En toch is voor mij als Zeeuw veel beter te kijken naar Vive le Velo dan de Avond etappe. Ik heb van beide zeker de helft gekeken.
Resumé: De Avondetappe
De stukjes van Marcel Kittel en Tom Dumoulin waren vermakelijk, of soms leerzaam. Die vrouw van de viskraam die overal haar muil in moest slaan….. pfff laat die alsjeblieft thuis.
Mensen niet uit laten praten - jammer - ik had het idee dat Serge Pouwels een keer naar de camera keek en dacht wat doe ik hier … schiet me neer.
Die idioot van een Rafael v/d Vaart. Krijgt Ine Beije op de kast, en ik begrijp echt NIET waarom ze die hebben uitgenodigd !! Wat een jankerd als ie ergens moest wachten.
Resumé: Vive le Velo.
Soms voor Hollanders moeilijk te verstaan, geef ik direct toe. Wel meer mensen die met plezier en of kunde/ kennis naar de koers komen.
Te veel geneuzel over Remco Evenepoel ( de Zonnekoning van België

), daar mogen ze wel mee stoppen.
Toch zie ik liever Marijn de Vries ipv die vis verkoopster met die schelle stem. En Ine mag altijd voorbij komen. Ook verstand van koers en plaatje om te zien.
Sammy Neyrinck : zoals een prachtige colum geschreven voor de krant. Pakkend, soms emotioneel- maar altijd wordt je gegrepen door die mooie zachte stem. Zo ook de interviews van de afgelopen jaren met : Cameron Vandenbroecke - Corine Poulidor - Mark Cavendish. Prachtig …
Tot volgend jaar : Vive le Avondetappe.