bigfloor
19 okt 2016 02:15
Vandaag de 2e rit in Barcelona gedaan, dit keer niet solo. Via Meetup de Barcelona Cycling Group gevonden en een ritje vandaag gezien. Dus om 18:00 op de Plaza Molina en jawel rond 18:05 was de groep compleet. Bleek dat we met 4 nederlanders waren, 1 engelsman en 1 spanjaard.
En 1 van die nederlanders zag er wel heel gesoigneerd uit, Roompot outfit aan, iets warmer gekleed als de rest, kewle Isaac fiets......was dus Marc de Maar !!!!
Toen wist ik dat het zeer ging doen !!!
Eerst de stad uit en toen omhoog naar de kathedraal (naast het amusementspark), moest meteen lossen (en ook plassen, teveel gedronken), maar gelukkig wist ik de weg tot biven wel. Volgas in het rood omhoog gereden (hr op 93% op de hele klim), en wonder boven wonder niet verzuurt.
Wist niet zeker of er gewacht werd (Advanced Group stond in Meetup), maar dat deden ze gelukkig wel.
Boven aangekomen achter de kathedraal langs en naar beneden.
Daar bleek al snel dat ik WEL kan afdalen, dus meerendeel voorop gereden naar beneden (kende de afdaling nog van afgelopen zondag, maar toen omhoog).
Onderaan weer hergroeperen op het vlakke stuk en door naar de volgende klim. Die loopt beter en ik kan blijven aanpikken achter Marc en Michel, tot iets over de helft (4km). Ondertussen halen we een local in na mijn afhaken ineens super domestique voor me speelt, zoals Froome bij Wiggens deed. Ik kan dus in zijn wiel naar boven zodat de schade beperkt is.
Ondertussen schemert het al en wordt het motief duidelijk, ik heb een GROTERE koplamp !
Boven is gewacht en gaan we gezamelijk naar beneden. Op 3/4 vd afdaling gaan we onverwacht links omhoog, nieuw voor mij.
Ook hier moet ik een beetje lossen, maar ben niet de laatse, er zitten er nu 3 voor me en 2 achter me plus mijn super domestique neemt me weer op sleeptouw.
Boven aangekomen gaat de super domestique weer terug en ik bedank hem voor zijn harde werk !
Na de afdaling in het donker krijgen we nog 2 SUPER STEILE klimmen, met stukken van 25% erin, Marc was daar nov nooit geweest zei die (en heeft daar meteen de KOM op gepakt, ik plaats 13 van de 84).
Ineens word het een soort geitepad van asfalt met 20% plus en dan zijn we weer bij de kathedraal boven.
Gelukkig denk ik, alleen nog naar beneden nu. Helaas, Michel heeft nog een klein steil klimmetje gevonden op de weg richting de stad, ook die herken ik en haal opgelucht adem als blijkt dat we die maar voor de helft oprijden.
Dan terug de stad in, met 50km/u heb je een soort groene golf en haal je meerdere groene stoplichten achter elkaar.
We draaien een klein straatje in waar wordt gestopt, tijd voor een cervesa blijkbaar.
Helaas moet ik door, verplichte party van de conferentie waarvoor ik in Barcelona ben (VMworld).
O ja, en alle Strava PR's die ik heb verzameld in 4 jaar tijd rond Barcelona verplettert, zo hard ben ik hier nov niet eerder omhoog gereden.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24