Tot en met volgende week zondag verblijf ik met mijn gezin in Zuid-Limburg. Om precies te zijn in Landal Vaals. Er zijn daar prima huisjes met een schuurtje waar de racefietsen mooi in kunnen. Het weer valt tegen. Meestal hebben we hier in de herfst van dat mooie zonnige en rustige herfst weer. Tot nu toe niet. Gisteren heeft het hier echt de hele dag geregend en had ik beter aan de Forumrit door de Alblasserwaard mee kunnen doen. Ik ben daar opgegroeid dus dat zou leuk geweest zijn.
Vandaag was het beter, waarschijnlijk nog steeds slechter dan in de rest van Nederland maar er viel prima te fietsen. Koud en nevelig maar wel droog. Morgen is het waarschijnlijk ook nog droog en dan wordt het echt herfstweer. Hieronder de foto's van vandaag. Een ritje vanuit Vaals door de Voerstreek met koffie bij Moeder de Gans in Teuven.

Prima huisjes daar in Vaals. Aan de buitenrand staan een paar vrijstaande huisjes met vrij uitzicht richting Holset.

Droog!

We begonnen met de Pas van de Wolfhaag, niet heel heftig omhoog maar met pas 2 km op de teller niet echt lekker om in te komen.

De vergezichten zijn prachtig.

Vrij snel, er staat dan 4km op de teller, rijd je al in Belgie.

Dit café reden we voorbij, de stop zou in Teuven zijn.

Na kasteel Beusdal..

..volgt er een snelle afdaling richting Teuven.

Teuven. Moeder de Gans, een aanrader!

Binnen was het veel te warm, maar met een graad of 5 was het terras ook niet alles.

We konden zo wel een oogje op de fietsen houden en die irritante datum op de foto's uitzetten.

Vijlen komt in zicht, weer bijna in Vaals.

Terug in Vaals stond er een puber met spijt in wieler-outfit dus heb ik nog een rondje gereden.

Het beste was er toen bij mij al af dus in de klimmetjes werd ik eraf gereden

Maar door zijn nieuwelingen verzet miste hij wat topsnelheid en kon ik het op het 'vlakke' meer dan goed maken

dus had ik alle tijd om dit Marklin huisje op de foto te nemen.