tegen de behoorlijk hard waaiende wind. Aan het keerpunt kon ik bij wijze van spreken mijn jas openzetten, en als zeil gebruiken.

Toch maar een paar extra lusjes bij gedaan, waarvan eentje in de striemende regen. Maar de buien waren snel voorbij. Na ± 2u26 en net geen 67km stond ik thuis. De koffie en nadien de warme douche deden me deugd.

De ketting ook even onder handen genomen. De fiets wordt morgen weer gewassen en gedroogd. De kledij hangt al terug te drogen. Donderdag, vrijdag en zaterdag worden opnieuw fietsdagen :-) Op naar de 10.000km ...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 okt 2016 20:31

Fietsen?altijd schreef:Mooie foto's!
@Timo, mooi daar, je zou er maar wonen ;) (bijna dan 4 km..)
Mijn ouders wonen in de Bourgogne maar hebben in IJhorst een vakantiewoning. Dus al woon ik daar niet zelf, ik kan er zo vaak gaan fietsen als ik wil :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 19 okt 2016 02:15

Vandaag de 2e rit in Barcelona gedaan, dit keer niet solo. Via Meetup de Barcelona Cycling Group gevonden en een ritje vandaag gezien. Dus om 18:00 op de Plaza Molina en jawel rond 18:05 was de groep compleet. Bleek dat we met 4 nederlanders waren, 1 engelsman en 1 spanjaard.
En 1 van die nederlanders zag er wel heel gesoigneerd uit, Roompot outfit aan, iets warmer gekleed als de rest, kewle Isaac fiets......was dus Marc de Maar !!!!
Toen wist ik dat het zeer ging doen !!!
Eerst de stad uit en toen omhoog naar de kathedraal (naast het amusementspark), moest meteen lossen (en ook plassen, teveel gedronken), maar gelukkig wist ik de weg tot biven wel. Volgas in het rood omhoog gereden (hr op 93% op de hele klim), en wonder boven wonder niet verzuurt.
Wist niet zeker of er gewacht werd (Advanced Group stond in Meetup), maar dat deden ze gelukkig wel.
Boven aangekomen achter de kathedraal langs en naar beneden.
Daar bleek al snel dat ik WEL kan afdalen, dus meerendeel voorop gereden naar beneden (kende de afdaling nog van afgelopen zondag, maar toen omhoog).

Onderaan weer hergroeperen op het vlakke stuk en door naar de volgende klim. Die loopt beter en ik kan blijven aanpikken achter Marc en Michel, tot iets over de helft (4km). Ondertussen halen we een local in na mijn afhaken ineens super domestique voor me speelt, zoals Froome bij Wiggens deed. Ik kan dus in zijn wiel naar boven zodat de schade beperkt is.
Ondertussen schemert het al en wordt het motief duidelijk, ik heb een GROTERE koplamp !
Boven is gewacht en gaan we gezamelijk naar beneden. Op 3/4 vd afdaling gaan we onverwacht links omhoog, nieuw voor mij.
Ook hier moet ik een beetje lossen, maar ben niet de laatse, er zitten er nu 3 voor me en 2 achter me plus mijn super domestique neemt me weer op sleeptouw.
Boven aangekomen gaat de super domestique weer terug en ik bedank hem voor zijn harde werk !
Na de afdaling in het donker krijgen we nog 2 SUPER STEILE klimmen, met stukken van 25% erin, Marc was daar nov nooit geweest zei die (en heeft daar meteen de KOM op gepakt, ik plaats 13 van de 84).
Ineens word het een soort geitepad van asfalt met 20% plus en dan zijn we weer bij de kathedraal boven.
Gelukkig denk ik, alleen nog naar beneden nu. Helaas, Michel heeft nog een klein steil klimmetje gevonden op de weg richting de stad, ook die herken ik en haal opgelucht adem als blijkt dat we die maar voor de helft oprijden.
Dan terug de stad in, met 50km/u heb je een soort groene golf en haal je meerdere groene stoplichten achter elkaar.

We draaien een klein straatje in waar wordt gestopt, tijd voor een cervesa blijkbaar.
Helaas moet ik door, verplichte party van de conferentie waarvoor ik in Barcelona ben (VMworld).

O ja, en alle Strava PR's die ik heb verzameld in 4 jaar tijd rond Barcelona verplettert, zo hard ben ik hier nov niet eerder omhoog gereden.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

JoostG
Forum-lid

JoostG 20 okt 2016 14:32

Ik kan een beetje opwarmen op de boot naar Ameland. Tijdje terug het plan opgevat om vanuit Hilversum naar de boot naar Ameland te fietsen. In mijn achterhoofd had ik een tochtje met een zuidwester 4. Naarmate de dag dichterbij kwam wijzigden de verwachtingen niet in mijn voordeel: regen, en wind uit het noorden 3 en 4. Toch besloten te gaan en vanochtend 5.30 reed ik weg uit Hilversum. Via Eemnes en de Stichtse brug zat ik snel in de Flevepolder. De wind viel nog mee. Via de Oostvaardersplassen kwam ik aan de rand van het IJsselmeer om die via Urk tot aan Lemmer te wachten. De eerste bui kreeg ik over mij heen (niet geteld hoeveel er nog volgden), en kwam ik er achter dat mijn route pal aan het water lag en totaal geen bescherming had tegen de wind. Met een vaartje van 24km per uur ploeterde ik voort. Ik hoopte dat de friessche binnenland mij gunstiger gezind zouden zijn: niet dus. Kaarsrecht en volle bak wind. Met mijn snelheden ging ik de boot niet halen. Snel was de afspraak gemaakt met mijn vrouw en in Stiens kon ik een heerlijke auto stappen. Wel weer 170 km erbij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

bluv107
Forum-lid

bluv107 20 okt 2016 14:56

Geen schande, JoostG enne: leuk verhaal bigfloor!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

i-mac

i-mac 20 okt 2016 19:07

Na de vroegdienst had ik nog een ritje voorzien. Alleen heb ik die voor een collega met dik 3 kwartier later gestart. Maar goed, een collega die ook in de bres springt, daar wil ik best wat langer voor blijven. En in die 45 minuten passeerden behoorlijk felle buien.

Vreemd genoeg was het bijna windstil toen ik te Brugge naar de Damse Vaart fietste. Maar dat mooie liedje duurde niet lang. De harde noordoostenwind zorgde dat ik mijn snelheid wat naar beneden deed zakken. In de herfst moet de hartslag net altijd hoog gaan.

Eenmaal voorbij Sluis eventjes gestopt voor een sanitaire pitstop. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om even een foto te nemen van mijn (winter) fiets. Vervolgens mijn weg verder gezet naar Cadzand. Daar heb ik een paar plaatsen stil gehouden om wat te genieten van de herfst. Het ruisen van de wind, de golven die op het strand neervallen, de geur van de zee ...

En dan terug naar huis (met een ommetje naar het werk om er mijn rugzak op te halen) met de wind in de rug.

72km aan een gezapig tempo. https://www.strava.com/activities/750577677

Afbeelding

Het Zwin richting België

Afbeelding

Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 20 okt 2016 19:11

Mooie foto's en verslagen hierboven!

@bigfloor: ik had de rit van Marc al op Strava gezien, met een beetje wazige foto in het donker erbij. Gaaf!

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 21 okt 2016 12:57

Bij het exporteren van studentenfietsen voor mijn zoons vanuit Brabant naar de Randstad de gelegenheid maar aangegrepen om eens een toertje te maken over "nieuwe" wegen. Vorige maand vanuit Amsterdam (zoon 1 was aan zijn 3e fiets toe dit jaar :? ). en gisteren vanuit Delft, door het Groene Hart. Deze keer was het weer aanmerkelijk minder, veel regendruppels en heel sporadisch een zonnestraaltje. Omdat ik geen zin had door Rotterdam te rijden (en gezien http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... =Eddington) werd de route wel wat langer, nu 125 km maar het had 20 km korter gekund. Gezien het matige weer maar geen koffiestops gedaan, de oversteek per pont was de ideale gelegenheid om de krentenbol te consumeren.
Afbeelding
Geen zomerse foto, maar toch een smaakvolle compositie, zie hoe mooi het blauw van de fiets terugkomt in de brugleuning en de vuilniszak. ;)
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Plaats reactie